"Vanhat yk-vaitterit"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja topidanny, 31.10.2009.

  1. topidanny

    topidanny 1st gear

    Löytyykös od:n väestä vanhoja yk-fightereitä?
    Itse olin v.1988-89 Liippanonissa 9-0:ssa ja 9-1:n mäellä.
    Kotiin tultiin kuusi viikkoa euroopan halki 87 trans amilla.
    Oli elämäni upein reissu(siis kotimatka). Monacossakin, jossa vilisi ferrareita yms. eurooppalaisia vehkeitä, jengi tapitti silimät suurena kun amerikan autolla mäkiä kurvailtiin.
     
  2. Naula

    Naula 3rd gear

    Ite olin hetki sitten (2006-2007) Kosovossa, tiedustelussa. Kotiintuomisiks lähti vaan uus käyttö-Audi, mutta oli kyllä yks elämäni upeimpia vuosia, noin niinkun kokemuksena. Lomareissut oli vielä asia erikseen ja tuli mm. pestin viimeisillä lomilla käytyä kaahailemassa kaverin Imprezalla Gumball 3000 kisailijoiden joukossa, kun pyörivät silloin Kreikan ja Macedonian nurkilla.
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Golanilla 16 kuukautta 1992-1993. Sammutin viimeisenä suomalaisena EHK:n toimiston valot kun valvontavastuu siirrettiin puolalaisille

    Itse en tuonut autoa, vaan satsasin tilit silloisen harrasteauton 440 cid koneeseen ja hulttiomaiseen elämään. Mieleenpainuvin auto oli Skiden 1969 R/T Charger, joka on yhä hänen omistuksessaan.
     
  4. Imperial413

    Imperial413 1st gear

    Skiden R/T Charger on muuten 1970.
     
  5. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    kollega kertoi tuolta kuinka polakit ei aina muistaneet laittaa miinaharavaa päälle ja ihmettelivät että miksei piippaile ollenkaan kun olivat jotain korkea arvoista seuruetta opastamassa... :odroll:
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Libanonissa vuoden 1998 joulukuusta vuoden 2000 huhtikuuhun. Autoa en ostanut silloin, mutta ostin reissun jälkeen tuon Chevy crew cabin, joka on minulla vieläkin. Yleisimmät tuontiautot siihen aikaan oli V/S40 Volvoja, Passatteja ja A4 Audeja. :odroll:

    Libanonissa oli melkoisesti vanhoja jenkkejä aina 1957 Bel Airista GTO Judgeen ihan jokapäiväisessä ajossa näköjään. :eek:
     
  7. PikkuPaja

    PikkuPaja Gearhead

    Tästähän on jo topikki yleistä keskustelua palstalla...ite ei niin vanha "fasse" 2/08 KFOR takana...uutta keikkaa oottelen vuoden alkuun,jäin vähän koukkuun...
     
  8. el_loco

    el_loco Gearhead

    Libanon 1/91 Kuljetusjoukkueessa 9-10:llä. Suomeen tuli haalattua Firebird Formula 350.
     
  9. topidanny

    topidanny 1st gear


    No -kele niinpä onkin! Sorry enpä huomannu,
    tämmönen supaukko, käivärä kaikkee nää :)
     
  10. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Oli muuten vieläkin 2008 siellä käyneenä, kylläkin muissa asiossa.
     
  11. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Makedonia Tetovo 1994-1995 1JK komentopaikka. Menin korjaamolle ja vuoden päästä läksin pois kuljetuksen päällikkönä. Autoa ei tarvinnut tuoda kun oli kalustoa jo valmiiksi piha puolillaan (Trapanttia harkitsin mutta jouduin seuraavalla viikolla töihin) :wink: .
    Tuolta mun kotisivulta löytyy muutama kuva videon pätkä ja pikkuisen tekstiäkin reissusta.
    http://www.netikka.net/mikko.miettinen/ ... tot/yk.htm

    Paras vuosi mitä minulla on koskaan ollut. Suosittelen jos on korvien väli kunnossa :poff:
     
  12. ManseRAM

    ManseRAM 1st gear

    Tuli käytyä 92-93 Liippareissa 9-46:lla. Toin Camaron. On mulla vieläkin.
    Ja poikkesin uudestaan pikalähtönä 9-1:llä 98.
    Hauskaa oli. Ja kotimatka oli tosi hieno ajomatka.

    Kerran laskettiin Tel-Avivista Natayniaan ameriikan malliin usea kaistaista moottoritietä kilpaa kaverin Thunderbirdin kanssa muiden välissä puikkelehtien. Ahhhh.. Niitä aikoja. Kumi paloi ja bensa. Ja rahaa oli maalaispojalla enemmän käytössä kuin oli hyväksi. :rotfl:
     
  13. Annie

    Annie 1st gear

    Kyll.

    Kosovo 2003-04 kuljetus ja raskaskonejoukkue.
    Missäs se cam68 viipyy...
     
  14. Fire305

    Fire305 3rd gear

    yk

    -99 bosnia (Sfor) b.coy
    -00 kosovo (Kfor) kmoj hydr asentaja
    -03 eritrea (unmee) kmoj hydr asentaja

    Kosovosta tuli mukana 850volovo
     
  15. -31

    -31 Gearhead

    Libanon -88-89. Trans Am tuli mukana ja on mulla edelleen.
     
  16. Gaest

    Gaest 1st gear

    Allekirjoittanut Kosovossa 00-01, Afganistan 2002 sekä 03-04 sekä Bosnia 06-07. A-maassa tuli mittariin 4-kymppiä ja sen mukana jonninmoinen "viddu mä oon vanha"-kriisi. Tätä lievittääkseni on sittemmin hankittu perheeseen parikin harrastepeliä. Ja ikäkriisikin on voitettu.
     
  17. mhahto

    mhahto 1st gear

    Golanilla 87-88 60sen messimiehenä.
     
  18. cam68

    cam68 1st gear

    02-03 kosov camp ville kuljetus..
    ja todennäköisesti toukokuu 2010 uudestaan. :odroll:
    ja tavoitteena olis rykäistä siihen perään vielä kerran kiellon päälle afganistan jos huolivat ja suomalaiset siellä vielä on.. tarjosivat jo heinäkuussa tuonne afgoihin paikkaa mutta olis ollu vain tuo lyhyt keikka..
    autoa en ole tuonut enkä tuo..
     
  19. kohvar

    kohvar Gearhead

    jo vain

    2003 - 2004 YKSRJEE
    2005 SRJK
    autoja en tuonut, Afrikasta ei voinut tuoda ja Kosovossa
    olin saunakeikalla. Kävin kyllä läyhyparkissa hämmästelemässä
    Audeja ja Volvoja.. no, oli siellä pari Harlikkaakin !
     
  20. Mosse

    Mosse Gearhead

    99-00 Libanonin Uhtualla 12kk 7p 9-44 moto hommissa. Hieno keikka. Mukaan tuli bemu, joka myytiin heti kun laki salli. Rahat meni lopulta tietysti Mustiin... :poff:
     

Kerro tästä muillekin!