Plymouth Fury ´65 4d HT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikey, 6.2.2004.

  1. Mikey

    Mikey 1st gear

    Elikkä tämmösen olen onnistunut löytämään. On kuulemma joku "harvinaisempi malli" jota on valmistettu melko vähän ja se on seisonut yli kaks vuotta samassa paikassa, puun alla ulkona. Vaikuttaa todella suora -ja tervepeltiseltä, ei reikiä näkyvissä, kaikki listat ja merkit näyttävät olevan hyväkuntoisia ja kiinni, paitsi konepeitto joka on lasikuituinen jossa on iso reikä...ilmeisesti köyhänmiehenskuuppi... Kaikki lasit ovat ehjiä mutta sisustasta en tiedä mitään. Tekniikkana kuulemma on 383 ja 727 räikällä sekä kasikolmevarttinen mutta sillä ei ole merkitystä kun olisi tarkoitus kunnostaa auto pikkuhiljaa ja vasta sitten perehtyä siihen kulkupuoleen.

    Eli kysynkin nyt asiantuntijoilta että mitä kaikkea oikein täytyy ottaa tällaisessa autossa ja projektissa huomioon ja minkä arvoiseksi pidätte sitä, eli paljonko täytyy suostua siitä maksamaan? Vai unohdanko ihan suosiolla... :sad:
     
  2. GTX71

    GTX71 1st gear

    No niin... Kirjojen mukaan ko. autoa (Fury III 4dHT) on valmistettu 21367kpl, mutta tuskinpa noita montaa Suomessa on. Vakiokone on 318cid (sedanissa 225-kutonen), mutta optiona on saanut 361/383/426W/426Hemi, joista kahdessa viimeksimainitussa on ollut vakiona 4-v manuaali. Sisustuksesta sen verran, että autossa kuuluisi olla sohvapenkit ja vaihteenvalitsin rattiputkessa... (Sport Furyssa oli erilliset etupenkit ja keskikonsoli)
    Korjatkaa jos olen väärässä?
     
  3. GTX71

    GTX71 1st gear

    Parasta korjata heti omat höpöpuheensa... Siis Hemi oli optiona mahdollista saada Belvedere-mallisarjassa ja lähinnä kisa-autoihin, EI Furyihin!
    Ja mitä tulee siihen ikuisuuskysymykseen kannattaako ostaa, niin totuushan on, että harrasteauton osto ei "kannata" koskaan. Eri asia on jos HALUAA ostaa jotakin. Suomeksi: osta sellainen auto josta ITSE pidät ja jonka laittamiseen taidot ja/tai rahat riittää.
     
  4. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Onko kyseessä varmasti ´65? V. -66 Furystä sai 2 ja 4d ht erikoismallia VIP. Eli ideana sama kuin Pontiac Firebird johon ladataan tarpeeksi lisävarusteita, niin siitä tulee Trans Am. VIP:iä tehtiin 4-ovisena ´66 12058 kpl.
    Kovin arvossaan noi saman peruskopan jakavat 65-66 Furyt ei ole edes maailmalla (vielä). Ja jos autoa fiksaa vähänkään isommalla summalla, ei siitä ainakaan Suomessa saa ikinä omiaan pois. Pyyntihintaan on paha sanoa mitään. Toisaalta jos tuntuu, että jostain autosta tuli maksettua liikaa, mutta vielä 6 vuotta myöhemmin se liikuttaa porukkaa kekkereistä toiseen luotettavasti, eikä kaipaa talvisin kuin vahauksen ja öljynvaihdon, niin se ei enää tunnu niin pahalta.
     
  5. Mikey

    Mikey 1st gear

    Niin...vuosimallista ei tietenkään ole täyttä varmuutta. Saattoi se olla kuuskutonen mutta neliovinen ja etulokasuojissa pienet V8-merkit.
     
  6. moparlars

    moparlars 2nd gear

    Lapualla oli myytävänä ´65 4 D HT pari kolme vuotta sitten ja hinta oli jotain 12-13t markkaa. Oli ajokuntoinen ja suht alkup.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ettei olis tossa korso-kerava välillä? Se on '65 mallinen 4 d ht. Ite sen joskus ohimennen näin ja aattelin, että pitäis käydä vilkasemassa lähemmin, mutta en oo käynyt. Ne on kunnossa ollessaan mainioita autoja, ite pidän 65 mallista reilusti enempi kun 66:sta. Se oli eka vuosikerta plymouthin C-bodylle. Eka mitä kannattaa kattoa on tietysti ruosteen määrä. Toinen on pisteosat, eli listat, kromien kunto jne. Kaikki muu on sitten suht helposti tehtävissä eikä vaadi muuta kun aikaa ja vähän rahaa, mutta noiden pisteosien metsästys tollaseen suht harvinaiseen eikä niin "haluttuun" malliin voi olla kankee paikka..
     
  8. Mikey

    Mikey 1st gear

    Hmm...alkaa näköjään vaikuttaa silt että se ois pakko hakea pois... Mutta edelleen, kuinka paljon tuollaisesta projektista kannattaa maksaa? Kun ei oo pariin vuoteen liikkunut ja näyttääkin siltä. Rekisterissä näyttäisi olevan vielä. Ja moottori on kuulemma epäkunnossa...eikä oo alkuperäistä konepeltiä...
     
  9. nakke

    nakke 3rd gear

    `66 4d HT Fury päätyi keula edellä puuhun kolmisen vuotta sitten Aitoon juhannusfestareilla.
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    MAhdollisimman vähän siitä kannattaa maksaa. Jos tarttee paljon yli tuhannen euroo maksaa, niin rupeisin tarkastelemaan sitä kuntoa ihan tosissaan ja harkitsemaan muitakin vaihtoehtoja. Suomi kuusvitosia HT:tä ei liiemmälti ole, enkä muista, että tolppiakaan olis viimeaikoina just tullut vastaan vaikka toi oli aikoinaan suht yleinen jenkki. Yhden HT:n muistan hämärästi, vai oliskohan sekin ollut '66?
     
  11. Make2

    Make2 3rd gear

    Näin auton sekä ehjänä että puussa. Jotenkin se vaan oli ennustettavissa jo aiemmin kun katsoi sitä touhua. Harmi vaan että hieno auto tuhoutui vai lieneekö kunnostettu. Keula sai kyllä aika lailla siipeensä.
     
  12. Degenerated

    Degenerated Gearhead


    Se muuten kiinnitti huomion, että siinä oli sähkölasit
     

Kerro tästä muillekin!