konepellin eristeet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 62chevy2, 15.9.2009.

  1. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Mites on, voiko konepellin äänieristeeksi laittaa aivan tavallista bilteman mattoa, siis sitä, jossa sisus on jotain vaahtomuovia ja päällä on folio. Vai vaatiiko katsuri jotain palonkestävää tms.?
     
  2. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Joku oli kaverin autoon liimannu ihan perus superlonia :rotfl: Ei ehkä paras ratkaisu, mutta ei näy leiman saantia haittaavan.
     
  3. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Mulla on ihan perus retki/jumppapatjaa, ja ääni kyllä pieneni oleellisesti ulospäin..
     
  4. Elevator

    Elevator 1st gear

    toivottavasti edes palosuojattua.


    Tärkeintä siel konehuoneessa lienee se sillä matskulla että se olis sen verran tukevaa että se jtukevoittais sitä peltiä, eli tappais resonansseja ja että se olis koko alalataan kunnolla kiinni siinä pellissä. Hyvä olisi myös että se ei sitoisi itseensä kosteutta. Se alumiinipinta lähinnä auttaa lämmönsäteilyyn. Itte oon harkinnut että liimaan laitan sinne ihan vaan perinteistä retkipatja tyylistä meininkiä, siin on suljettu solukko eli vesi ei mene läpi.

    tässä ku puhuin retkipatjasta, kuvailin matskua joka on retkipatjan tuntuista mutta luonnollisesti palosuojattua. Solumuovia on aika erinlaista, joista varmasti löytyy kohteeseen kuin kohteeseen toimiva tuote.
     
  5. audiq

    audiq Gearhead

    Mitään palavaa ei kyllä konepeltiin tulisi mieleenikään liimata.
    Kerran alkanut savu nousemaan pellin alta, kun alkuperäiset eristeet saivat pari yskäisyä testiajolla kaasuttimesta.
    Sammutinta ei onneksi tarvinnut, mutta tulipahan huomattua, ettei sitä 6kg mötikkää turhaan pidä kyydissä.
    Juu, että liimatkaa vaan niitä patjojanne konepeltiin. :odroll:
     
  6. Pecan

    Pecan Gearhead

    Eikö ne tarvikauppojen äänieristeet ainakin pitäisi olla palamisnopeudeltaan normit täyttäviä jos se mitään meinaa? Itse siitä huolimatta heitin tulipellistä tälläisen biltema-mallisen jälkiasennusmaton mäkeen, kun ei niistä tiedä. Oli se aikansa dp:n vieressä kyllä kestänyt ja mieluummin nyt semmosta laittasin kun mitään telttapatjaa.
     
  7. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Ei kunnossa oleva auto syty itestään palamaan.. :rotfl:

    Kyllä se taitaa syttyä jonku oikosulun takia, tai vuotavan bensan.. Ja kuinka huono säkä pitää olla että se juuri syttyisi konehuoneessa sytyttäen retkipatjan..?
    Laittakaa ruiskut autoonne niin ei tarvitse niin paljoa pelätä takatulta.. :poff:

    Mutta seuraavaan konepelti variaatioon ei tule eristeitä, säästäen painoa ja asentamalla poistoilma ritilät peltiin.. :D
     
  8. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    ...Ja tottakai se on kunnossa, kun olen itse sen korjannut.
     
  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Mä oon nähnyt monta elokuvaa joissa autot syttyy palamaan kun ne meinaa pudota rotkoon... Siis syttyy jo ilmassa :rotfl:
    Ja silloinhan myös melkein aina syttyy kun joku törmää vaikka kylkeen...
    Ai mutta silloinhan ei enää olekkaan kunnossa kun on joku kylkeen törmännyt :rotfl: :rotfl:
     
  10. jannis

    jannis Gearhead

    konepeltiin

    Ite ainakin laitoin konepellin eristeeksi motonetin mustapintaista vaahtokumi eristettä. Näyttää siistiltä ja ja tekee huolitellun yleisilmeen. Ja se on vielä palamatonta materiaalia. Eli siis sulavaa. Ja jos moottoripalo jostain syystä syttyy, niin sun on joka tapauksessa uusittava ja maalattava kaikki ympäröivä tila siellä. Jos kone ja kaasari on kunnossa ja huollettu asianmukaisella tavalla, niin ei edes tulipaloa koskaan synny.
     

Kerro tästä muillekin!