Chevrolet Lumina 97 3,1 v6 jousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Jätkänkynttilä, 1.8.2008.

  1. Chevrolet lumina LTZ 3,1 V6 1997 jousista olisin kysellyt, että käsittääkseni tässä autossa on ns lineaariset jouset vakiona ja liian kova jousitus mielestäni.
    haluaisin siihen pehmeämmän jousituksen ja laitoinkin Jari Mäki Oy:n sivuille viestiä, jotta selvittäisivät asiaa vaan eipä ole vastausta kuulunut 3viikkoon vieläkään... tuskin heitä edes kiinnostaa koko asia...Us partsilla ei ole kun jotain heavy duty jousia ja semmosia en tarvitse.

    Jos teillä on ideoita niin haluaisin tietää, onko olemassa ns progressiivia jousia tms, millä saisi alustaa pehmeämmäksi.

    tai jos teillä on valmiita patentteja jousien ja iskareiden kombinaatioihin tähän autoon soveltuvaksi, niin olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan erilaisista vaihtoehdoista.
    tavoitteena on saada kyyti mahdollisimman pehmeäksi.

    toivoisin vastaukset asialliseksi.
    Kiitos
     
  2. 63impala

    63impala 1st gear

    LTZ:ssa on samat vietärit, kuin muissakin lumpan malleissa, joten ratkaisua ei löydy kuin teettämällä mieleiset. Mutta miksi pilata mielestäni onnistunutta alustaa leikkimällä tehtaan ingenjööriä viisaampaa? Makuasioita, sano...
     
  3. Damned

    Damned Gearhead

    Minkäs teet. Sehän on pikkujenkki. Suunniteltu 90-luvulla ihan eri periaatteilla kun 80-luvun isot laivat, taikka 90-luvun dinosaurukset, jotka pohjautuvat 80-luvun perintöön takavetoineen ja kahdeksine sylintereineen. Ptyi, sanon minä. Maatukoot suohaudassaan moiset kapistukset.

    Niin siis. Ei taida saada mukavaa kyytiä kuin piitkällä yritys-erehdys-kokeilulla eri iskari- ja jousitusjärjestelmien kanssa, tai sitten hankkimalla eri auton.
     
  4. repecab

    repecab 1st gear

    Aivan, turhaa tehdä muutaman tonnin autoon muutaman tonnin remonttia kun valmiita pehmeämpikulkuisia :eek: vehkeitä on nettiauto väärällään.
     
  5. elikkä vittuiluks meni tämänkin kysymyksen vastaus.. yllätys yllätys. kyllä merkkifoorumeilla tiedetään asioista.. joopa joo.
     
  6. Antti P

    Antti P Gearhead

    Ei kannata lannistua, voit olla eka joka on jotain muuta tehny. Harrastamista on niin monenlaista.
     
  7. Damned

    Damned Gearhead

    Ei tämä ole merkkifoorumi, eikä minun vastaus ollut vittuilua. Esitin vain oman näkemykseni asiasta. Ja totta se on että jos et saa mistään tarvittavia tietoja ja osaamista hankittua (ostettuna/netistä luettua/itse opiskelemalla), jousituksen säätäminen ei tule edulliseksi.

    Ottaa ne vihannekset sieraimesta, mmkay?
     
  8. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Melkein autoon kuin autoon, oli sitten missä päin maailmaa tehty, saa jäykempiä ja matalampia jousi- ja iskarisarjoja. Mutta pehmeämpiä ei saa. Kumma juttu, mutta ilmeisesti markkinoiden sanelema. Joihinkin autoihin tosin saa alustasarjoja joissa alkuperäinen jousi on korvattu progressiivisella jousella, jossa on enemmän pintapehmeyttä kuin halvemmassa orggisratkaisussa.
     

Kerro tästä muillekin!