Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    on noista 307 sedanissa ja farkussa kokemusta, 305 sedanista on kokemusta ja sitten joistain isolohkoista. nuo 305/307 menee lähelle kymppiä maantieajossa, ei ne voimakoneita ole ja kivaa lotkotusta nekin pitää vakioputkistolla. Isolohkot sitte vie enemmän.

    itekkin varmaan ostaisin kutosella jos kutos ja kasi yksilön välillä olisi hankinthinnassa iso ero tai ne kasilla olevat olisi ihan täyttä loppuunajettua rytöpaskaa, muutoin kasilla.

    missä niitä halpoja 454 koneita myydään?
     
  2. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Tämä kiinnostais minuakin.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Odlla joku nimimerkki myynyt useita 1500-2000€. Ihan tässä kesä-syys akselilla. Viimekskin oli kuulemma rempattu ja tikissään. Käytetty ja rempattu juu aina? mutta ei noi sellasissa hinnan kiroissa ole kuin männävuosina. Nytkin saa saman maksaa 350mppisestä.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähelle kymppiä ja kymppi on eri asia. Jos otetaan kymmenen siistiä leppää ja ajellaan niillä maantietä 100kmh vauhdilla, väitän että 12-14l 100km on se kulutus mikä sieltä saadaan eikä 10. 80kmh vauhdillakaan tuskin se kymppi sieltä tulee vaikka oliskin saastevehkeet kunnossa. Omat farkut vieneet 12-14 maantiellä ja satasta en juuri edes ajanuut.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kai meillä on eri käsitys halvasta:odbiggrin:
     
  7. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Nelosmusse on se hinnat alkaen malli ja kun musse on kuitenkin lähtömaassa perusauto monelle ilman suuria intohimoja. Se päivittäinen kauppakassi, joka vie paikasta a paikkaan b. Osalle tuskin on väliä millä koneella se perusmalli on, turbonelari vai kutonen.
     
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Joskus oisin väittäny etten usko, mut itekki Oldsin 350+350 yhistelmällä 11 ltr maantiekulutuksen saaneena saatan jopa uskoakki. Ja ihan rajotusten mukaan motariaki, aavikkoperällä.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  9. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    eikös jossain alkuaikojen V8 pääkirjoituksessakin tosi jenkkiautomies ajanut talviajot Fiat 600:lla ja katseli halveksuen liikennevaloissa olevaa kuutosjenkkikuskia
     
    mikkis83, Tseitsei2, Karpov ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. isalmela

    isalmela Gearhead

    Juuri näin. Entinen työkaverini on aina tykännyt autoista ja moottoripyöristä, mutta ei ole mikään harrastaja. Hänellä oli ennen viitosbemari, jonka vaihtoi 2015 Mustang Ecoboostiin. Hän ei hakenut "jumalattoman ärjyä muskeliautoa, jolla saa varmasti naisen jalkovälin märäksi" vaan "jotakin kivaa autoa bemarin jälkeen". Ajelee kesää-talvea käyttöautona ja on tykännyt. Kyllä se näky minua ainakin piristää tuolla aamuruuhkassa, vaikkei jumalatonta pörinää kuulukaan :)
     
    ramtouch ja Stang_81 tykkäävät tästä.
  11. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Se on hyvä että kaikille on jotakin tarjolla. Itelle Amerikkalainen auto on ennenkaikkea sen V8 höplätystä ja jos nokalta löytyy 4-6 kone niin fiilis laskee kyllä dramaattisesti kuten kiinnostuskin. Onhan noita välillä kutoskoneisia jenkkejä itelläkin ollut (kuten on yksi nytkin), mutta ne on ollut kyllä sitten pelkän käyttöjuhdan roolissa. Kyllä se V8 pitäs olla joka kamppeessa :rotfl::odwink:
     
    rauarp ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Olen minäkin pihi, mutta ei isolohkoa nyt toimivana/rempattuna tarvi tonnilla myydä?
     
    Catiska tykkää tästä.
  13. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Lisään vielä yhden sulatettavan kutosjenkin: Tunturipöllö/Pyryharakka eli Ford Thunderbird SC. Vaimolla oli ennen vm.1995 SC manuaalilla, julmettu alavääntö siinä koneessa ja remmiahtimen ujellus korvasi menetettyjä kasin saundeja, taisipa tuo olla tehokkaampikin kuin kasikoneiset, ei siis mikään hinnat alkaen -säästömalli :)
     
    Muokattu: 8.11.2018
    riviera56 ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Talvi ja kulutuskeskustelut. :odroll:

    Tottakai jossain menee kipuraja, mutta esim mulla työmatkaa tulee reilu 20 km suuntaansa niin sen vielä kärsii ajaa ~15 litran keskikulutuksella, sillä sen tuoreempikin 8 piste ruisku tuolla aamuruuhkassa madellessa imaisee.

    Mut jos mä olisin valinnut saman keon kuutosella:
    2002-2008 3.7 L (226 cu in) Magnum V6 215 hp (160 kW)[1] 235 lb⋅ft (319 N⋅m)[1]
    niin voihan se olla, että sillä olisi työmatka kruisailussa litran ehkä säästänyt, mutta tunnelma olisi kyllä pahasti pilalla!
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei kai, mut jos puhutaan halvasta moottorista ehkä aattelsin jotain max. 500 euroa konetta
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    no uudemmissa on saatu tottakai kasin kulutusta alas ja isot dieselpikapitkin on pihejä. Halvemmassa ja vanhemmassa kalustossa eri juddu

    onko esimerkiksi ovh:ltaan 200 000€ maksava uusi s mercedes halpa jos saat sen 100 000€ hinnalla vai pitääkö sen maksaa 500€ eli olla halpa halpa ollakseen halpa? :D
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    100 000 on edullinen, ei halpa.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    en sanoisi siltikään halvaksi autoksi.
     
