BLAZER 96 ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Blazer-96, 16.11.2009.

  1. Blazer-96

    Blazer-96 1st gear

    Eli kyseessä on chevy Blazer 4.3 vortec CSFI v6 vm.96
    kone oli purettuna ja nyt takaisin paikallaan mutta ei käynnisty, bensaa tulee ruiskulle asti mutta ei jostain syystä mene suuttimista läpi. Bensan paineet ok, kipinää tulee, antureita olen koittanut mittailla enkä ole vielä löytänyt mitään ihmeellistä. Boxilta tulee oikeat arvot ruiskulle että pitäisi avata suuttimet, startatessa alussa antaa aivan pienen suihkun suuttimista hetken, kone kerkeää pikkuisen hörähtämään välillä. Nyt alkaa olla ideat lopussa missä voisi olla vika :mad:
    Ja kone kävi ennen purkamista, oli mennyt kampiakseli sököksi minkä vuoksi oli kone auki.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oisko sellainen että boxi ei saa tietoa virranjakajalta!! Eli ei kipinätietoa ei bensaa? Tai sitten boxi ei saa tietoa öölinpaineesta eikä anna bensaa kun bensapumppu ei saa käskyä??
     
  3. rasse

    rasse 1st gear

    Vaikka hullulta tuntuu niin tarkista kaiken varalta ettei jakaja ole 180 astetta pielessä. Jollen väärin muista niin nollakohdassa pitää jakaja olla hiukka ennen 1 sylinterin kohtaa...
    Jos olet sitä joutunut veivaan paljon käyntiin niin todennäköisesti tulpat on kastuneet ja ei varmasti lähde käyntiin märillä tulpilla (kokemusta on)
    Tulpatkin sitten Ac Delcot eikä mitään NGK:ta
    Tuossa on varmaan samat tulpat kuin omassa Astrossa ja silloin oikeat tulpat on ACDelco CR43TSM (CR43TS on TBI vehkeisiin)
    Tuolta saattaa löytyä jotain vinkkiä jos jaksaa lueskella...
    http://www.teoriakoe.net/mainosjakonen/ ... ilit=alive
     
  4. Blazer-96

    Blazer-96 1st gear

    Jakaja on kohdallaan juuri tarkastettu, korjausoppaassa oli tiedot missä pitää olla. Tulpatr ei ole kastuneet ja taisi olla AC Delco merkkiset.

    Ja boxi saa kyllä tiedon ainakin öljynpaineista, niitä virranjakajan tietoja en ole mitannut.

    Äsken kävin ihmettelemässä taas tallissa ja ensimmäisen kerran kun starttasin kone hörähti sen verran että löi startin pois päältä mutta sen jälkeen ei luvannut yhtään kertaan vaikka antoi olla kymmenisen minuuttia starttailematta.
     
  5. sbf

    sbf Gearhead

    siis onko toi 2suuttimen tbi?tuleeko suuttimille jatkuva 12v kun virta on päällä?onhan kaikki maajohdot kiinni?käykö hetken jos antaa huikan imusarjaan?
     
  6. Blazer-96

    Blazer-96 1st gear

    Tässä on kuusi suutinta yhdessä nipussa mistä lähtee ohuet letkut sylintereihin. En muista koneen tyyppiä kun ei ole tullut kauheasti vielä perehdyttyä kyseisiin koneisiin. Maajohdot on kiinni, en ainakaan ole yhtään ylimääräistä löytänyt irrallaan. Suuttimille tulee jatkuva 12v kun virrat on päällä.
    Ja kone kyllä käy hetken jos laittaa ainetta suoraan imusarjaan.
    Niin ja pa-pumppu jää kyllä pyörimään joksikin aikaan kun virrat katkaisee, pitäisikö toimia näin? Vai onko rele viallinen?
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    vai semmonen.onko tosiaan 6 suutinta? ettei ole yksi iso.niin se on ainakin astron w-tyypin vortec koneessa.siinä on maajohtoliitokset kuskinpuolen kannen takapäässä ja termarikopan ruuvissa.astrossa siis menee imusarjan sisään 2napanen kaapeli ja siellä yksi suutin/solenoidi josta lähtee joka pytylle putki.
     
  8. 63impala

    63impala 1st gear

    Kuulostaisi oireiden perusteella ajonesto olevan päällänsä. Niissä on ollut vikaa. Onko koodit katottu?
     
  9. Blazer-96

    Blazer-96 1st gear

    Kyllä siellä kuusi suutinta on ja tähän menee 12 napanen pistoke, siihen suutin nipun päälle, ja etuosaan tulee polttoaineputket. Tässäkin on maadoitukset koneen takaosassa kannessa ja etuosassa tulee laturin kannakkeen kiinnityspultin alle.
    Tässä linkissä olevassa autossa on sama moottri kuin minulla, ei siis ole minun auto. http://www.nettiauto.com/chevrolet/blazer/2803728
    Eli siis on uudemmissakin autoissa kuin -96, mutta on myös ilmeisesti aika paljon samaa tekniikkaa kuin vanhemmissa.
     
  10. Blazer-96

    Blazer-96 1st gear


    Ajonestosta en osaa sanoa olisiko päällä, ei taida olla alkuperäinen ainakin vaikuttaisi siltä, ilmeisesti Lovato merkkinen.
    Vikakoodit on luettu, yksi löytyi P1435 eli kampiakselin asentotunnistin ja nokka akselin asentotunnistin. Mutta epäilen että koodi oli tullut kun oli virranjakajassa jako sekaisin aluksi. Eikä enää uusiutunut nollauksen jälkeen. Kampiakselin anturi pitäsi olla ok, mutta uusikin on kyllä jo tilattu jos vika olisi siinä.
     
  11. rasse

    rasse 1st gear

    Tuossa on ns. hämähäkki mallin ruiskusysteemi elikkäs yksi "mötikkä" josta lähtee suutinkärjille letkut. Ei siis ole kyseessä mikään TBI vaan MFI/CPI
    Elikkäs yksi ns. suutin joka ohjaa polttoainetta suuttimen kärjille (tietsikan ohjaamana)
    Tuolla juttua...
    http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

    Mutta vaihda nyt aluksi ne kastuneet tulpat vaikka onkin oikeanlaiset...
     
  12. Blazer-96

    Blazer-96 1st gear

    Pitää noi tulpatkin hommata ja kokeilla uusia.
     
  13. Blazer-96

    Blazer-96 1st gear

    Tänään tuli vaihdettua kampiakselin anturi, eikä ollut mitään vaikutusta käynnistymiseen. Eli kerran hörähtää ja sen jälkeen ei sano mitään. varashälyttimen boxinkin löysin mutta siinäkin vaikutti olevan kaikki piuhat kiinni.
     
  14. Blazer-96

    Blazer-96 1st gear

    Nyt alkaa olla vika selvillä. (Toivottavasta) Eli vika olisi liian pienissä bensan paineissa, nyt on uusi pumppu/tankkiyksikkö tulossa. Toivottavasti sen vaihdolla saataisiin auto käyntiin. :odroll:
     
  15. Blazer-96

    Blazer-96 1st gear

    Ja nyt se heräsi jälleen :lol: Eli vika oli bensapumpussa mikä ei jaksanut tehdä tarpeeksi painetta, ei ollut kuin n. 0,2 bar liian pieni mutta ei lähtenyt sillä vanhalla pumpulla käyntiin. Uusi pumppu paikalleen ja lähti heti käyntiin.
     

Kerro tästä muillekin!