mopar ylivaihde loota

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jaketin, 11.2.2008.

  1. jaketin

    jaketin Gearhead

    mites on, voiko siihen lykkää minkä turbiinin vaan? eräs lootaheppu sanoi, että vois väsää mulle sellasesta loota. taitaa olla se a500...

    tiedättekö millasia löytyy??
     
  2. MudMax

    MudMax Gearhead

    999 ei ole ylivaihdelaatikko, mutta jos sen jatkeena on ylivaihde, silloin se on A500.
    518 laatikkoa voi olla myös ilman lukkoturbiinia, mutta mikäli aikoo saavuttaa ylivaihteella muutakin hyötyä kuin öljyn lämmityksen, niin melkeinpä lukkoturbiini on pakollinen aivan tiuhimpia perävälityksiä lukuunottamatta.

    Loikkarilootan sovitus vaatii radikaaleja muutoksia B-bodyn vääntösauvojen tukipalkkiin..........
    http://www.hotrod.com/howto/43323_mopar ... index.html
    http://www.carcraft.com/newlook/crc_act ... index.html
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jos haluat ylivahdetomaattia, niin uskoisin, että viisain vaihtoehto olis laittaa RH700 pohjanen aski adapterilla tai "ultrabellillä", jos on saatavilla. Se on lyhyempi, ja menee ilman noita palkistomuutoksia. http://www.keislerauto.com/mopar/b-body.html
     
  4. kapybara

    kapybara 1st gear

    Ja taas lähti tämäkin topic hakoteille :soosoo:
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kuinii? Siitä tulee moparin loota heit kun se on moparin motin perässä, moparissa. Moparin lukkoturbiinillisia ylivahdelootia, ei suositella high performance käyttöön. En tiedä miks, mut epäilisin, että suurin syy on turbiinissa joka on sekä heikko, että ahdas. Niissä on vakiokäytössäkin paljon kaulavaurioita, ja jos tarvii stallia kasvattaa ei kuoren sisällä oo oikeen varaa sitä tehdä tehokkaasti niin, että säilyy hyvä hyötysuhde, ja taitaa lock up kytkinkin olla vähän lujilla? Perustaltaanhan toi A500 pohjautuu A999 lootaan.
     
  6. jaketin

    jaketin Gearhead

    tää olis aika kiva 8) :p

    http://www.keislerauto.com/mopar/transm ... 0-auto.asp

    no, kunhan saadaan auto eka suomeen ja katsotaan, mitä muuta siihen pitää tehdä, niin sitten mietitään lisää.

    pitää kumminkin katsella, mitä on tyrkyllä. koska aion jatko jalostaa tuota kärryä. tai turata ihan tärviölle, riippuen mistä kulmasta asiaa katselee :poff:
     
  7. gremlin

    gremlin Gearhead

    Loota itessan kestaa hyvinkin tehoja mutta sanovat etta ylivaihteelle vaihtamista tulis valttaa tayskaasulla.
    Kyllahan noita 904/999 turbiineita loytyy vaikka minka kestoista mutta tossa sisaanmeno akselissa on pieni ero lukollisessa ja lukottomassa.
    Eipas oo ikuna tullu katotuu etta saisko noihin lukollisiin parempia turbiineita. Eikos noissa lukollisissa oo muuten pikkusen korkeempi stalli kuin lukottomissa? Siis joku sata kierrosta. Staattori on ainakin turbiinin sisalla vahan ''vauhdikkaamman'' nakonen kun lukottomassa.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mitä mä oon hevosmiesten tietotoimistosta kuullut, on erityisesti toi pikkulootan lukkoturbiini, niinku muuten mopsiturbiinit muutenkin, vähän "ahtaita", elikkä lyhyitä, ja tossa vielä kun toi kytkin syö sitä tilaa, niin niistä ei sais kovin tehokkaita etenkään jos olis tarkotus stallia kasvattaa. Simmottii mulle on kertoiltu. Toi Keislerin pakettihan tuntuu äkkisältään aika arvokkaalta, mut loppupelissä käy usein niin, että "tein ite ja säästin" linjalla onkin saatu kulutettua enempi hilloo, eikä lopputulos oo lähellekään niin vaivaton, eikä useinkaan niin hyvä. Tossa on kuitenkin shifteriä lukuunottamatta kaikki mitä tarvitaan.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En tiedä kuinka haiperformanssia kukin pitää haiperffinä, mutta A-500 plootan loikkarin saa vahvistettua isoveljensä osilla ja niitä isoveljiä piiskataan tuolla liikenteessä aabaut 1500Nm vääntöisillä pannuilla yli 3tonnissa hylsyissä. Lukkolevyn pieni halkaisija on tossa turbaanissa suurin ongelma, mutta tota lukkoa ohjataan sähköllä eikä sitä tarvii käyttää kun polkee menemään kisoissa tai kadulla. Sitä voi käyttää silleen viisaasti vain pitkässä ajossa?
     
