Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Olikos sitä syystapaamista kukaan suunnitellu lisää? Pidetäänkös sellanen vaiko eikö tänä syksynä/talvena?
     
  2. seppä

    seppä 1st gear

    Kai ny tänä talvena joku meetinki aikaan saadaan..tammi-helmikuussa
     
  3. jänkhä

    jänkhä 1st gear

    Nyt menee hermot.....

    Etujarrut makaa oikein huolella päällä vaikka jaruusatulat on kyllä herkistelty... ajatuksia??
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Letku tukossa??
     
  5. tankkeri

    tankkeri 1st gear

    mistäpäin porukat on täällä hankkinu noita governor springejä kun suunnitelmissa olis 3k gsk -95 rammariin. ei löytyny tolla haulla oikeen et mitä kautta kannattais?
     
  6. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    Jänkhä,
    mitens sä oot ne etujarrut sit herkistäny? Pumppaamalla ilman paloja edestakas? Sellanen ei riitä.

    Mä laitoin frendin 3500:n etujarrut just perjantaina. Puoli kerrallaan polki männän ulos, satulaporauksen ja männän kyljen puhdistus ja kiillotus karhunkielellä ja uusilla jarrukumirasvoilla kaikki takas paikoilleen. Kumit oli erittäin hyvässä kunnossa eikä niitäkään tarttenu uusia. Männät meni peukaloilla painamalla paikalleen.

    Sit jos sulla on pääsylinterihäikkä kuten luulet tekstis perusteella eli se jättäs linjaan painetta niin tällöinhän jos avaisit hieman ilmausruuvia niin sieltä suhahtas kovalla paineella nestettä. Tekeeks se niin? Epäilen että ei... enkä mä tarkota dissata tässä mut mä en vaan usko et vika olis muualla ku ite satuloissa.

    Tankkeri,
    no miks governor spring -settiä tarttet? Tarttet ylimääräset 450 rpm johonkin vakavaan vetämiseen vai haluut kasvattaa huippunopeutta vaan? Kompensoida tiuhaa perää?
     
  7. jänkhä

    jänkhä 1st gear

    Näin tapahtuu eli kun avaan ilmausruuvia niin tulee aivan törkeellä paineella nestettä pihalle. Sylinteri liikkuu ilmausruuvi aukinaisena ihan hyvin.
    Täytynee varmaan rohkaistua ja painaa männät ihan kokonaan pois vielä satuloista.

    Missäspäin pääkaupunkiseutua Fourwheeler vaikutat?
     
  8. fourwheeler

    fourwheeler Gearhead

    No fittu,

    elielielieli..... toimiiks jarrutehostin kunnolla ja tehokkaasti? Pysähtyyks auto täydestä vauhdista helposti vaikka naisen polkemana korkokengällä? Sen pitäs koska kunnossa ollessa näissä on oikeesti kevyet ja tehokkaat pysäyttimet.

    Eli "jokin" kehittää pääsylkkään ylipainetta tai "jokin toinen" alipainetehostimeen liikaa alipainetta (koska sulla on 1996 niin siellä on alipainetehostin). Sillon kun sulla on se paine päällä niin onks merkitystä jos raotat joko alipaine lähtöä tehostimessa? Suhauttaako?
    Saatko kengällä nostettuu jarrupoljinta? Entäs alipainepumpun painerajotin? Katottu ja kokeiltu?

    Klaukkala on mun melutaajamani eli ollaan melkein naapureita.

    Btw; Klaken Hessumobiilista saa motin öljysuteja (Fram) näihin kikottimiin, lähitulevaisuudessa muutakin. Ovat olleet yllättävän avoimia mun varaosatoiveista siellä.
     
  9. rammi

    rammi 3rd gear

    No täältä: http://www.tstproducts.com
     
  10. jänkhä

    jänkhä 1st gear

    Itse samassa kunnassa rajamäellä.
     
  11. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    :eek: Jonninverran into laantunut noihin levikkeisiin sitten viime näkemän mutt oolsprait, näillä mennään eli muutama sarja tilataan.
    Mä asentelen ne sit paikalleen ja seppä kaiketi asennuttaa ne jossain :poff: :rotfl:
     
  12. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    buahhaahhaa :rotfl: :rotfl:
     
  13. seppä

    seppä 1st gear

    En kai ny ite jaksa laittaa kiinni...Sepi hoitaa...
     
