Pontiac Parisienne -66

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja V.Kutvonen, 28.11.2005.

  1. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear

    Tämmönen tuli hommattua keväällä.Tietääkö kukaan auton aikasemmista vaiheista mitään?Kiuruvedeltä on kärry menny Lohjalle josta hain sen itelle.Vissiin ihan Suomiauto.Kuvia löytyy kotisivuilta tuolta www-linkin alta.
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuota 60-luvun Parisienne nimeä ei löydy Standard Catalog -kirjasta, eli ne on aina Canada -tuotantoa, mitä myös Suomeen tuotiin. Ja siinä on Chevyn runko (lyhyempi kuin Full Size Pontiacit) ja Chevy -moottori alunperin.
    Mulla on tuollainen vuotta vanhempi "varauslistalla" pikkuveljeltä, paitsi että se on 4D Sedan.
     
  3. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear

    Joo-o.Kanadalainen tuo on ja Chevyn tekniikalla.Tällä hetkellä 350+ th350.Varusteita ei oo mitään ylimääräsiä,jälkeenpäin on tehostajatkin laitettu.Ihmetyttää tuo korimalli kuitenkin (4d HT)että jos tullu uutena Suomeen niin eikös normaalisti lähes kaikki ollu neliovisia tolppia?Auto on ollu kuten arvata saattaa niin ainakin sininen ja kahden punasen värinen ennen kun on vedetty vihree pintaan.Ja katto on musta,vedetty jollain massan näkösellä maalilla,kauempaa näyttää vähän vinyyliltä :eek: .Muutamia listoja puuttuu.Etulamppujen ohuet kehykset ja vasen takavalon lista.Jos joltain löytyy niin ostan heti pois.Erikoinen sekasikiö muutenkin koko auto kun vertaa USA-malleihin.Takavalot on samanlaiset kuin -65 Catalinassa mutta keula on kuuskutosen.Osat on halvempia kun USA Pontiacin koska kaikki käy Chevystä.On tää ainakin harvinainen, jos oikein jotain positiivista haetaan... 8)
     
  4. jotu63

    jotu63 Gearhead

    Oliskohan sama peli joka oli Lahdessa 80 luvulla?Oli sininen väriltään ja musta massa katto ja joku kattoluukku siinä oli silloin.Oli käynyt joskus katollaan ja huonosti oikastu.Korimalli oli 4dht.
     
  5. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Jep. Parisienne on todellakin Kanadan malli, eli niin kuin Chevrolet Pontiacin vaatteissa :lol:. Meillä on ollut Kanadan Pontiac jo kohta 22 vuotta ja kyllä se mielenkiintoinen laite on.

    Aina kun sanoo, että meillä on Pontiac Strato Chief, niin muka viisaampi kuulija korjaa: "Se on Star Chief eikä mikään Strato Chief". Sitten kun sanoo, että "on on Strato Chief", niin väitetään ettei sellaista ole muka koskaan tehtykään. Siinä jää sitten kaksi vaihtoehtoa: luovuttaa taikka väitellä tappiin asti.

    Tekniikkavaihtoehtoja on ollut tietääkseni ihan yhtä paljon kuin 1966 full-size Chevyssäkin.


    http://www.canadianclassics.ca

    1960 Pontiac Strato Chief 4d Sedan
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Englannissa muuten näkyi tapahtumissa joitakin -60-luvun Pontiacceja joissa oli ratti oikealle, olivat lähes poikkeuksetta Kanadanmalleja. Sittenpä olikin jopa yllätys nähdä paikallisella romutorilla juuri -66 Parisienne 4d HT joka oli uutena maahan tullut mutta ratti oli taasen vasemmalla..

    Jokatapauksessa ihan mukava että entiselle kotiseudulle (Riistaveden tienoille) on sitten ajautunut tuommoinenkin..
     
