Retkikeittimestä kuumaa ruostuneille ruuveille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Tumi, 17.4.2010.

  1. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Pitäisi vaihtaa kahteen kulkuneuvoon jarrulevyt joitten ruuvit on todennäköisesti juntturassa ja kaasuhitsausvehkeitä ei ole. Riittääkö halpojen ns. retkikeittimien lieska antamaan riittävästi kuumaa, jotta siitä olisi apua tuollaisten pikku ruuvien irroittamisessa?
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Hehkutan hylsyjä pilikan pikkutoholla, eiköhän sillä ruuvitkin kuumaksi saa.

    [​IMG]

    tuotekuva


    PIENOISPOLTIN

    Toimii propaanilla/butaanilla. Sopii työkappaleiden kuumentamiseen, kovajuottoon, jäätyneiden putkien sulatukseen ym. Säädettävä liekki, lämpötila n. 1750°C. Mukana kaksi messinkistä poltinsuutinta (Ø 14,5 ja 18 mm), kaasusäiliö, yhdistelmäavain ja säiliötuki. Varakaasu 17-602.
    Toimitetaan vain Matkahuollon kautta!




    Tuotenro
    17601


    26,90 €
     
  3. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Todennäköisesti ei riitä. Se lämpö johtuu aika tehokkaasti pois siitä ruuvista ja siksi pitää olla tehokas ja kuuma liekki. Butaanipolttimella olen juottanut messinkiä mutta mitään suuria osia sillä ei saa kuumaksi.
     
  4. VesQ

    VesQ 1st gear

    Kyllä sillä jotain pienempiä pultteja saa tarpeeksi lämmitettyä, ainakin jos ovat jossain pienemmässä osassa kiinni, jossain moottorilohkon kyljessä olevaa tuskin paljoa saa lämpiämään

    Aikaa tosin ottaa ja ympäristö lämpiää siinä samalla melko paljon verrattuna siihen että sopivalla pillillä kaasun kanssa nopeasti vetää pultin punaiseksi
     
  5. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    mä oon jättäny maitoon kastetun paperitollon jonkun ruostuneen ruuvin juureen tai oma kokemus lähinnä jarruputken junttuurin ympärille niin on melkein sormin saanu avaa kun seuraavana päivänä kokeillu...
    crctä sit kun on tota enste kokeillu. sen jälkeen pikkutohokin varmaan riittää, tehostaa sitä lämmöntuontia uittamalla aluetta naftalla siis rätillä lotraa siihen paikkaan, palaa mukana ja silleen...
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Riippuu kuinka jumissa pultti on. Mulla oli valupakosarjoissa vanhat studit todella jumissa. Muutaman päivän ajan annoin irroitusrasvaa ja kylmäsprayhoitoa. ja kun se ei riittänyt, tohotin tuollaisella pikkubutaanipolttimella pakosarjoja studin juuresta muutaman minuutin, ja kun oli hieman jäähtynyt, niin nihkeästi ja varovasti "rannemomentilla" sain studit irti.

    Ei saa vääntää liian lujaa ettei pultti katkea, jolloin tulee ihan toinen projekti käsiin.
     
  7. Pecan

    Pecan Gearhead

    Itse ole todennut butaanitöhön paremman puutteessa varsin hyväksi ratkaisuksi jumiutuneiden pulttien aukaisussa. Muutan mielipidettäni vasta sitten, kun onnistun polttamaan auton, siinä kun ei tosiaan kovin tarkasti saa sitä liekkiä pelkästään kuumennettavaan kohteeseen.
     

Kerro tästä muillekin!