astroon riisseli kone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mackaiveri, 4.8.2009.

  1. mackaiveri

    mackaiveri 1st gear

    eli mitä pitää hankkia muutakuin se diesel kone? jotain antureita varmaan je meneekö se riisseli ihan heittämällä keulille?. koneeksi tulee cedricin 2.8 turbolla.
     
  2. jekku

    jekku 1st gear

    Joo, menee aika lailla heittämällä paikoilleen. Eipä se juuri mitään antureita tarvi kun on vanhaa diesel teknikkaa.
    Polttoainetankkiin on syytä kumminkin laittaa dieselöljyä (tietenkin ensin enimmät pensat pois).
     
  3. Jimi

    Jimi Gearhead

    Tässä olis "ajokuntoinen" elinten luovuttaja LINKKI

    -Jimi-
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Vaikken yleensä mitään neuvo silloin kun joku on Autoon :poff: kiinalaista mopedin puolimoottoria laittamassa, niin silti vielä tohon tankkiin liittyen ett kannattaa imuputken päästä ottaa se metallinen verkko pois.
    Talvella tahtoo siihen hyytyä parfiini kovemmilla pakkasilla...
     
  5. mie

    mie Gearhead

    Onneksi amerikkalaiset osasivat laittaa ihan tehtaalta Astroon myös 2,5 litraisen 4-sylinterisen kiihdytyksessä niskoja nykivän räyhämoottorin :wc:
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    Eikös noita diiseliastroja ole ihan valmiitakin myynnissä?
    Sehän kulkeekin asiallisesti jos on turbokoneella ,toisin ku vani patrullin kuutosella.
     
  7. NalleBjörn

    NalleBjörn 1st gear

    Mitä konetta voi käyttää tossa amerikanihmeen muutoksessa. Miksi se nissani on niin suosittu. Onko vaatikuksena ettei tarvitse kuin virran, polttoaineen ja kaasuvaijerin. Vai onko liittäminen laatikkoon jotenkin helpompaa? Miksi sen pitäisi olla vain 5,7 tai 6,2 dieseli. Ja mikä on tämä joissain esiintyvä 4,3 diesel kone, missä sitä alunperin on käytetty?

    Miksi ei esim.
    vw 2,5td
    vw 1,9td
    joku mersun diesel
    mitsun 2,5td
    nissanin 3,3d
    toyota land cruiserin dieselit
    Tai joku muu vaihtoehto

    Anteeksi jos jollekin tulee paha mieli, aihe vaan kiinnostaa.
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Se miksi käytetään nissania johtunee siitä, että elintenluovuttajat on koriltaan melkolailla jo lahoja ja niitä saa siis halvalla. Tarkoitus on tietysti päästä halvalla, kun laitetaan pakettiautoon vähän kuluttava dsl-moottori.
    En sitten tiedä viekö vähän vai ei. Toisaalta nissanin, kuten yleensäkin japanilaisten autojen, moottorit kestää ja kestää. Ja onhan se sentään kuutonen ja kuulostaa kuutoselta.

    5,7 ja 6,2 dieselit on GM:n omaa valmistetta ja niiden istuvuus saattaa olla vähän parempi ja sentään kasikone. 4,3l on myös GM elikkäs oldsmobile-pohjainen diesel (pienempi versio 350D moottorista) ja sitä on sitten V8 ja sekä 5,7 pätkäistynä V6-versiona. Oldsmobile-moottori ei tietysti sekään ihan kivuttomasti chevyn koneen tilalle istu.

    Miksi joku edes ajattelee VW-konsernin tuotteita, eihän ne ole vaihtoehtoja mihinkään.

    No mersulla varmaan on kohtuullisia vaihtoehtoja mutta nissanin koneen perusta on sama kuin mersullakin (pistäpä vierekkäin ja vertaa) mutta nissani kestää, vertailussa mersuun, paremmin.
    Mitsun koneet on nelosia samaten kuin toyotan pienemmät, eihän ameriikan autot neloskoneella kulje...

    Nissanin isommat samaten kuin land cruiserin isot kuutoset on raskaita ja taitaa niillä hintaakin olla vielä.

    Perustana siis HALVALLA ja kuitenkin ns. "tyylikkäästi" ison koneen murinan säestyksellä.

    Näin minä tämän asian näkisin.

    Kerran olen ajanut G30 vanilla, jossa oli nissanin 2,8+ nissanin manuaali. En tykännyt moottorin ominaisuuksista. Vaikka oli 4,11:1 perävälityksellä.
     
  9. nixon

    nixon 3rd gear

    Mites tollainen nissandiisseli istuu dodge vaniin?
     