  7. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear


    Oiskohan kuvaa tuolta -80 luvulta autosta.Onhan se tietä nähny ja varmaan kattokin...Kärry on jossain vaiheessa käytetty pois rungolta koska pohja ja runko on siniset.Ja ihmetyttää kun ruostetta ei oo missään juuri nimekskään.Joskus joku meinannu tehä ihan siistiä jälkee,jääny vaan varmaan kesken.Katossa on kittiä kyllä reilusti, ainakin mitä koputtelemalla kuullostaa.
    Ei oo Kattoluukkuu,mutta mitä löytyy kittikasan alta?Vanha reikä???
     
  8. V.Kutvonen

    V.Kutvonen 1st gear

    Kanadan Pontiac

    Ei kai näitä Kanadan Pontiaceja olekaan kun Ranskassa ja Suomessa ja jokunen Ruotsissa.Aussit teki vissiin omat versiot ihan ite.Liekkö ne sitte Holdeneita?Joka tapauksessa ei ne onneks ole Vauxhalleja.
     
  9. Pateman

    Pateman 3rd gear

    En oo saanut aikaseks ikinä vastattua tähän viestiin.No meitin kerholla on nyt vuoden päivät ollu toinenkin Peräsieni täällä riistavesi akselilla.Auto on nyt tallissa Kaavilla mut asun "Baddle bayssä".
     
  10. Pateman

    Pateman 3rd gear

    Ai niin se on 64 vuoden 4ovinen tolppa.Ja yks mies oliko se oulusta tai sieltä päin jostain,otti yhteyttä kun sillä on 64 2d ht,ja ois kiinnostunut osista semmoseen.
     
  11. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Tota PauliP:n viestä lukiessa mielikuviin muistui tällainen upea jättikupee: http://www.kolumbus.fi/ari.n/ponu1.htm
    Ois magee vaunu, ku ois vielä 427 pannulla...

    Eli montakohan '66 Parisienne Sport Coupea mahtaa Suomesta löytyä?
     
  12. peksi 80

    peksi 80 1st gear

    mun ponu

    Terve toi linkistä löytyvä poncho löytyy tällä hetkellä mun tallista ja on taas kuin uusi kahden talven hitsaussession jäljiltä! mulle tullessa auto oli aika lohduton koska sitä oli paikkailtu lasikuidulla ja verkolla mutta nyt se on taas täyttä peltiä, viä pitäis sisusta uusia ja vähä uutta kromia sinnetänne ni on taas hyvä kiesi. kone on hyväs kunnos ja laatikko sai osakseen kunnostuksen!
     
  13. Jukka K

    Jukka K 1st gear

    Oulun seudulla oli yhdellä hepulla 80-luvun alussa kaksikin '64 Parisiennea (4d tolppa). Toisessa oli viimeisimmän rekisteriotteen mukaan 1.7 diesel ollut viimeksi pellin alla. Toisen auton kohtaloa en muista, mutta toisen kaveri kunnosti. Väriksi tuli valkoinen ja alla aidot pinnavanteet. Teknikkaana oli lienee 350+350. Auton myöhäisempiä vaiheita en tiedä, myyty johonkin muualle.
     
  14. paricienne66

    paricienne66 1st gear

    vesku pieksämäeltä tere, huomasin tuossa vahingossa aiheen ja kyseinen paricienne -66 (4d HT) seisoo tuossa pihassa :D Edelleen puuttuu etuvalojen kehykset ja takavalon kehys. Auto tällä hetkellä puoli kiiltävä musta, mutta joskus varmaankin laitettu reilu kerros ruisku kittiä joten pinta lohkeilee :-? Ostin auton pariviikkoa sitten ja eilen käytin leimalla tekemättä autolle mitään, apparin puolen ylä pallosta jäi kiinni. alusta ja runko edelleen ruosteeton. Taitaa tosiaankin olla aika harvinainen kun ei oikein mitään tietoja löydy auton mallista saatika korin osien puutteista. Muuten tätä mallia on valmistettu myös austraaliassa, ja sen verran tiedän että tekniikka ja alusta on suoraan isokori impalan. Mutta auto edelleen tallessa ja kesän rientoihin valmis tiistaina :D
     
  15. Ponun matka jatkuu pohjanmaalla! Veskulta haettiin pieksämäeltä ja ajamalla tuotiin 270km. nyt valmiina uusintakatsastukseen ja kesän cruisingeihin
     

Kerro tästä muillekin!