Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. masafi

    masafi 1st gear

    Jep taas lähdin putsaamatta lumia keulasta,niin alkoi nykiä ja jakarin sekä kelt.moottorin kuva tuli näkyviin.Jälkimmäinen jäi palaa kokoajan.Ilman suodatin ei oikein istu kotelon reunoihin,eli siitä falskaa.Kotelon pohjalla oli lunta.Taidan laittaa jonkun suojan keulaan lopputalveksi.Täällä sitä lunta näyttää riittävän ja lisää tulee koko ajan.
     
  2. Beach

    Beach 2nd gear

    Kai se oikea tapa olisi huolehtia ylä- ja alakoteloiden yhteensopivuus. Mulla se alaosa on levinnyt, eikä kuumailmapuhaltimella uudelleen muotoilukaan auttanut kovin pitkään. Hommasin jo kierretankoa, joka oli tarkoitus virittää kotelon seinämien välille pitämään kotelo muodossaan. Jäi vähän vaiheeseen se projekti syksyllä.
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    K&N:ltä on näihin sitä cold air intake-settiä simmottis kartiosuodattimella. Ehkä hieman hintava paketti mut auttaiskohan näihin ongelmiin?
     
  4. Beach

    Beach 2nd gear

    En ehkä tiedä mistä on kyse, mutta jos kone imee ilmaa konehuoneesta, niin ei varsinaisesti kylmää ilmaa saa silloin.
     
    Muokattu: 10.3.2018
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  6. Beach

    Beach 2nd gear

    Mä luotan alkuperäisen valmistajan ratkaisuihin sittenkin. Pitää vaan huolehtia siitä, että ei ole imuvuotoja.

    Lisäys: Siltä pohjalta, että vuoden -4 imuputki on suurempi kuin vuoden -3. Ja vuoden -3 auto ei anna vuoden -4 tehoja edes ilmanputsarikoteloa vaihtamalla, ellei tee muutoksia myös moottorinohjausjärjestelmään. Kai ne on sen verran tarkalle säädetty jo tämän ikäluokan autot, että imuilman lisääminen ei ainakaan paranna toimintaa, ilman ohjelmiston muutosta.
     
    Muokattu: 10.3.2018
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Näkyyhän tuossa k&n:m listassa joka vuosimallille oma versionsa, -03 ja -04 on ihan eri osanumerollakin.
     
  8. Beach

    Beach 2nd gear

    Pistin kokeeksi Vicin vanhan bensapumppuasetelman E85:n sekaan astiaan seisomaan. Että antautuuko jokin letku yhden illan aikana. Ei näkyny välitöntä tuhoa, mutta toisaalta letkut ei muutenkaan kovin joustavia olleet. Muuttuneet putkiksi jo viime kesään mennessä, jolloin vaihdoin uuden pumpun tankkiin.

    Eflexifuelilta lupailtiin, että laitteensa soveltuu Crown Victoriaan. Ja nyt näkyy olevan jo Motonetissäkin EV-6 liittimillä olevia muutossarjoja. Ehkä jonain päivänä.
     
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Veropäätös tuli ja se oli positiivinen yllätys, kun se oli tonnia pienempi kuin olin budjetoinut. Lyhyitä kilpiä ei kuulema enää saa, joten tilasin ne pienemmät 6-merkkiset.

    Pitkään tuo nykäisy oli tästä yksilöstä poissa, mutta nyt on nykäissyt kaks kertaa ja nimenomaan kovalla lumisateella. Toisaalta tuo ei enää jännitä koska olen täysin siinä uskossa, että se on tuo lumi joka ilmansuodatinkotelon välistä pääsee suodattimen väärälle puolelle ja sieltä ilmamassamittariin, joka sitten aiheutta tuon nykäisyn.

    Torstaina autoon vaihtuu öljyt, suodattimet ja 90 asteen termostaatti. Täytyy tuota uutta filtteriä tutkia, josko se istuis paremmin, vai voisko suodatinkoteloa jotenkin muuten tiivistää.
     
    Muokattu: 12.3.2018
    masafi tykkää tästä.
  10. masafi

    masafi 1st gear

    Minulla oli -94 v6 camarossa noitten muunnos sarja.Laitoin jo auton kiertoon.Mut ihan hyvin toimi,kylmässä käynnistys onneton ellei olematon.Vaikka lupailevat että boksi on älykäs.50/50 oli viinaa ja 98 talvella.Letkujen kestävyydestä ei kokemusta.En ole nähnyt tai kuullut että olisi ollut huonoja kokemuksia,mitä itse olen etsinyt tietoa nuista.
     