  14. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Rakentaa, rakennuttaa - asentaa, asennuttaa :rotfl:
     
  15. leka1

    leka1 3rd gear

    mulle kans levikkeitä jos halvalla kerta saa... :lol:
     
  16. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Tietääkö kukaan että paljonkohan noissa 2genre long bed ja 3genre long bed mallin lavakatteissa on eroa/miten istuis? 2genren koppeja löytyis paremmin suomesta käytettynä...
     
  17. kuuno

    kuuno 1st gear

    Ostakee ostakee...!! Osia vielä jälellä..Freeride kävi kannen "über-monster" projektiin...Projektin jälkeen freeriden liikkeet todennäkösesti pystyy paikallistamaan tänne metsän keskelle asti savutornin perusteella.. :p

    ...elikkäs vielä ois turboa (12v se vakio...)
    12v nokka (= vakio/aihioksi,ei kai kukaan nyt vakiolla nokalla aja??) :wink:
    12v Alakerta.Lohkossa näkyvissä vielä hoonausjäljet.Todennäkösesti jossain vaiheessa rempattu (?)
    Ohjaustehostimen pumppu
    Mekaaninen siirtopumppu.
    Uusi kannen tiiviste.Neuvottiin vinkkaamaan Sepi74 suuntaan.Kuulemma kulutus ollu kova viime aikoina...?? :wink:
    Yms. pikku nippeliä...


    ...ja sitten kysymys:
    Nokka kiinni koneessa, tarve saada nokan hammasratas irti ja sitten takasin paikoilleen.Lähteekö tavallisella tavalla, eli voimalla ja ulosvetäjällä?On nimittäin tiukassa ja usko horjuu...

    ...ja sitten takasin...lämpimänä naputtelemalla?Vai vaatiiko suurempaa teknistä tietoutta,työvälineitä...?
     
  18. freeride

    freeride Gearhead

    höh..ei siitä mikää mörkö viä tuu.. :lol: kesy jokapäiväinen käyttöauto.tehot jää reilusti alle tuhannen.. :lol: sitä ratasta ei passais vedellä sitten ulkokehältä,voipi mennä särki.tais olla niin,että vaatii jonku speziaali työkalun jolla vedetään "sisäkehältä".tai kai sen jollain muillakin keinoilla saa..takas lämmittämällä prässin kans.lämpöä 425F -450F.eli n.218-232 C.timppa tietää tarkemmin.
    http://www.dieselpowermag.com/tech/dodg ... index.html
    tommosia ne viralliset versiot ulosvetäjistä on..
    https://secure.k9bytes.com/MonacoTool/c ... up=campull
     
  19. kuuno

    kuuno 1st gear

    No sepä just kun ei tekis mieli ottaa sitä nokkaa pois paikoiltaan...purattaa tönärit ja sivukopan auki ja sitten nostajien kanssa saa olla kädet kyynärpäitä myöten ristissä etteivät tipu...tosin hyvin kestivät nippusiteillä kun toisen koneen nokan irrotin,mutta silti...

    Menisköhän lämpimänä naputtelemalla paikoilleen..tai meneehän se mutta kestääköhän paikat koneessa...vinkkejävinkkejä...??
     
  20. Erska

    Erska Gearhead

    Niin hetkinen, freeride, minkän pirun stage 133245xxx kannen sä nyt oot menny hommaamaan? Ostit toisen vakiokannen? Aiotko kunnolla jyystää kanavia?

    Itse hain eilen sinkittyä 16mm putkea niin saan vedeltyä kennoston putket uudestaan kun tulee toi toinen turbo siihen tielle.

    Hain myös turkkilevyä ja tarkotus olis tuoda ne pystyhormit viikonloppuna nätisti lavakatteesta läpi. Toivottavasti saadaan Dodge pian ajoon. No onneksi on tää uusi seisotus sen verran fiksumpaa että verotuskin pysää seisotetuilta päiviltä. Tosin typeryyttä edustaa se että saa aina maksaa ja hakea uuden rekisteriotteen ilmoitusosan, soitto ei riitä.

    Kannen käytän perjantaina sorvattavana ja toivon hartaasti että ne springsit tulee... Sain tänään metsästää niitä vähän pirun kauan kun sain viestin että on jo viikon ollut suomessa.

    Siellähän ne makas huolintayhtiön päässä, siis tullin käyttämän huolintayhtiön päässä. ARGH! :argue:

    Ja loppukevennykseksi:
    'Haulin In Texas'
    http://www.youtube.com/watch?v=MCswb4SQG8E
    8)
     

Kerro tästä muillekin!