Syyskokous

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Putte, 17.4.2010.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä olen kuullut ihan samaa :(

    Nää kaksi sitten kuunlemma määräilee ja tuhlailee yhteisiä varoja miten sattuu ilman sen kummempaa vastuuta. No, tänä vuonna kuunlemma oli jo oikein äänestyskin siitä vastuusta, joka saattaa tulevaisuutta silmälläpitäen olla hyväkin juttu.

    Alkaa olla liian kauan nää samat hemmot yhdistyksen johdossa. Ettei vaan kävisi samoin kuin edellisellä kerralla....noh, muistattehan te :mad:

    Ongelma kai on, ettei noiden kahden, tiedättte ketä tarkoitan tilalle kai oiken ole tunkua. Kautta rantain sen kummemmin tietolähdettä esittelemättä olen kuullut johtiksessakin kytevän tyytymättömyyttä ko "johtajiin" :-?

    Tarttis varmaan tehrä jotain....
     
  2. sippimies

    sippimies 1st gear

    Kyllä on Vesa Raiskin omistama.Ai niin gaterin rekkahan ostettiin myös Raiskilta ja :mad: pj ei ollut ihan varma siitäkään kuka omistaa sen :oops:
    http://www.finder.fi/Kuljetusliikkeitä/RR%20Promotion%20Oy/HELSINKI/taloustiedot/877204/ :wc: :wc: :wc: :wc: :wc:
     
  3. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Korjatkaa jos olen väärässä kun en tätä asiaa kovin hyvin tunne:

    V. Raiski on siis Fhra tai sen omistaman oy:n toimitusjohtaja?

    V. Raiski on henkilö joka omistaa tilat jossa Fhra on olllut vuokralaisena (ollut=tulipalosta johtuen)?

    V.Raiski on myynnyt kiinteää omaisuuttaa Fhra:lle (rekka tms)?

    Eli siis V.Raiski on istunut sopimuksia tehdessä molemmilla puolin neuvottelupöytää ts on edustanut sopimuksia tehdessä molempia osapuolia :eek: :eek: :eek:
     
  4. sippimies

    sippimies 1st gear

    Osuit naulankantaa .Ai määkö muka jäävi ?
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oon ite aina koettanut nostaa näitä kuvioita esiin silloin tällöin, muinaisesta dilemmasta, et voiko FHRA:n hallituksen jäsen olla työsuhteessa FHRA:han lähtien. En tiedä, mut mun mielestä tossa on ollut jo pitkään monenlaisia jääviysongelmia jotka ei kenties kestä päivänvaloa. En tosin tiedä, että onko noista "lehmänkaupoista" ollut yhdistykselle haittaa vai hyötyä, sen verran tehokkaasti on noita asioita pyritty pitämään pimennossa, että siitä on mahdotonta rivijäsenen saada mitään kuvaa. Mut vaikka olis hyötyäkin, toi kuvio ei missään tapauksessa ole hyvän toimintatavan mukaista. Tohon kun vielä liittää sen tosiasian, että jo pelkästään tolla www.raiski.com illa taitaa olla pikkasen jotain muutakin liiketoimintaa, niin toisinaan on käynyt ajatus mielessä, että miten täyspäiväinen FHRA ry:n toiminnanjohtaja ja FHRA marketing OY:n toimitusjohtaja onnistuu pitämään omat ja noi FHRA:n bisnekset erossa toisistaan? Ring,,,ring..... "Tarttis limusiinii viikonlopuks, löytyiskö?" "Sori, hei mä oon nyt päivätöissä, voisitko soittaa uudestaan illalla tai yöllä?" Mitään hevosjuttuja ei varmaan tässä tapauksessa kannata edes mainita. Kateus on tietty suuri voimavara suomalaisille, mut ainakaan mun osalta tällä hämmästelyllä ei ole mitään tekemistä moisen ilmiön kanssa, vaan ihan aitoa hämmästelyä ja kummastelua. Siitä pääsis aika helposti eroon lyömällä avoimesti kortit pöytään mikäli siihen on edellytyksiä.
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

