Virranjakaja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pokari, 7.6.2022.

  1. pokari

    pokari 1st gear

    Cadillacin 390 koneen virranjakaja kadottaa kolmen pytyn kipinän johonkin . Ei tuu virta tulppiin asti? Johdot testattu ja ehjät.Tulpat testattu ehjät.Onko jollain ollut vastaava vika ? Auto cadillac 1962 390cidin koneella.Eli käy vaan viidellä pytyllä ja kaikki härpäkkeet vaihdettu jakajaan . Tarttis APUA jos jollain ois tullu vastaava vika eteen.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Edelleen kärkijakaja? Kärkiväli pienellä ja jakajan axeli kiero? Kolme peräkkäistä sylinteriä kylmänä?
     
  3. pokari

    pokari 1st gear

    Kyllä on kärkijakaja. edestäpäin katsottuna molemmin puolin ekat pytyt ja vasemman lohkon nelonen on pois pelistä,miten on mahdollista??Mikä toi oikea kärkiväli pitäis olla?
     
  4. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Ite koittasin virtakynällä aukeeko kärjet jokapytylle. Jakajan johto kynään toinenpää kynästä virtaan ja pyörittelee konetta 2 kampiakseli kierrosta pitäs syttyä 4 kertaa kierros. Jos ei niin ihmettelemään miksei kärjet toimi joka kohdassa
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kärkiväli ulkomuistista 0,3-0,4mm, tai ainakin tuolla sen pitäis pelata vähintään kohtuullisesti, kunhan kädet menee myös kiinni "nokan" suoralla osalla.
    Onko tosiaan jakaja väljä, ja onko keskipakoennakonsäätö myös tiivis akseliinsa, ettei väljät tee kärkivälin vaihtelua.

    Joskus tuli kunnostettua jakaja jossa oli akselin holkit kuluneet ja akselikin kulunut niiden kohdilta väljäksi, täytöshitsausta ja sorvausta niille. Lisäksi keskipakoennakon rungon reikä väljä akseliin, ilmeisesti ollut ruostuneena kiinni ja putsattu liian raakalla kädellä, näille sit kans hitsausta ja koneistusta pari kymppiä ylikokoon...
    Ei varmaan mitään järkeä mutta kuulemma uutta jakajaa ei ollut helposti saatavilla.
     
  6. pokari

    pokari 1st gear

    Auttaako jos laittaa kärjettöman sytytyksen ? Onko väljyyksistä jakajassa vaikutusta kärjettömän sisuskalujen kanssa?
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei ainakaan yhtä paljon. Moparin kärjettömän jakajissa mulla on ollut "pudotettu" yksilö, joka vemppaa akselistaan huolella. Sekin toimi. Noissa jälkimarkkinoiduissa on käytetty useampaa tekniikkaa. Jos sinne jakajaan tulee joku uusi pyörivä anturi hahloilla, niin tuskin välittää säteittäisestä heitosta pätkääkään. Jos uusi kärjetön yrittää lukea kärjille tarkoitettua nokkapyörää (onko sellaisia?) niin heitto voi vaikuttaa paljonkin.
     

Kerro tästä muillekin!