  11. Beach

    Beach 2nd gear

    Youtubessa on videoita Eflexluelin kylmäkäynnistyksissä. Niissä ainakin autot lähti kylmälläkin käyntiin, kunhan boxia ensin opetti. Mä en toisaalta talvella Vicillä ajelekaan, joten käynnistyvyydestä en ole huolissani. Enkä enää toisaalta öljytilassa olevista karstoistakaan. Kun tänään öljynvaihdon yhteydessä öljypohjaa tähystelin, niin puhtaalta vaikutti. On ne viranomaiset varmaan säännöllisesti öljyjä vaihdelleet. Ammattikäytössä öljynvaihtoväliksi suositellaan 3000 mailia.
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tuo lukkohomma on kyllä vähän outo. Taitaa olla joku "bugi" tuossa mun autossa ku se tosiaan lyö ne ovet aina lukkoon muutaman sekunnin päästä sen jälkeen ku virrat laittaa päälle. Sen autolock-homman ohjelmointiproseduurin tein monta kertaa (virrat päälle, 3x unlock, virrat pois jne.) niin sain päälle sen oikean autolockin, eli auto lukitsee ovet ku lähtee ajamaan (jos oon ottanu ne pois lukosta), eli kyse ei ole tuosta ominaisuudesta nyt. Tuossa ei myöskään toimi se takaluukun aukaisu kummastakaan kaukosäätimestä ja vilkut välähtää kaukosäätimellä ovia aukoessa ja lukittaessa hyvin satunnaisesti, itseasiassa pariin ekaan kuukauteen ei kertaakaan.

    Oiskohan tosta jostain katkastu vahingossa joku johto liikaa samalla kun on poliisiradioita ja hätävilkkuja poistettu jenkeissä, tai joku johto rispaantunut esim. kuskin oven läpivientikumin seudulta? :confused:

    edit: Vasemman takaoven mikrokytkin ei toimi, sillä voinee olla jokin vaikutus...
     
    Muokattu: 14.3.2018
  13. Beach

    Beach 2nd gear

    Ei ole ihan kaikkia katsastuskonttoreita saavuttanut tieto valosäännösten muuttumisista. Korjauskehoituksen antoi etuparkeista, että keltaisia ei saa olla, eikä neljää. :p
     
    Muokattu: 14.3.2018
    Petri R. tykkää tästä.
  14. Beach

    Beach 2nd gear

    Ja pääsen harjoittelemaan alapallon vaihtamista. Mulla alumiininen tukivarsi, ja netistä löytyy vinkkejä miten pallo vaihdetaan teräksiseen tukivarteen. Mahtaako teknisesti vaihtotoimenpide erota tukivarren materiaalista riippuen? Tällä hetkellä mielessä tukivarren lämmittäminen varovasti, ja pallonivelen jäähdyttäminen ennen uuden asennusta. Tarvinnee puristimen kuitenkin? Saiskohan Suomesta järkevästi? Oma etsintä vielä vaiheessa, mutta varovasti kyselen vinkkejä, jos jollakin olisi antaa.
     
  15. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  16. Beach

    Beach 2nd gear

    Semmoinenhan ei ole mikään harrastus, mihin ei mene kaikki rahat. :D
     
    masafi tykkää tästä.
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Toi Mac Toolsin sarja on aika suppea mutta sitä saa kiinalaisena versiona autoparts24:stä noin viidelläkympillä. Tärkeintä olisi kai ettei puristin kauheesti anna peräks kun uutta niveltä lykkää reikään, ettei mene vinoon. Kattelin pari viteoo town carin ja crown vicin alapallon vaihdosta, aika simppeli homma. Alapallon tapin saaminen irti navasta taitaa olla vaikein kohta.
     
    Beach tykkää tästä.
  18. Beach

    Beach 2nd gear

    Ne videot mitä löysin, oli siitä miten teräksiseen tukivarteen vaihdetaan nivel. Vuosimalliin -3 keksivät laittaa alumiinisen tukivarren. Jossain keskustelussa varoittelivat, että hätäillessä alumiini saattaa jopa haljeta. Se vaan kun ei varsinaisia tekemiseen liittyviä juttuja löytynyt pikaisella etsinnällä. Teoriaa ja pohdiskelua sitäkin enemmän.
     
  19. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kerro sitten miten teit sen? Itse ehkä irrottaisin koko alatukivarren ja painaisin prässissä kikkareet irti ja uudet paikalle. Vähän kontrolloidumpaa kuin c-clampilla painaen.
     
  20. Beach

    Beach 2nd gear

    Mulla ei ole tiedossa prässiä tällä hetkellä. Ja jos ei tarttis irrottaa tukivartta, niin mun mielestä ei tarttis säätää ohjauskulmiakaan. Eli työkalu taikka C-puristin tässä on näillä näkymin hankintalistalla. Pallonivel on jo tilattu. Kunhan tulee, niin pääsen mittoja mittailemaan, että minkälainen puristimen pitäisi olla.
     

Kerro tästä muillekin!