Jenkistä prätkään...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Windsor, 14.12.2004.

  1. Windsor

    Windsor Gearhead

    Mikä saa ameriikanauto harrastajan vaihtamaan kulkuneuvonsa kaksipyöräiseen kulkimeen, monet on niin tehneet ja tekee varmaan tulevaisuudessakin? Omasta mielestäni on mukavampi istuksia sadekelillä autossa kuin raikkaassa ulkoilmassa ja mahtuuhan kyytiinkin kaikenkarvaisia kavereita enemmän kuin yksi, jos haluvaapi... Tai mitäpä jos haluan ottaa mallasta ja nauttia oman kulkuneuvon kyydistä... Humaltuneena pitäisi olla kai kuormaliinoilla sidottuna pyörän jakkaraan... :lol:
    Itselläni ei ole mitään prätkäilyä vastaan ja onhan autoilussakin huonot puolensa(?), mutta onko kellään näkemyksiä/kokemuksia asiasta? :odroll:
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mä olen ihmetellyt ihan samaa, monta vuotta jenkkejä harrastaneet ja rakentaneet kaverit päättävät alkaa todellakin pistämään rahaa laitteisiin ja ostavat harrikat. Kalliimpia ostaa, toimivat vielä epävarmemmin ja osat maksavat vieläkin enemmän :lol: Mutta hienoja laitteita ovat nekin!
     
  3. Jome

    Jome Gearhead

    Mulla oli aikanaan kevari, mutta en siitä huolimatta noista kakspyöräsistä oikeen innostunu...niissä ku ei pysty samaan aikaan kuunteleen rock´n rollia ku cruisailee. 8)
     
  4. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    "If i have to explain you wouldn´t understand"

    Paras on tietty jos on molemmat, on harrikassa omat hyvät puolensa.
    Jokainen briggs strattonilla ruohoa leikannut tietää sen fiiliksen kun antaa lämää ja lehdet vapisee... 8)
     
  5. Swine

    Swine Gearhead

    Mikä niissä prätkissä on niin erinomaista?
    Tuohon ei oikein voi muuta sanoa että kokeilkaa,niin tiedätte.
    Hoodeella ajelu on parasta mitä voi housut jalassa puuhastella 8)
    Enkä mä pidä sitä sen kalliimpana harrastuksena kuin autojen kanssa sähläämistäkään.Saksan tuonti on polkenut hintoja mopedien ja jonkun verran varaosienkin osalta.
    Mutta eipä autoharrastuskaan mikään huono ole,surkeampaakin ajanvietettä pystyy keksimään helpomminkin.Ainakin minä hakkaan rahani mieluumin autoihin/mopoon kuin baareihin,vaikken mikään hirveä laseihin räkijä olekaan.
     
  6. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Onhan toi pyöränpitäminen , vaakuutukset jne. aika tyyristä, mutta kyllä se pyöräkin on jossain vaiheesa saatava. Eihän noita nyt voi auotoiluun verrata, ihan oma maaillmansa niissäkin..mutta kyllä oikeen kuumalla kelillä mielummin cruisailis esim. Harrikalla kaupungissa kuin jenkillä...
     
  7. Erppa

    Erppa Gearhead

     
  8. hairdude

    hairdude 1st gear

    ensin oli auto ja kaukainen haave pyrästä, nyt on kolmas hd menossa
    ja välillä tuntuu että joskus unelma on parempi kuin sen toteutuminen.
    ostin taas harraste auton .pyörän kanssa parhaat jutut on tullu ihmisistä
    joihin ei ois muuten törmänny ja autojen kanssa parhaat jutut on ihmiset joihin ei olis muuten ... välillä harmittaa tää jako mitä väliä sillä on
    vaikka liikkuis potkukelkalla. elämä on just sellanen joksi sen tekee
    auto tai pyörä ei oo mikään pikatie onneen. ne on vaan välineitä nauttia tästä elämästä :D maailmalla kustom äijät tekee nyt pyöriä joka kokoontumis kuvissa näkyy autojen joukossa pyöriä ,samoin forssan piknikissä pyörien määrä lisääntyy. lopulta ollaan kaikki yhtä suurta perhettä.

    kaikki paitsi puutarhan hoito on turhaa ja sekään ei oo niin kovin tärkeetä.
     
  9. Simo

    Simo 1st gear

    Ei kai nuo vaihtoehtoja ole, pyörä ja auto? Jenkkiharrastajana minua kiinnostavat lähes kaikki US- tuotteet. Vihdoin sain hankituksi myös tuon HD:n, autojen lisäksi :D
     