  19. partakukko

    partakukko 3rd gear

    vanin palautetta purin pari päivää ja yhteeenvetona tuli tämmäne lista.

    14v vanha jo ja ajettu noin 22755km vuosi eli varmaan maailmanennätys lukemissa mennään ?

    moottori on v6 eikä v8 = säälittävää ajella kutosella kun kasikin on keksitty.

    ilmastointi vuotaa = maksaa varmaan samanverran korjaus kun autokin = paska

    penkkejä vaan 2kpl = kukaan ei huomannut että ilmoituksessa luki että nämä vaihdettu toisesta autosta eli varmaan värisävy ei ole ihan sama mikä alkuperänen.

    neekeri malli = nyky jonnet ei edes tiedä mikä on veivilasi koska isä ostanut kortin saatuaan bemarin missä kaikki varusteet, näinollen es tölkkiä ei pysty heittämään ikkunasta tien poskeen.

    käyttömaksu 600e = olen ymmärtänyt että jollei ole kuorma auto niin menee painon tai päästöjen mukaan eli ehkä se micra on halvempi vaihtoehto kuitenkin.

    simons vaimennin mallia motonet = mukaan tulee vakio äänenvaimennin, luulisi että tämän suomi24 ei ku overdrive harrasteajoneuvo porukoissa olisi äänenvaimentajan vaihto halutessaan pienin murhe kun on kiinnikkeet ja kaikki valmiina. ymmärtäisin jos mukaan tulisi tarvike vaimentaja missä ei ole kiinnikkeitä niin siinä voisikin mennä sormi suuhun kun pitää miettiä ja toteuttaa kannakkeet.

    vanteet ja renkaat kamalat = kierros saman merkkisiä renkaita mitkä on kuitenkin jonkun merkkiset mutta halvimmasta päästä niin erotus 16" vs 22" 90,40e kierros eli tähän homma kaatuu viimeistään muutaman vuoden kuluttua renkaita uusiessa.

    keulakin on ruma ja samoin karjapuskuri. onneksi en maininnut että lisävalot on hella merkkiset, jotkut nyky ledit on varmasti tehokkaammat ja nätimmät.

    vetokoukku itse tehty. piti hakea vene norjasta kaverin autolla ja sprinteristä meni yllätys yllätys kone rikki ja vain pari päivää ennen reissuunlähtöä en kerinnyt ostamaan tehdas koukkua vaan jouduin tekemään itse, tämä olisi pitänyt poistaa heti reissun jälkeen ja sanoa että ei ole koukkua lainkaan.

    väliseinä poistettu. tämän otin ennen norjan reissua pois koska helpotti matkantekoa huomattavasti kun ei tarvinnut pysähtyä jokakerta kun tarvi takaa jotain (kaljaa) vaan pääsi vapaasti kulkemaan autossa. vanhassa vanissa mikä oli mulla 14 vuotta ei ollut väliseinää ja näin ollen en pistänyt enää takasin koska tykkään että semmosta ei ole lainkaan = tämänkin asennus on todella haastavaa jos ei mahdotonta.

    akku huono. profiilikuvan excursionista meni toinen akku ja luonnollisesti ostin molemmat uudet ja tästä jäi tämä toinen toimiva akku mikä ei kuitenkaan ole enää uudenveronen mutta ei ole jättänyt tiellekkään koskaan. olis vaan pitäny ostaa tähän uusi ja heittää tuo toimiva romulavalle.

    teipinkin olen ostanut ihan itelle mieleisen enkä ole ajatellut yhtään että se ei kelpaakaan muille, se on paketissa vielä rullalla mutta silti harmittaa kun semmonen tulisi mahdollisesti kaupanpäälle.

    sitten ne plussat eli mankasta ei tullut valitusta mutta se olikin lisätiedoissa että ei varmaan vaan huomattu että on vaihdettu 2 din kenwood alkuperäsen kasettisoittimen tilalle. jos olis ollu jvc ni olis voinut olla huono ja en ole maininnut että kajarit vaihdettu sony merkkisiin eli jbl soi varmasti puhtaammin ja kovemmin.

    talvirenkaista ei tullut mainintaa eli pienellä varauksella tästä plussa koska ovat nastarenkaat ja sillon kuuluu ikävä rengasmelu kun ei ole sitä verhoiluakaan ja väliseinää takana eli kitkat vois olla paremmat.

    eli tämä auto on niin huono että en kehtaa tämmästä edes myydä kellekkään, tulee vielä petos syyte kun 14 vanha auto ei ole enää uudenveronen ja sitä on muuteltukin radikaalisti. puhumattakaan muutamanvuodenpäästä ajankohtaista museointia ajatellen tähän on vaihdettu alkuperänen sivunapa akku normaaliin akkuun ja pellivanteetkin pitäs hommata ja se mankkakin on menty vaihtamaan. onneksi ketään ei tullut paikanpäälle tutkimaan ja koeajamaan autoa koska senjälkeen tuskin olisi kelvannut edes romumiehelle vaan olisi pitänyt viedä ongelmajätepisteeseen ja maksaa siitä muutama tonni että auto hävitetään asianmukaisesti maailmankartalta pois :D
     
    Karpov ja rauarp tykkäävät tästä.
  20. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Sinä kysyit miksi ei mene kaupaksi ja me annoimme syitä. Sitten sinä aloit arvostelemaan meidän antamia syitä ja perustelit miten auto sopii täysin itsellesi. Ei siitä nyt tarvi itseensä noin pahasti ottaa, se nyt on vaan hei yks auto....
     
    jariha tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!