Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    voi p*ska kun en huomannu ollenkaa tuosta siirtopumpusta sitä ns.juorureikää kattoo siis että oliko siinä sellanen.

    hätäpäissäni väänsin vaan uudet kupariprikat banjojen alle ja heitin pumpun takasin paikalleen, koska luulin muualta löytäneeni sen vuodon, silloinhan tuo suodattimen kippo oli kuin emmentaalijuusto :D

    tuo on kyllä totta että startti kylpee naftassa koko ajan kun se koneen päälle virtsaa, valuu juuriki tuota startin puolista kuvetta alas ne mömmöt koneen päältä.

    täytyypi tsekata viikonloppuna jos se tosiaan pissii siirtopumpusta, tuo oli hyvin "tyrneen" näköinen mutikka siksi vielä ajattelin että se ei varmasti ikuna hajoo...

    paljohan uus siirtopumppu maksaa?

    vois samaan kuormaan ottaa ku tarvisin lift kittiä ja vanteita....
     
  2. jylppy

    jylppy Gearhead

    Jos se "voimaiskun" siirtopumppu on lainkaan samanlainen ku IDIn nii se juorureikä kusee löpöä suoraan eteenpäin pumpun päältä.
     
  3. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Pakkasia odotellessa tuli väsättyä lohkolämppäriin se diodiviritys. Senverran kumminkin hirvitti että jos käry käy niin omat verkkovirtakytkennät konehuoneessa tuskin vakuutustarkastajaa miellyttää. Joten piilotin se diodin roikan pistotulppaan. Sähkötarvikeliikkeestä tilasin USA-mallisen kolminapaisen pistokkeen toiseen päähän. No nyt on tietysti se vaara että se töpseli kärähtää ja palaa talo :rotfl:
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Sillä diodilla voisi olla aiheellista olla enemmän ilmatilaa jäähtymistä varten kun mitä töpselissä on :soosoo:
     
  5. GM4WD

    GM4WD 1st gear


    No niimpäs tietysti. Kas kun eivät sielä sähköliikkeessä mitään maininneet vaikka tarkasti selostin miten aion toteuttaa :argue: Pari tuntia oli jo käytössä mutta ei ainakaan vielä kärähtänyt...
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kyllähän piidiodi kuumaa kestää aika lailla, mutta jos kuumenee kovasti, niin saattaa jännitteinen diodin johdin kaivautua muovisen töpselinkuoren läpi.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    oikea Ämörigan meininki liikkeen pojilla; not my problem -- none of my business -- i don't care -- who gives a shit ...jne jne... :poff:
     
  8. sasupe

    sasupe 1st gear

    Ostolupaa tarvitaan tuliaseisiin, myrkkyihin ja räjähteisiin. Muuten luotetaan ihmiseten omaan harkintaan ja myyjä ei ole vastuussa asiakkaan touhuista. Kyllä muut kyydin hoitoon järjestää, jos oikein älyväpaita alkaa puuhaamaan :wink:

    Näin meillä, mutta on niitä toisenlaisiakin systeemejä maailmassa.
     
  9. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Testasin vielä tänään sitä diodi-roikkaa, nelisen tuntia oli piuha kiinni. Lämpeneehän se pistoke mutta ei kuitenkaan polttavan kuumaksi. Se pistoke on muuten kumia paitsi koskettimien välinen palikka. Diodi itse on just sielä kumisen osan sisällä. Avasin vielä pistokkeen, ei ollut sisältäkään polttavan kuuma. Eli eiköhän tuota uskalla käyttää. Varmaankin aika paljon lämmöstä johtuu kuparia pitkin pois että edes jotenkin jähdyttää.
    Mutta hyvin tuntuu tehoa lähtevän tuosta alkup. lohkiksesta, tuossa ajassa lämpeni ihan normaaliin käyntilämpötilaan auton mittarin mukaan.
     
  10. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Jep, sain lavan viimeinkin nostettua pois paikaltaan (neljään mieheen nousi suht helposti).
    Tänään tuli värkättyä lavan pohjaan uudet jäykistepalkit haperoiden tilalle;

    http://kuvablogi.com/nayta/1641544/

    Sen jälkeen tuli vielä hiekkapuhallettua ja pohjamaalattua tuo lavan alapuoli.

    Seuraavaks pitäis vissiin tuo runko puhaltaa ja maalata, on aika muikeassa ruosteessa ja nyt kun lava on irti niin eihän sitä voi tollaseks jättää :-?

    Takakaaret menee kans vaihtoon, uudet korjauspellit tilauksessa;

    http://kuvablogi.com/nayta/1641545/

    Saman tien sitä kai pitäis maalata koko auto.

