8 3/4 kartiolukosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja RT6870, 3.9.2004.

  1. RT6870

    RT6870 Gearhead

    löytyskö mistään räjäytyskuvaa? levylukosta löytyy kyllä useammastakin paikasta mutta tästä ei
     
  2. Polara

    Polara Gearhead

    Mulla tuli muistaakseni auburnin murikan mukana joku räjäytyskuva, en vaan tiiä miten sen saisi nettiin näpsäkästi...
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos linkistä , tosin sielläkin oli pääasiassa purettuna levylukko. mutta sitten päästään seuraavaan asiaaneli tarvitsen omaan lkartiolukkooni nuo pikkurattaat ja näille tarvittavan akselin ja liekö siinä akselissa vielä joku holkki joka jää vetareiden väliin, pakko arvailla kun ei ole sitä räjäytyskuvaa. Mahtaisko Polara laittaa sitä kuvaa vaikka maapostissa?
     
  5. RT6870

    RT6870 Gearhead

    siis edellinen oli minä
     
  6. Polara

    Polara Gearhead

    Ei siihen taida mitään holkkia tulla siihen akseliin, muistaakseni!
    Ja asiasta toiseen, mulla taitas olla hyllyssä yhet rattaat ja akseli ja sen akselin lukituspultti... Ja on mulla yks luokkomurikkakin mistä on se akseli lähtenyt vaeltamaan, mutta ne kartiot ym. on ehjät!
    Pistäppä vaikka viestiä...
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyllä 8.3/4 perässä on semmonen tappi vetoakselien päiden välissä jos käytetään alkuperäisiä pyöränlaakereita.jos on competitionin laakerit niin silloin mulikka jätetään pois.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko se palikka pakko ottaa pois jos on "vihreät" laakerit vai voiko sen jättää paikalleen.
     
  9. VL29U

    VL29U Gearhead

    Edellinen siis minä. Vaihdoin vanhan 741 casen tiheämpään 489 caseen. Vanhassa murikassa ei ollut "thrust spaceria" ja uudessa on. Vetareiden laakerit on comp. eng. mallia jossa laippa on kiinteä laakerin ulkokehään.
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei oo yleensä tarvetta ottaa sitä pois. Noilla rullalaakereilla vetarit ei mee niin syväälle kuin orkkistyyppisillä kartiolaakereilla. Hyvä muistaa jos on tiukat tilat renkaalle.
     
  11. VL29U

    VL29U Gearhead

    Hyvä. Ehdin jo ottaa laakerit vanhoista vetareista irti joten en päässyt mittaamaan niillä tota hommaa. Ja casekin tuli laitettua jo paikalleen. Uudet Mark Williamsit tulossa 4 viikon sisään joten laitan suoraan kiinni. Oli juttua lontoon palstallakin tästä eli tupla kiitos.
     
  12. VL29U

    VL29U Gearhead

    Tuli mieleen että se klumppi jää "greeneillä" keskitapin varaan heilumaan vapaasti ilman tukea. Onko jotain haittaa vai laitanko edelleen akselit suoraan paikalleen
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei haittaa, kii vaan. Ei pitäis äännellä, helistä tms.
     

Kerro tästä muillekin!