  7. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    pari korttia pöytään:.
    -FHRA oli kiinteistössä vuokralla 5 vuotta, ennen kuin se ajautui minun yhtiöni omistukseen, tämän kerroin myös kokouksessa ja missään vaiheessa ko. Asiaa ei ole salailtu. Omistajan vaihdoksen myötä tarjosin fhralle mahdollisuutta jatkaa vanhoilla ehdoilla (7.5 euroo neliö), josta johtokunta ilman minun läsnäoloa päätti. Kaikille vuokralaisille vuokraa korotettiin eurolla tammikuusta, eli 8,5 euroon joka edelleen oli kohtuu hinta ja korotus moneen vuoteen, tästäkin päätti johtokunta ilman minua. En tiedä mistä oli tullut tietoa 9 euron vuokrasta, koska semmoista ei ole ollut kiinteistössä kellään? Alueella ko. Vuokrataso on tällä hetkellä 12-17 euroo neliö.
    -sauna remonttiin kiinteistö kustansi kiinteistöön kohdistuneet kulut ja fhra laatoitukseen yms. Kohdistuneet kulut, eli ihan samalla tavalla miten jako tapahtuu jos haluat esim. Vuokra kämppää tapetoida. Kiinteistöltä rahaa uppos muutos ja eristystöihin vähintään yhtä paljon kuin fhralta, eli tästlkin voi miettiä kumman etu oli etusijalla?
    -lainasin oman kisakärryni fhra:n käyttöön veloituksetta 6 vuodeksi ja niin kuin yleensä niin eipä paljon lainatessa ainakaan kärry parantunut. Sit kun ajattelin kärrystä luopua ja kysyin et jos fyyra kunnostais sen siihen kuntoon missä se oli, niin fhran johtokunta taas ilman minua päätti lunastaa kärryn ja suorittaa kunnostuksen tarpeihiinsa sopivaksi, ja näin jälkeenpäin ajateltuna voi sanoa että hyvä päätös koska se on tänäpäivänä hommassaan kirkkaasti parhaiten tuottava laitos mitä kumipyörillä fhralla kulkee....o)

    ehkä nämä nyt vähän valoittavat vääriä mielipiteitä asioiden kulusta.....
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ilmeisesti mulla sitten oli vain oikeita mielipiteitä (tosin en oo koskaan ymmärtänyt miten MIELIPITEET vois olla "oikeita" tai "vääriä", mut ehkä mulla tässä suhteessa puuttuu jotain koulutusta), koskei toi mitään mulle valottanut eikä uutta tuonut. Edelleen toi "suhde" on epäterve jos toiminnanjohtaja/toimitusjohtaja sivubisneksenä pyörittää ihan kelpo liikevaihdon omaavaa omaa yritystään, ja samalla käy bisnestä oman yrityksensä ja yrityksen/järjestön kanssa jonka luottamustoimessa ja palkollisena toimii, välillä. Mahtaa olla kiihkeet neuvottelut. Noista asioista on viimeaikoina ollut puheita ihan valtakunnantasollakin ja metoditkin muistuttaa toisiaan, sopivia tiedonjyväsiä jaellaan rahvaalle silloin kun pakko on, mutta eirttelyt ja luvut pidetään edelleen pimennossa.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ongelma kai korjautuu seuraavassa johtista koskevassa äänestyksessä jossa voitaneen korjata toi "epäkohta" noiden luottamuksellisten asioiden epämääräisyydestä. Siihen saakka täällä taas spekuloidaan asialla, saadaan jotain "tiedon" murusia ja tyydytään hiljaa saatuun informatioon. Valitettavasti tilanne on samankailtainen myös kokouksissa. Johtiksen rahankäytöstä ja sen jäsenien soveltuvuudesta tehtäviinsä on jauhettu jo iät ajat ja aina nää samat hemmot saa jatkaa tehtävissään. Ongelma kai lienee, että kukahan tahtoo mennä tohon hommaan asianomaisten tilalle....

    Vapaaehtoisia :lol:
     
  10. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    minä ainakin olen valmis jättämään hommat seuraajalleni, heti kun jäsenistö näin vaatii. ja mielestäni se toisaalta olisikin reilua että koska toimitusjohtajaa ei jäsen äänestyksellä valita, niin jäsenistö voisi kuiten kin äänestää sen luottamuksesta, ja tätä kautta päästä vaikuttamaan asiaan....

    noista omista bisneksistäni sen verran että niitä olen pyöritellyt 18-vuotiaasta asti, ja ne ovat ylivoimaisesti pääelinkeinoni, fhra:n johtaminen on ollut harrastus muiden bisneksieni ohella....

