Nettiauto hyvä kauppapaikka ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja intiaani_chief, 6.1.2008.

  1. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    et voi olla tosissas..??!!
     
  2. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    98%:n varmuudella olen lukenut, että olisi CRSC:n forumilla joku kertonut saaneen sellaisen tarjouksen. Yirtin etsiä sitä viestiä, mutten löytänyt :-?
     
  3. Pastori Lämpö

    Pastori Lämpö 1st gear

    Myin Harrikkaa nettimotossa pari vuotta sitten. Vaihdossa tarjottiin mönkijää,moottorikelkkaa ja krossipyörää samassa kaupassa. Joku toinen tarjos vaihdossa ilmatyynyalusta...
     
  4. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Kyllähän tuon nettiauton, -moton, jne. kautta tulee myytyä ja ostettua härveleitä.

    Kaikki nykyiset härvelit millä tätä liikkumista suoritetaan meidän perheessä on ostettu nettiauton kautta ja myyty on pari käyttöautoa, pari harrasteautoa, harrikkan ja viimeisimpänä myytiin vanhempien kerrostalo-osake nettiasunnon kautta.

    Tokihan hölömöjä kysymyksiä sataa ja alakanttiin tarjouksia, mutta miksi niistä pitäis vetää verenpainetta. Varsinkin, kun möin vuosi sitten turbo välikoppaekkeriä, niin tokihan pennut soitteli, viestitteli ja s-postilla pommittivat ja tarjoilivat vaihossa pv-suzukista lähtien, mutta ei kyrsiny ollenkaan. Moni valitti hinnasta jne., mutta kun oli vaan kärsivällinen niin niihän sekin meni sitten kaupaksi.

    Mielestäni vielä hyvä kauppapaikka, enkä yhtään haikaile keltainenpörssi aikakauteen, jolloin valokuvia laitteista läheteltiin vielä ihan normi postilla ja moneisti ainoa kuva mikä autosta muodostui oli myyjän kehut. Toki nettiautossa kuvat valehtelevat enempi kuin tuhat sanaa, mutta sitikin. Hyvä vaan että on olemassa.
     
  5. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Eihän tuossa vielä mitään, KePö oli kuitenkin jo ennenkuulumattoman laaja ja ilmoittajille ILMAINEN. Itse muistan vielä aikaa jolloin paras media etsiä vanhoja jenkkejä ja muita erikoisautoja oli sunnuntain hesari. Ihan tosi - jos oli hyvä laite kaupan niin puhelimet alkoi soimaan heti aamukuudelta kun lehti kolahti luukusta :poff: .
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    meille kun tuli hesari niin sieltähän ne 89 vuonna halvimmat jenkit löytyi.
    ja aamulehti ilmotus oli kans hyvä. pipertäjät toimituksessa tais poistaa käytettyjen autojen sivut...
    keltainenpörssi tuli vasta 90 luvulla suosituks, tampereella sammonkadun liikkestä sai torstaina lehden.

    savonsanomien la lehdessä ei ole jenkkien kohdalla ikinä hintaa elikä paikkakuntaa. ei kiinnosta soittaa. :mad: iisalmessa, tarjoo jotain - - haistv
     
  7. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Niinpä, ei voi kuin ihmetellä! Normaalisti fiksut ihmiset jättää autokaupoilla aivot narikkaan. Toistuvasti! Ja kyse ei ole edes mistään unelma-autoista vaan wanhoista paskoista!

    Tässähän ei ole mitään ongelmaa kuin että täytyis ittekin alkaa huijaamaan näitä järjen jättiläisiä.. :D

    Mutta kyllä toi nettiauto meininki vituttaa, ählämit, kympillä uutta autoa vaatijat, runkkarikaikenvaihtajat(ei vaihtoa), näkemättä tinkaajat ja muut kikkareet. Itse olen kokenut keltaisenpörssin paremmaksi kauppa paikaksi, sillä juuri nuo ääliöt ovat kuin kotonaan nettiautossa ja wanhan kansan ukot ovat kepössä jotka saattavat jotain ostaakin. Näin ainakin uskon, hermot eivät ole kestäneet myydä enää mitään moneen vuoteen.. :rotfl:
     
  8. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Tunnustan, minun ilmoitus.

    Siellä lukee:
    "Toimivasta, katsastetusta, neliovisesta vaihdokista, jossa on talvirenkaat hyvitän max 500E jos katson vaihdokin vähintään sen arvoiseksi."

