-71 Charger 500 vs. Alfa GTV vs. Fiat 124 Sport Coupe vs....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 28.11.2006.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    ...vs Opel Manta 1.9 vs. Skoda 110 Coupe vs. WV-Porsche 914.

    Kyseessä on Tekniikan Maailman vertailu vuodelta 1971. Aika haipakkaa Charggeri kiihtyi, eikä huipuissakaan ollu näköjään valittamista, eli selvästi yli 200 km/h TM:n luotettavan mittauksen mukaan.

    Dodge on varmaankin ollu 383 Magnumilla varustettu?

    Valokopioitten laatu on huono, mutta tuosta tokalta sivulta pitäisi kyllä pystyä lukemaan kaiken olennaisen. Jossei nää niin kuvan erikseen tallentamalla ja avaamalle se näkee varmasti.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Puuttuu; moitimme puuttuvia ajovalonpesimiä :rotfl:
    Hieman epätasainen vertailu sanoisin,yksi AUTO ja jokunen rutinoff...
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Samaa mieltä siellä on yksi auto samanlainen joka oli mm Sammy Babitzinilla ja joku neekerjenkki seossa...niin olihan siellä yksi Porschekin.
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Olisivat edes hankkineet saman hintaisia japsi ja euro kotteroita vertailuun, sama kun nykyään laittais 25.000e patonkipussin vastaan 70.000e 300C Chyslerin.
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ei tuolloin tainnu oikein olla Chargerin hintaisia Skodia. Fiatilta olis ehkä löytyny Dodgen hintainen Dino, mutta niitäkään ei tainnu olla maassa tuona vuonna yhtään.

    Toi ei ollut ihan tavanomainen vertailutesti, vaan lähinnä siinä muistaakseni vertailtiin erilaisia näkemyksiä sporteista. Jenkkilää edustamaan päätyi sitten tuo Charger, mutta esim. Javelin olis ehkä saattanut olla hieman halvempi?
     
  6. electra1

    electra1 Gearhead

    Heh, heh mikäs oli vertailun voittaja? Esim. noi manta 1.9 ja charger ovat kyllä ihan vertailukelpoisia :rotfl: ei siinä ei mantassakaan mitään vikaa ole... ja tuo skooda 8)
    Kai tässäkin testissä haukuttiin jenkkien ajo-ominaisuudet maan rakoon, kuten tuon ajan lehdissä oli tapana...
     
  7. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    GTV, tietty? Olikos sillä kaks'tonninen vai tuollainen yks-seiskaviisnolla?
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Niin tuohon aikaan vielä ei Z Datsun ollut olemassa jolla Rauno Aaltonenkin ajoi kilpaa mutta SSStä eli 510stä olis löytnyt varteenotettava vaihtoehto ja Alfan GTA ei ollut tuotannossa....eikä 160hv GTAj1300 mutta GTAm 2000 olisi ollut olemassa mutta ei suomessa.
    Javelin Ei ollut halvempi kuin Chargeri....appiukko osti Javelinin 74 uutena ja hinta 75th Fmk ja keulilla vain 360.
    Auto on Oranssi ja Hämeenlinnassa ilmeisesti vieläkin, meinattiin kerran ostaa takas mutta oli hotrodattu pilalle.
    suomesta olisi toki löytynyt tuohon aqikaan jopa Kinnusen Leksan 911T(GT) testiin tarvittaessa...siinähän oli 2.5l mosa josta 290hv...vaparina.
    Pari vuotta myöhemmin herralla oli niin 911S kuin RS ja RSR.
    Eli jos Testi olis tehty 73 niin Suomesta olisi löytynyt niin 240Z kuin 911RS Alfan 16v 1900 GTA taikka ihan vakiokin 65 mallin 1600 GTA oli myös jo tuolloin useamman kappaleen kera ja paljon muuta millä ajelee tuollaisen huussin kun Charger500 ympäri jopa koulutettu apina.
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    1750 oli Sammyllä jonka viimeiset sanat oli: viekää mut kotiin.
    mulla on kakstonninen jota on juoksuttanut jopa F1 kuski...ja omaa Keimola 500 (luokka)voiton.
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Missä lienee tuo Charger nykyään?
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    So what. Silti Charger on makee. Ja just tässä TM:n testissä se kiihtyi parhaiten, kulki nopeiten ja kulutti eniten.
     
  12. tniitty

    tniitty Gearhead

    charger 500 vs

    240Z kuin 911RS Alfan 16v 1900 GTA taikka ihan vakiokin 65 mallin 1600 GTA oli myös jo tuolloin useamman kappaleen kera ja paljon muuta millä ajelee tuollaisen huussin kun Charger500 ympäri jopa koulutettu apina.[/quote]
    mä oon valmis ens kesänä kokeileen tota juttua omalla chargerillani, jos tuot minkä sammakon tahansa rinnalle ja kun mulla on lontti pohjassa, niin rupee siinä sit vetään ympyrää.epäilen että jää tekemättä varmasti.
     
  13. tuomio

    tuomio 1st gear

    ja varmasti huonoin ajettava. :poff: :wink:
     
  14. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Tahtoo myös tulla katsomaan millainen koulutettu apina siellä Alfan rattia vääntää :rotfl: :rotfl: kun ajetaan ympyrää Chargerin ympärillä
     
  15. rrauta

    rrauta 3rd gear

    joo ja siitä puuttuu corvette ja ac cobrakin, ihan surkee vertailu. :rotfl: :rotfl: :poff:


    ja muuten varmasti ei ole chargeri huonoin ajaa. tai sitten ette ole ajanut koskaan skodalla, ja fiatilla. (ja tuskin se alfakaan on sit loppujen lopuksi paljon fiiattia kummenpi) opeli ja porshe sit luultavasti onkin parempia.
     
  16. Blower

    Blower 1st gear

    Tossahan toi Chargeri tallissa on, samalla rekkarillakin eli BI-799. Matching numbers tekniikkakin on tallessa. Viime kesän auto oli seisonnassa, mutta varmaan joku muistaa mustanviolettina hemiblower autona edellisiltä kesiltä...
     
  17. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Eli ensi kesällä olisi mahdollisuus tämä heitetty haaste kun Alfalla jopa apina ajaa Chargerin ympärillä ympyrää :rotfl: :rotfl: ??
     
  18. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Epäilemättä. Mutta sitäpä ei nää mun valokopiot enää kerrokaan. Nimittäin tuolloin markkakin (valokopiokoneeseen) oli paljon rahaa, eikä koko juttua ollu varaa kopioida.
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Jaa se on se auto. Eipä oo muistanut katsoa koskaan tuosta lehdestä rekkaria niin ei ole osannut yhdistää.
     
  20. MrBeanville-76

    MrBeanville-76 1st gear

    Mahtaiskohan koulutetulla apinalla olla kiinnostusta huussin ympäri ajamiseen. Kouluttamaton apina vois sitä tehdäkin. :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!