    rahan takia en fhrassa ole hommia tehnyt päivääkään, vaan kyllä oma yhtiöni huolehtii minun elättämisestä. fhrassa ehdotin itselleni tuon pirkkapalkan 10-vuotta sitten ja siihen on matkan varrella tullut yksi 100€ korotus joka tuli kaikille työntekijöille. nyt viimekuun alusta palkaani tarkistettiin hiukan ja olihan se ennen tarkistusta koko henkilöstön pienin...o), eli rahan takia tätä hommaa ei tehdä, vaan kyllä palkinto työstä löytyy intohimosta kerhon puolesta ja tehdyntyön arvostuksesta.

    kymmenen vuotta sitten kun homaani ryhdyin kerholla oli useampi miljoona veelkaa ja vviimeisen kymmenen vuoden aikana kerho on tuottanut kaksikertaa tuon määrän mitä silloin oli velkaa tulosta ja on tänäpäivänä erittäin vakavarainen ja terveessä kunnossa.

    en todellakaan ole paikastani mustasukkainen ja toivoisinkin että jostain löytyisi se innostunut hullu joka jaksaisi jatkaa pyyteettömästi pakerrusta ja pitää kerhon hyvässä kunnossa jatkossakin...

    mutta löytyy se jatkaja mistä tahansa niin jokin muu elinkeino häneltäkin on elämiseen löydyttävä koska en usko että fhra tulee koskaan kovapalkaisia johtajia organisaatioonsa palkkaamaan.

    ja jos noita kahden keskisiä kaupankäyntejä katsoo niin voin vaan todeta että fhra on yhtiölleni tullut todella kalliiksi.... :rotfl:

    sit muistutan vielä että kaikissa päätöksissä joissa on kyseessä jonkun johtokunanjäsenen etu, niin hän on jäävi päätöksenteossa...
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    ...vähän niinku elokuvasäätiössä, et käännyn selin kun tulee aika jakaa tukee mun elokuvalle. Noita asioita ei ole lukuina tuotu esiin missään vaiheessa jäsenistölle, vaikka ne toki olis kiva nähdä, niin se ei kuitenkaan mun mielestä ole jutun pointti. Mun mielestä pointti on se, ettei tollanen toiminta ole millään muotoa tervettä tai hyvän tavan mukaista, aivan riippumatta siitä kuka siitä hyötyy mikä sekin on loppupelissä hyvin vaikeesti mitattavissa, koska se mahdollistaa myös väärinkäytökset ja "harmaat alueet". Kaikki kunnia ton velan aikaansaamisesta ja sen maksamisesta niille joille se kuuluu, etenkin toi jälkimmäinen oli hyvin hoidettu vaikka se jäsenistön ja esimerkiks kilvanajajien selkänahasta rouhaistu kait ainakin osittain onkin?

    Minäkin toivoisin, että saatais uutta verta tota vastuuta kantamaan ja toimintaa vetämään, varmaan vähintään yhtä paljon kun herra toiminnanjohtaja. Ns. demokratiassa ei koskaan ole ylipitkät valtakaudet hyvästä, siks meillä esimerkiks ton Kekkosen jälkeen rajoitettiin noita presidentin kausiakin.
     
  12. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tosta tulikin mieleeni etta saatiinko edelliselta puheenjohtajalta ikina mitaan rahallisia korvauksia takasinpain yhdistykselle?
    Toiseen suuntaan ainakin ymmartaakseni oli aikanaan rahaliikenne suht kiihkeeta.

    Tuliko asiasta ikina mitaa sen kummempaa juttua? Jossain vaiheessa muistasin etta oli kovasti puhetta polliisien tutkimuksista yms...
    Vai hajettiinko ikina edes mitaan, vaan nielaistiinko asia vaan kuten suomessa tapana on, ''no taa nyt meni tallain, koitetaan nyt paasta tasta jaloileen''?
     