    Homma alkaa taas näköjään karkaamaan käsistä, toinen autokin tuli jo hankittua käyttikseks :mad:
     
  11. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    4X4

    no niin nyt lopetti neliveto toimimasta..elikkä mistä voisin lähtä hakemaan vikaa..sulake on ehjä sen verran olen kattonut..illalla pääsen vasta talliin sillä tässä kyselen vähän etukäteen mitä kohtaa rupean tutkiin oiskohan sähköpuolen vika :odroll:
     
  12. super71

    super71 3rd gear

    Tuli hommattua tuollainen econoline 350 vani vm.-96 ja näyttäis vuotavan polttoainetta suodatiinkupin kyljessä olevan anturin läpi.Anturi on siirtopumpun puolella melko alhaalla,mikä on tämän anturin nimi ja oisko kellään myydä sellaista?
     
  13. subu-96

    subu-96 3rd gear

  14. super71

    super71 3rd gear

    Ei vuotanut anturista,otin irti ja käytin painetta niin ei vuoda.Mutta tässä vehkeessä ei näkynyt tuollaista muovista venttiiliä mikä oli tuossa linkissä edellä,mitä muita systeemejä on ja mistä näkisi räjäytyskuvia?
     
  15. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Joo, tuossa -97 näyttääkin vaihtuvan tuo filtteripurkki toisenlaiseksi. Ei ole mulla kuvia/kokemusta -97 alaspäin. Noissa filtteripurkkien kannen tiivisteissä on kanssa vuotoja,sekä noissa -97 alaspäin näyttää myös olevan puhki syöpyneitä purkkeja paljon?.
     
  16. kalyytik

    kalyytik 1st gear

    Re: Power Stroke 7.3

    Kelpo lista tutkimiseen - kiitos! Nyt mun pitää alkaa siitä, että mä hankin tietoa ton kyseisen dieselmoottorin rakenteesta ja huoltamisesta. Tiedätkö onko olemassa jotain hyviä tiedonlähteitä tuon auton huoltoon? Joillakin eurooppalaisilla autovalmistajilla on kaikenmaailman tietokoneelle asennettavia huolto-oppaita (esim. BMW TIS). Onkohan näihin jenkkivehkeisiin mitään vastaavaa?
     
  17. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Onko tuosta apua?. En muistanut tuota kuvaa. Kiitä kuvasta aktiivista rämistin miestä (freerideria)

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... fb780f48e1
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Re: Power Stroke 7.3

    Oikea asenne, pienestä asiaan paneutumisesta on äkkiä iso hyöty. Tietty jo käymällä tämän topikin läpi saa jotain kuvaa hommasta ja linkkejä.
    Tietääkseni ei ole mitään muuta tietokoneelle asennettavaa kuin tehtaan korjausoppaat. Mulla on ne paperiversiona ja ne on aika hyvät. Ostin ne suoraan Helm Inc. putiikista, mutta suomestakin voi saada. Jenkkifoorumeilla roikkumalla oppii kyllä paljon mutta hitaasti, tai sitten niiden FAQ osastoilta loytyy usein tosi arvokasta tietoa kts myos http://forums.thedieselstop.com/forums. ... Post120542.
    Tuossa on noin miljoona aiheen mukaan ryhmiteltyä linkkiä tuolla foorumilla ratkoittuihin ongelmiin. Esim tuolla foorumilla on käsitelty moneen kertaan JOKA AINOA ongelma ja kysymys mitä näissä voi IKUNA tulla eteen. Ton saitin sisälto valitettavasti jonkin verran kärsi omistajan vaihduttua. Viimeisin oikotie onneen taitaa olla youtubesta loytyvät "PowerStroke help" videot joista kuulemma selviää perusteet aika nopeasti, en ole katsellut itse.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    96 vani pitäis olla DIT (Power Stroke), joten ei yhtään mitään yhteistä IDIn kanssa. DIT vaneissa voi olla myos jotain eroa pikkareihin verrattuna(?) Mun -97 pikkarissa ei ole filsukupin turbon puoleisella sivulla mitään, mutta vanhemmissa siellä taitaa olla "vakuumi" anturi ("switch-vacuum", filtterin tukkoisuus-ilmaisin), tän jannun albumissa kuva:
    http://rides.webshots.com/photo/1052574 ... 5244tXVPkY
    Tolla tyypillä on muitakin hyviä kuvia.

    Sitten siellä on jossain kohtaa filsukuppia vielä:
    -p-aine lämmitinkierukan läpivienti (kuvassa "heater thermo external")
    -vesianturin läpivienti (kuvassa "sensor water probe").

    Loput hileet on reguosassa kiinni (paitti tyhjäysventtiili), -97 pikkarissa myos vacuum-switch on regun kyljessä.
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juu, tosiaan siirtopumpussa on pieni juorureika siina runkossa, reika on niin pieni etta siita ei lenna naftaa(ainakaan aluks) vaan valuu koneen paalle ja siita takareunasta alas. Mulla kans alko vuotaan ja vaihdoin koko punpun. Kauan sai kylla sihtailla etta naki mista se vuotaa.
    Aika vittumainen vali vaantaa, mutta sen saa siita vaihdettua ilman mitaan suurempaa purkamista.
     

Kerro tästä muillekin!