    Ihan sen takia laitettu, että ei tule vaihtotarjouksia joka v...n tuuninkiPorollaan joiden hintapyynti on laitettu (ainakin mun mielestä) yläkanttiin heti kun ne on pilattu jollakin kusilaituvirityksillä.

    En tartte muuta kuin jonkun räpsyn millä voi talven ajan kulkea kaupunkialueella työmatkat ja kuskailla jälkikasvua hoitopaikkaan.
    En tartte siihen mitään monen tonnin autoa ja tuo onkin luettava niin, että on turha edes yrittää tarjota vaihdossa mitään minkä itse mieltää arvokkaamaksi.

    Toki saa ostaa (mieluummin) suoraan rahallakin, ei ole pakko olla vaihdossa mitään.
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ja varsin asiallisesti tehty asiat selviksi.
     
  10. vespa68

    vespa68 Gearhead

    ^Kiitos^

    Ja vielä (selkeää savoa ymmärtämättömille :poff: ) selvennykseksi:

    "hyvitän max 500E jos katson vaihdokin vähintään sen arvoiseksi."

    Tarkoittaa, että mikä tahansa märäntynyt läjä :wc: jossa jostain selittämättömästä syystä on vielä leima voimassa, ei ole mielestäni 500E arvoinen.
     
  11. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Ite oon ollut kyllä nettiautoon ja nettikoneeseen tyytyväinen,muutama auto on tullut ostettua sekä muutama myytyä,noille nettitinkaajille en vastaa enkä muillekkaan ihmevaihtajille.Yleensä on löytynyt se asiallinenkin ostaja joka järjestään kyllä soittaa ja tulee katsomaan.Kepöön verrattuna tuo kuvien laitto mahdollisuus on hyvä ja se että ei tartte aina ostaa lehteä/lukuaikaa.(Välillä kyllä ostan kun sieltä tosiaan löytyy niitä ilmoituksia mitkä eivät nettiautoon/koneeseen eksy)
     
  12. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Tähän on pakko lisätä se, että eurot kyllä hämärsi monen käsityksen...Kyllä ennen sai 3000markalla parempia kulkupelejejä kuin nyt 500eurolla.

    Ennen sai katsastettuja "helmiä" 500markkaan, nyt et kyllä 100euroon saa edes jotain paalauskunnossa olevaa rullaavaa koria..
     
  13. No H2O

    No H2O Gearhead

    KePö tätä nykyä ilmainen... :wink:
     
  14. ryti

    ryti Gearhead

    Nii,toi on kyllä yks ärsyttävä pointti noissa ilmoitusosioissa kun klikkaat vaikka "chevy van g20 p-a" niin siellä seassa on sitte noita purkuautoja,miks helvetissä ne ei voi olla siellä "myydään osia" palstalla??

    Noi voi olla ongelma jossain korolla tai datsuni palstalla kun niitä vielä on tuhansia,(valitettavasti).

    Ja helppohan tonne on laitella mitä tahansa sontaa myyntiin vaikka mihin ylihintaan ja saa vielä naapurin kiposta otettua edustavampia kuvia :wink: .

    Pikkasen kun noihin palstoihin sais tiukempaa seulaa nii vois olla kivampi tehdä kauppaa.

    Ja jotku kun kirjotti että vaihdossa otan "80 luvun gm stw" nii jos joku mulle tarjoo jotain muuta esim.stw:tä ja sen hinta on mun mielestä jopa edullinen nii voisin minä sellasenkii ottaa.
    Mutta jos siinä lukee että turha tarjota muita nii luulis sen menevän jakeluun,eikä tarjottas mitään thyyning pilattua paskaa.
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mutta hattua täytyy nostaa nettiauton ylläpidolle. Joskus meni herne syvälle nokkaan, kun surffailin kilpureita haulla ja vähintään kaksi kolmesta autosta oli jotain horsmaa kasvavia peltoautoja tai sitten toyotia, missä oli keravakalvot takalasissa. Pistin sinne palautetta että voisitte vähän kattoa mitä näillä osastoilla ilmoitellaan ja pari esimerkkiä niistä "kilpa-autoista".
    Toinen oli joku ruosteinen kadetti ja toinen oli Corolla.

