Koritinaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja pasimarkus, 25.4.2006.

  1. pasimarkus

    pasimarkus 1st gear

    Kertokaapa koritinausta aloittavalle, selkeät perusohjeet/ niksit, (työkaluista lähtien). Pakkelointi oikeenkin tuttua, mutta tinauksesta ei juuri mitään käsitystä. Kiitos jo etukäteen.
     
  2. janzamar

    janzamar 1st gear

    Kirjotappas tina tuonne haku-palkkiin.. :wink:
    Monta topiccia siitä.
     
  3. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Niin, tuhat ja sata kertaa käsitelty aihe,hakua ja hakua.hyvä tulee.
     
  4. whepsu

    whepsu 1st gear

  5. gte83

    gte83 Gearhead

  6. tuiremc

    tuiremc Gearhead

  7. lake ender

    lake ender Gearhead

    asiallisia videoita :)
     
  8. jorke

    jorke Gearhead

    Niin on kun on samanlainen Carina kuin itsellä kun aloin autonrakentelua harrastaa 21 vuotta sit 16 vuotiaana 8) .
    Ihan tuli muistot mieleen, oli meinaan samanvärinenkin alunperin :)
     
  9. gte83

    gte83 Gearhead

  10. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Mitäs jos laittaa tuota pelkkää Beran pohjustetta vaikkapa hitsisaumaan,onko mitään hyötyä?eikös tämä pohjustekin itsessään sisällä tinaa?
     
  11. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Taitaa pelkkä pohjuste kyl ruostuttaa..Näin ammattilaisen silmin.. :lol:
     
  12. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Juu,jostain löysinkin keskustelua,missä sanottiin että voi käyttää pelkästään pohjusteena,mutta täytyisi maalata pian ennenkuin alkaa ruostumaan!?Kai siihen sitten tinaa on parempi vetää päälle.
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ameriikan pojat tekee/opettaa tinausta seuraavasti:

    Tinauksen jälkeen kun jää reunoille hapotettuja alueeita jotka normaalisti hiotaan peittauslaikalla niin ne pestään veden ja leivinjauheen seoksella. Vähän kun hankaa niin happo liukenee ja ei tarvii hioa erikseen. voi paperilla pyyhkiä pois. Näyttää olevan toimiva ratkaisu niihin alueisiin jotka voi vedellä kastella.

    Kenelläkään kokemusta moisesta, kukaan kuullut?

    Itsellä on tinaushommat tallissa kesken, pitääpä kokeilla tota...
     
  14. juko7

    juko7 Double Gearhead

    mimmoinen/mikä on peittauslaikka? Onko sama kuin vähemmistölaikka?
     
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Pohjustetta voi jatkaa vedellä joten teoriassa pyyhkiminen vedellä pitäisi jo tehota. Kuitenkin jokusen sata kankea sulatelleena niin sitä pohjustetta ei tarvi laittaa litratolkulla siihen tinattavaan kohtaan... Päinvastoin liika on pahasta. Ja yleensä sitä tinaa saa ja joutuu hiomaan niin ylimääräiset pohjusteet lähtee siinä samalla. Sekoittakaa pohjusteet kunnolla,ne tärkeät ainesosaset jää sinne pohjalle ja se vesimäinen litku on siinä pinnalla.

    Ville
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    "Vähemmistö/n......ntukka"laikan oikeanimi on peittauslaikka.

    Alkuperäinen käyttötarkoitus on rst- ja hapokashitsaussaumojen peittaus ilman happoa.

    Joo, hioa pitää ja tapana ollut et käy reuna-alueet viel peittauslaikalla mut jos tollei sooda vedellä pesemällä pääsis helpommalla samaan lopputulokseen. Mut miksi just leivinjauhetta pitäs sekoittaa veteen? Sehän on natrium jotain...Helppo arvata et varmaankin neutralisoi hapon.

    Samoin kun sanotaan/opetetaan et pohjusteen puhdistus pitäs tehdä heti tinauksen jälkeen ettei ala ruostumaan. Nyt homman lopetuksesta jo pari päivää, puhdistus tekemättä ja vielä pelti on kirkasta. Joko pohjustetta ei näy tinan alata tai sit tallissa vallitsee aikas kuiva ilmasto :eek:
     

Kerro tästä muillekin!