  10. jaketin

    jaketin Gearhead


    just tämä ominaisuus kiinnostaa, kun sitten ajaa matkaa, niin tuo ylivaihde on varmasti ihan kiva juttu. ei siinä mitään, kyllä tuo th-700 kiinnostaa kovastikkin..
     
  11. Pietu

    Pietu Gearhead

    Nyt saattaa joillakin mennä pussillinen herneitä nenään, mutta minulla on tulossa Chargeriin th-700 lukkoturbiinilla isolohkon perään. Meinasin laittaa sen kiinni tuolla tci:in adapteri levyllä. Saan teetätettyä nuita adapteria levyjä, jos jollain sattuu tarvetta olemaan. Tuolle paketille näyttäs tulevan hintaa n 2500 ekua. Lootan kävin hakemassa viikonloppuna ja nyt ootellaan tuota adapteri levyä.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mudracer, minkä isoveljen millä osilla sen A500:n saa vahvistettua? 518:n? Helposti? Utelen kun en tiedä. Edelleen säilyy toi, että se on vähän väärästä paikkaa iso, ja vaatii siis mahdollisesti noita koppamuutoksia. Mä taas kaipaisin lukkoturbiinia just siihen täyskaasuajoon saatais PG;henkin ikäänkuin kolmas vaihde. :rotfl:
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    A-500 toosan loikkarin osat on samat kuin A-518 "sarjassa". Eroa on vain planeetan pinionipyörien määrässä. Pikkutoosassa 4 ja isossa 5. Levyjen määräkin eroaa mutta pikkutoosan pystyy niitä lisäämään. Loikkarimännän välyksen kanssa pitää olla tarkkana kuin peräruiskeen antaja koska sama mäntä poistaa toisen pakan ja kytkee sen jälkeen toisen!! Tohon loikkariin saa myös todella vahvoja palasia nykyään. Tehokkain pannu johon olen tollasen tehny on tuplaturbo kumminski jossa vääntöä ~2000Nm 8) .
    Täälläpäin on yhdessä -69 Chargerissa tollanen A-500!!

    Ja Powerkikkeliin on lukkoturbaania saanu jo yli 10v sitten mutta se on jääny vissiin unohduksiin kun hyöty ei ollutkaan niin hyvä kuin silloin luultiin! Hintakin oli aika huima ja muistaakseni turbiinista muutososineen pyydettiin silloin yli 20000 mummoa :eek: .
     
  14. jaketin

    jaketin Gearhead

    nuo koppamuutokset ei liene kovin paha ongelma, kun on laikka, leka ja polttopillit, niin kyllä se sinne sopii :rotfl:

    tosin katsastumies voi katsella hieman oudosti :eek:

    mites on, jos tuota tilaa muokkaa lisää, tuleeko sanomista :argue:
    muistaakseni olen kuullut, ettei olis luvallista. onko perää??
     
  15. Muki

    Muki Gearhead

  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tota gearvendoria mä en oo oikeen koskaan ymmärtänyt. Loikkari on suht pieni, 25% ja tuokin on aika iso laitos. Jso on valmis koppaa muuttamaan, ni ei kun anti palaa. Tarvii vaan tehdä tukevasti, kun toi lootapalkki ja tunenlin ylimenevä palkki yhdessä kuitenkin kantaa koko etupään painon.
    Noissa turbovehkeissä ovat kovasti kehuneet tota lukkoa, kun niissä tahtoo olla ongelmana saada eka ilman vääntöä turbiini myötäämään, ja sitten vääntömäärän yhtäkkiä tuplatessa + pitämään, niin ne tahtoo olla aika löysiä ja luistoltansa suht suuria. Noin äkkisältään tuntuis ihan hyvältä edulta saada jossain 250 metrin kohdalla kytkettyy veto kiinteeks.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Räkreislokappi

    Voi olla vähän jumppaa että saa ton mopariin kiinni :rotfl: . Mutta rahalla saa osia :odroll: .
     

Kerro tästä muillekin!