    No eipä näkynyt noita ropposia enää seuraavalla viikolla listoilla ja nyt siellä oikeasti näyttäs olevan kilpailukäyttöön tarkoitettuja autoja, eikä mitään alpine -viritteisiä pakkelikasoja. Että kyllähän toi palvelu kadehdittavan hyvin toimii, mutta hitonko nekään voi lukutaidottomille ostajille, tai kylähulluille myyjille.
     
  16. MudMax

    MudMax Gearhead

    KePöön ei ole tarvinnut enää pariin vuoteen lukuaikaa ja Kepössä toi kuva homma on kymmenen kertaa parempi, eli kymmenen kertaa isommat kuvat:
    Nettiauto pienentää kuvan noin 30000 kilotavuun, kun kepössä on ainakin puolen miljoonan kt kuvat.
    Ei se tietysti mitään auta, kun autokauppa ei vaan käy kepön kautta.
    Saattaa osittain myös johtua siitä, että nettiauton postimerkin kokoisissa kuvissa pommitkin näyttävät hyviltä :poff:

    Tai siis itte oon saanut ostettua kepön kautta, mutta en myytyä :odroll:
     
  17. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Ite oon lähinnä ollu ostavana osapuolena noilla NettiX-sivustoilla, kaikki sujunu ihan ok. Tosin edellistä käyttistä (n. 12000€) siellä yritin kaupata ennen kun se menis liikkeeseen. Laitoin ilmoitukseen että mihin sen vaihdan (Chevy Transport, Chrysler GW) jos jotain pitää ottaa. Tosiaan, päittäin ois pitäny vaihtaa 5000€ tuninkiSivikkiin jne. Paras oli kyllä joku moottorikäyttöinen riippuliidin tjsp. mitä vaihdossa tarjottiin... :odroll: .
    Niin joo, ja ettei unohdu. Myinhän mä tosiaan mun entisen talon Laukaasta eräälle täälläkin kirjoittelevalle jampalle nettiasunnon kautta... :D
     
  18. repecab

    repecab 1st gear

    Ei se nettiauto eroa mitenkään muusta maailmasta, samat Suomalaiset myy siellä autojaan kun ketä tulee kadulla vastaan, toiset on tyhmiä ja toiset vielä tyhmempiä Turhaa narinaa, mitä haittaa jos joku tarjoaa jotain vaihdossa, ei kai sitä ole pakko vaihtaa tai edes vastata viesteihin.Kuluttajallehan nettiauto on tosi hyvä, sieltä näkee heti auton hintatason jos on jotain myymässä tai ostamassa. Tämä yleistynyt vaihtohinta/myyntihinta pelleily on pikkulasten touhua, minusta autolla on yksi hinta ,väliraha on sitten se millä pelataan. Samoin nämä mielestään ovelat onnenonkijat jotka ei ilmoita autonsa hintaa ilmoitukseessa, no tuleehan paljon turhia soittoja koska auto on yleensä rajusti ylihintainen. Esimerkiksi vähän aikaa sitten soitin jostain hinnattomasta tax free Jaguarista, autoliikkeen mies sano pokkana että verotettuna25000€ kun samanlainen maksaa Saksassa 5-10000€ ja vero 4-5000€, mutta saahan sitä koittaa jos se hölmö osuu kohdalle.Hintahaitarit on nykyään rajusti isompia kuin markkaaikana,johtuen tietysti osaltaan siitä että tavisauton arvo tippuu nykyään nopeasti ja kaikki ei sitä näytä tajuavan.
     
  19. rokkaaja

    rokkaaja 1st gear

    Juu,ostin nettiauton kautta ajokin parivuotta sitten,sai haahuilla jonkun tovin...emäntä ihastu erääseen ja sitten soittelemaan...vastaus oli juupas,eipäs,juupas,en mää tiiä...ostin toisen ja sainkin nelivetoisen :D olin tyytyväinen! tosin sitä punaista pikkaria taidetaan edelleen kaupata ja hinta senkun nousee ja mailit lisääntyy...sitte v***lee kyselijöille kun ei kelpaa,olis kelvannu jos olis lähtenyt"ylitöistä uudesta firmasta kun pomokin vahtaa"myymään ajokin.Ostan tulevaisuudessakin tosin varaudun näihin ko. tyyppeihin suoralta kädeltä:jos jossittelet unohda!
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Melko vilkas foorumi näyttää olevan. Laitoin eilen Thunderbirdin myyntiin ja nyt on jo neljää vaihdokkia tarjottu. Saa nähdä johtaako mikään näistä kauppoihin..
     

Kerro tästä muillekin!