  10. jamba

    jamba Gearhead

    Samaa mieltä! Molemmissa puolensa. Talvella suosin autoa.. Prätkässä ja sen rakentelussa on myös eräs mukava pointti: tilaa ei tarvii niin paljoa. Ja jos keskittyy siihen ainoaan oikeaan merkkiin (kun Henderssonkin taas meni konkkaan, Polaris ei sytytä ja Inkkariakaan ei taas vähään aikaan tehdä..) niin osavalmistajia on pilvin pimein. Ainoa mikä jurppii on KYPÄRÄPAKKO. :mad:
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Omalla kohdalla oon ainakin huomannut semmosen "taudin" että yhtälailla prätkät, jenkkiautot, moottoriurheilu ja vieläpä veneetkin on kaikki sellasia asiaoita että jos kerran on niiden parissa alkanut touhuta niin ei niistä mistään malttais pysyä erossa. Vaan toisaalta miks pitäiskään :wink:
    Rahapuoli vaan valitettavasti aina tasasesti jarruttelee mitä milloinkin on varaa touhuta enkä edes uskalla (tai viitsi) laskea paljonko noihin on vuosien varrella mennyt :odroll:
     
  12. tuiremc

    tuiremc Gearhead

    Vaihtelu virkistää; monta vuotta meni välissä pyöräillessä, mutta taas alkoivat kummasti autot kiinnostaa... Kumpaakaan ei unohdeta, painopisteet vaan vaihtelee.
     
  13. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Erinäiset kiinteät kustannukset on omaa harrastusta suunnannut jompaan kumpaan suuntaan.
    Autoharrastus hiipui 10v sitten käyttömaksuun josta muutaman vuoden intensiivisen prätkälläajelun/ruuvaamisen :eek: jälkeen vakuutusmaksujen pompsahdus lyhensi ajokautta ja kun autoja pitää taloudessa olla niin leikitään sitten niillä.

    Yleisesti ottaen prätkäharrastus on enemmän salonkikelpoista, työpaikalla huomasi että vanhojen autonräppänöiden ruuvaamisesta ei juuri kukaan halunnut myönteisesti puhua.

    Se kun on joko romujen jobbausta hyväuskosille tai sitten muuten ympäristörikos. :argue:

    Jopa sellaiset jotka itse puuhaili samaa vähän häpeilivät tekemisiään tyyliin mä
    ajan ton kaatikselle kun tää leima loppuu... :oops:
     
  14. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Enää ei jaksa edes muistaa miksi tuli aikoinaan HD hommattua, rockelämä on tehnyt muistille tehtävänsä....
    Mut oikeesti kivahan se on kun voi lähtee ajeleen vähän fiilisten mukaan.

    Miinuksena tosin nuo vakuutusmaksut mutta kun nuo laitteet on olleet jo vuosikausia niin hiemanhan nuo bonukset jo helpottaa elämää.
     
  15. jaketin

    jaketin Gearhead

    kyllähän tässä aina mieli jotain kivaa chopperia on tehnyt. tosin olen enemmän kyllä automiehiä, mutta prätkä olis kiva lisä mauste. niin kuin monella muullakin, niin myös mulla, tuo lompakko sanelee säännöt. sekä kotona hallitus ei anna lupaa prätkään.
    mutta jos laittais mamman kierrätykseen, niin säästyi rahaa kaikkeen kivaan ja sais olla oman elämänsä herra :lol: toisaalta, ei taida olla kovin viisas vaihtoehto, vois joutua tärviölle :rotfl:
     
  16. pas2

    pas2 Gearhead

    Kylä se hoodee pitää saada ja myös japanialainen enduro. Japanialainen katupyörähän löytyy jo mutta sekin pitäs vaan saada kuntoon joku päivä. Datsunin sähköt rulettaa, Yamahan ei.
     
  17. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Aikanaan tuli siirryttyä autoista prätkiin aika pitkälti siinä vaiheessa kun pääkaupunkiseudulla harrastetilojen hinnat pompsahti. Nyt on seitsemisen vuotta enempi tai vähempi turattu ameriikanmopojen kanssa ja kaikki on rakennettu sportista chopperiin - jotenkin kummasti on alkanut taas kutitella auton laittaminen. Eihän se kutina ole varmasti ikinä mihinkään kadonnut mutta kuitenkin... Tilaongelma vaan on, jos mahdollista, vieläkin pahempi kuin silloin aikoinaan. Oma pitäisi rakentaa että saisi tarpeeksi neliöitä. Sen jälkeen ei vaan taida olla enää mopoa eikä autoa mitä laittaa kun kaikki rahat on kiinni seinissä... :mad:
     
  18. timuli

    timuli Gearhead

    mun mielestä autolla ajaminen on enemmän "brassailua" kuin "mopolla"ajaminenen on (EI TARVI VETÄÄ HERNETTÄ NENÄÄN). Kun on kumpiakiakin ollu .On ollu jammuu kawasakii apriliaa buickkii seviä ja harrikaa.
    Nykyisin on sevi (seittemäs) ja harrika (toinen) :D
     
  19. Kalkkuna

    Kalkkuna Gearhead

    Mulla ainakin on joku, hmm..., "patoutuma" moottoriajoneuvoja kohtaan. Ei sitä osaa selittää. Kaikki kiinnostaa ja etenkin just jenkkiautot ja prätkät. Ei siis mitkään muovihärpättimet vaan ihan oikeet pelit. Pyörää ei nyt oo mut himottas kyllä erittäin vähäsen ostaa...
     

Kerro tästä muillekin!