Hurjin dieselointi!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja heikkisj, 19.12.2002.

  1. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Juu etuvetoiseksi sitä ymmärtääkseni mainostettiin toisessa ilmoituksessa ja onhan siinä hiukan kapean näköinen tuo raideväli edessä.Huhhuh...
     
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    No nytlöytyi taas aika hyvä: uudessa Power magazinessa on kuva Svedujen talviswapista jossa komeili vihreä ihan siistin näköinen -59 Cadillac 4d HT ja moottorina Datsunin viitosdiesel. Oli voittanut siisteydestään huolimatta jonkinlaisen "rumin auto" palkinnon...
     
  3. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Itse en näe dieseliä niin Hirviönä, jos ei olisi kalliita veroja varmasti olisi enempi diesel jenkkiautoja, niinkuin esim. tuo oma rambleri johon laittaisin heti tuosta hiluxin nokalta seisomasta 2.2deen 5v laatikkoineen, sama kai se on pöriseekö siellä kutonen vai kiisseli nelonen. Halpaa gruisailua, nyt vero taitaisi olla n.325 euroa eli pari tuhatta markkaa, eli kesän ajuilla ei kannata.
     
  4. skiko

    skiko 1st gear

    melkein yhtä paha kuin Corvette, on stadissa
    korinvaihto MB 2d coupe jostain 80luvulta , kun kanta-autona on ollu 220D
    kyllä kiihtyyyyyyyyy..........ainakin kuski.
     
  5. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    DeSoto Diplomat `56. Hemi hajonnut poliisikäytössä ja siviiliin myydessä 1969 ollut 3.6 litraisella dieselillä. Tosin enään ei nokivasaraa konepellin alta löydy.
     
  6. z28

    z28 Gearhead

     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Noi oli aika yleisiä 70 luvun alussa. jopa Tekniikan Maailma kirjoitti jutun 1960 Dodge Senecasta mihin vaihdettu perkins ja manuaali ja jutun otsikko oli ÄLÄ ROMUTA BENSAROSVOASI, DIESELÖI SE tai jtn.. Ei täst oo pitkä aika ku veräjämässä puöri 66 tai 65 sininen 4 HT pikkukorinen Buick naku naku diesselillä. Vartsikassa oli 10v sitten matta värinen avo vette 63 tai 64 ja se jätkä oli kuulemma heittämässä mersun 200 dieseliä siihen.Kapinaa? Se oli TBllä yleinen jutun aihe siihen aikaan miten saatais kermaperse jupit kohahtamaan ku ne jo kaiken nähnyt? Börje teki silloin chopperin mikä oli varmasti karuin mitä ikinä nähty. Kone tietysti V2 muttei HD vaan joku kylmälaitteen kompressori ja tietysti diesel. Sä pääty palaneena kallioon baarin seinälle.
     
  8. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  9. mercury59

    mercury59 Gearhead

    Mulla luuraa tallissa 59 Mercury jossa oli
    v.71 rekisteristäpoistoilmoituksessa 60hp
    Bedford diesel. Tästäkin oli rintapelti laikattu manuaaliaskin tieltä pois ja vanerilaatikko tilalle. Alkuperäinen kone oli ollut 383 isolohko (kadonnut iäksi) Ostohetkellä autossa oli sentään tulipelti karsittu kasaan ja 292 y-lohko nenällä(-95)
    Autosta on muutakin hauskaa perimätietoa mm.vekotin on 30-vuotisen seisontasession aikana vaihdettu tekohampaisiin...
    Nykyään mörkö kulkee 302:sen ja c6:sen voimin ihan kiitettävästi.
    Jos muut edellä jne. Olen dieselöinyt käyttövehkeeni -83 Broncon hj60:sen 4.0 padalla ja hyvin toimii c6 askin kanssa.Paukkua sais kyllä olla hieman lisää. Turbon sovittaminen korjaa puutteen.
    Auton orkkis 300 cid tietokonekaasari kutonen oli aivan hirvee paska ja joutikin mennä..
     
  10. Vicky55

    Vicky55 1st gear

    Hei Mercury59 vieläkö sulla on nurkissa se 292 y-bloki?
     
  11. mercury59

    mercury59 Gearhead

    Eipä ole enää, valitan. Sinne suuntaan kulkeutui hiljattain shopattu 59 avoEdselcustom, kysele siitä tekniikkaa. Kone oli hyvässä vedossa, mitä nyt pakkasproput rojautti mäkeen pari talvea takaperin...
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

  13. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Toivottavasti oli Bedford. Ei meinaan toi Perkinssonin-tauti ole kovin kummonen patti ainakaan näissä Wille-raktoreissa. Vuosi mennyt ja korjattu on, hohhoijaa, vaikka mitä. No onneks tän vuoden aikana tulee noi Detroit-turbot niihin.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    kaverilla oli taannoin 61 bel air mikä oli viimeksi liikkunut transitin dieselillä
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei kun tuo oli `64 Cadillac Cedricin dieselillä :grin:
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tollasten hökötysten kyhääjät pitäs viedä saunan taakse ja... sillä se on mielestäni oikea rangaistus RAISKAUKSESTA !
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kuka muistaa suomen ensimmäisen oikean Vanin,monia näyttelyitä voittaneen Leo Nyqvistin Beauville G30:n (missähän sekin muuten majailee) joskus 80-luvun alussa sitäkin liikutti Transitin diesel jonkin aikaa,kunnes nokalle tuli GM:n oma diesel.
     
  19. BB502

    BB502 Gearhead

    Eiköhän tuo auto ole Chevy Bel Air -65 STW.
    Ajelee ympäri vuoden. Hatun nosto sille ettei ajele nissanilla!!!
     
  20. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Muistaakseniu tuo 63 Mercury Park Lane majaili 60 luvun lopussa Turussa Yliopiston kadun alkupäässä. Talvisin oli hiukan nihkeä lähtemään käyntiin meluisa ja savutti niin p...lesti. Kaikkien asukkaiden inhon kohde.
     

Kerro tästä muillekin!