  10. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    [/quote]
    Kerran olen ajanut G30 vanilla, jossa oli nissanin 2,8+ nissanin manuaali. En tykännyt moottorin ominaisuuksista. Vaikka oli 4,11:1 perävälityksellä.[/quote]


    Tälläisen yhdistelmän omistan tai siis heivasin kylläkin sen dieselin keulilta pois ja tilalla on 5.0 bensa....ihan kokemuksesta voin sanoa että eipä tuolla 2.8 paljon halvemmalla pääse jos koneeseen tulee vikaa..osat helvetin kalliita ja esim kannentiivisteitä ei meinaa enää saada mistään kohtuuhintaan...kaikki osat siis MAKSAA hunajaa verrattuna jenkki osiin...ainetta menee saman kuin 6.2 jopa enempi kun joutuu ajamaan jatkuvasti tallapohjassa kulkee just just 120 vitosta turha tarjota jos ei ole pikku alamäkeä...nämä siis tuolla 4.11 välityksellä en tiedä toimiiko paketti sitävähää sitten harvemmalla välityksellä...näin siis vain g30 kokemuksia ja en moiti jos joku yhdistelmiä tekee...kannattaa vaan miettiä oikeasti homman järkevyyttä ja todellista hintaa hommalle...
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    J

    Joo, todella laiska vehje oli, ei kylläkään ehkä samalla autolla ajettu, tai mistäs sen tietää.

    Yllättävää kyllä, nämä nyky-autot kyllä on melkoisen raskaita, pienellä koneella ja vie vähän polttoainetta. Työajossa oli vuosi sitten VW Touran ja silläkin mokomalla koppimopolla omamassaa lähemmäs 1600kg, siis omamassaa. Minä ja pari neitosta kyydissä (työkaverit siis) liikuttiin sillä, niin eihän se mikään raketti sillä 1,6l bensamoottorilla ollut. Bensaa vei siinä 9l/100 huitteilla. 102hv ja 148Nm näkyy tarjoavan tekniset tiedot.
    Siis kokoluokaltaan ei hirveän kauas jää astrosta.

    Tuolle LD28 moottorille taidetaan luvata ~90hv ja ~170Nm vääntöä, että sinällään tietysti samaa sarjaa kuin tuollainen volkkarikin.

    G30 taitaa painaa sen reilun pari tonnia tyhjiltään.

    Niin ja vaihtoehtoihin, kaverin sprinterillä (210) taas ajelin traileri perässä ja trailerissa hirsivaraston hirret, siinä toistatuhatta kiloa vissiin yhteensä perässä. Kyllä se sitä kummasti kiskoo. Itseasiassa auto on laiskan oloinen tyhjänä mutta ei juurikaan sen laiskemmaksi muuttunut kärry perässä. Tuossahan on 2,9l turbolla, mallista ei hajuakaan.

    Mutta ei kai se astro 4,3l V6:lla nyt kovin paha kulutuksinen ole? Kenelläkään siistiä ja ehjää 4,3 astroa tonnin puolentoista pintaan, niin voisin käyttötestiä ruveta tekemään :D

    EDIT: tulipas taas melkoista tajunnanvirtaa, jos tuosta joku sen ydinajatuksen löytää, niin kertokaa minullekin.
     
  12. tycobb

    tycobb 1st gear

    Supistin ydinajatuksen tohon :lol: Omalla Astrolla (ajettu 350 tkm) pääsi sekakulutuksessa 12,5 l/satasella,silti sai polkea huoletta eikä jääny varmasti jalkoihin. Matka-ajossa kymppiin satasella pääsy ei olisi vaatinut kuin rauhallisemman ajotyylin. Bensankulutuksessa Astro on kyllä omasta mielestäni paljon mainettaan parempi :soosoo:
     
  13. 660

    660 1st gear

    suotta raiskaat hyvää astroa, nettiautossa on kolme valmista myynnissä :wc:
     
  14. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear


    No aika yleinen kone jolla myös on Autoja raiskattu on joku Valmetin moottori...
     
  15. sbf

    sbf Gearhead

    Joo valmet 411,wagoneereihin.On muuten 5 d-astroo nettiautos,että valinnanvaraakin on.
     
  16. Pietu

    Pietu Gearhead

    Tuommonen mersun om606 kevyesti piristettynä voes olla aika passeli moottori astroon.......
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Oishan se ny vakionakin riskimpi mitä mikään Astron oma pensakone :)
     
  18. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    suoraan slantin tilalle turbiinikoppaan :wink:

    cedrikin kutonen on nättiääninen mutta...

    chevy vanissa ilman turboa ja nissanin omalla laatikolla :rotfl:
     
  19. nixon

    nixon 3rd gear

    Tässä on kasi. :x
     
  20. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    taitaa jenkkisovituksissa olla aina edellytys että hankkii sen vanhemman mallin eli 280c öljypohjan tai tekee itte modauksen eli monttu sinne koneen takaosaan. vai sopiiko muka y30 kone suoraan johkin muuhun kun mersuun? :oops:
     

Kerro tästä muillekin!