  13. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    olen hyvin pitkälle monessa asiassa samaa mieltä ja että uutta verta tarvitaan... nykyiset rupee olemaan aika väsynneitä, jo siitäkin syystä et tässä ympäristössä ei paljon kehut lentele ja "maailman parantajia" ympärillä riittää.... silloin kun rahat oli totaalisen loppu niin apuja oli yllättävähän vähän mut nyt kun kassa on saatu kuntoon niin neuvojia riittää.. :rotfl: , moni tekis niin monen asian niin paljo paremmin ja tehokkaammin.... hih...
    mut tosta kilpailijoiden asemasta sen verran et kilpailutoiminnalla yvin pitkälti kerho aikoinaan velkaannutettiin ja mielestäni aika kohtuudella on toiseen suuntaan asioita korjailtu. edelleenkin kerhon "tuotosta" reiluin osa ohjataan kilpailijoiden hyväksi, eli edelleenkin kilpailijat ovat suurin edunsaaja jäsenistössä, vaikkakin edustavat vain n.10% jäsenistöstä. jokainen kilpailutoiminnasta tuloutuva euro ohjataan takaisin kilpailutoimintaan ja muistakin tuloista valtaosa, eli ei oikein voi mielestäni puhua kilpailijoiden sortamisesta, eiköhän jako kulma oo lähes kohtuullinen??
     
  14. raisu37

    raisu37 1st gear

    Kyllä se näyttää samalla tavalla olevan kaikessa seuratoiminnassa, että kovimmat tekijät ja tietäjät pysyy visusti poissa vastuunkantajien joukosta. Kovaan ääneen ollaan neuvomassa ja vaatimassa, mutta kun pitäisi itse tehdä jotain niin silloin on muita kiireitä. Nostan kyllä hattua kaikille jotka uhraavat kallista vapaa-aikaansa yhdistysten eteen. Itse jaksoin touhuta autourheiluseuran johtokunnassa 12 vuotta, mutta sitten piti yrittäjän vetäytyä touhusta, kun ei vaan aika riitä.

    Tiedotus on monasti se kompastuskivi, johon ei jakseta paneutua tarpeeksi. Puolinaisen tiedon varassa oleva jäsenet ja muut touhua seuraavat saavat aikaan paljon totuuden vastaista keskustelua.

    Uskoisin, että monelta jäisi ne Raiskinkin hommat tekemättä vaikka saisivatkin kovaa palkkaakin siitä. Eikun tsemppiä FHRA:n johdolle, että saadaan hienot kapinat tänäkin kesänä ajettua Suomen radoilla.
     
  15. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

  16. supo

    supo Double Gearhead

    Samaa mieltä Raisu 37 kanssa eli tsemppiä FHRA:n porukoille!!!Toivotaan että porukka jaksaa ja saamme nauttia jatkossakin hienosta näyttelystä kiihdytyskisoista/tapahtumista sekä vieläkin enemmän tv:n välityksellä kisaa ja muista tapahtumisista!!!!Terv:Savolainen harrastaja
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tsemppiä toki täältäkin päin, en mä tuota enkä minkään muunkaan luottamus- tai talkooelimen työtä lainkaan väheksy, vaan tuon ainoastaan esille mielessäni olevia epäkohtia. Toki samalla tiedostaen, ettei vaikkapa itsestäni ole noita asioita hoitamaan kun tota erilaista aktiviteettia tuppaa olee muutenkin riittämiin ja on vielä joku elämäkin muka elettävänä. Mut jotenkin ainakin toivois, ettei tää ilemisesti jokutuhatpäinen jäsenistö olis läpikotasin samanlaista vellipersettä kuin itse, ja sitä veren vaihtoa tuonne saatais vaikka puolväkisin. Oon mäkin jopa ollut noissa kokouksissa joskus paikalla ja tietonen kyllä siitä, ettei siellä just löydy jäsenistöltä valmiutta laittaa itseäänkään peliin muutoksen aikaansaamiseksi, et kiitosta vaan niille jotka siellä vuodesta toiseen jaksaa kituuttaa, ei sille oo hirveesti vaihtoehtoa ollult tarjolla.

    Mitä tohon kisapuoleen tulee, niin en ainakaan ite oo ollut mistään mahtavista "eduista" ollut nauttimassa joilla toi velka sitten ilmeisesti aikaansaatiin. Tossa ihan lähipiirissäkin on entisiä kilpailijoita joilla noilta ajoilta on vielä "saatavia" FHRA:lta, ja tulee varmasti olemaankin maailman tappiin. Et kilpailijoiden syyttäminen tosta kurimuksesta on, jälleen mun mielestä, aika absurdia.
     
  18. Uba

    Uba 1st gear

    ?

    Varma kevään merkki. Tänä vuonna tosin hieman myöhässä. Yhdistyksen toiminnanjohtaja ilmaantuu keskustelupalstalle lyttäämään jäseniä. Erityisesti kilpailijajäseniä, jotka rahoittavat yhdistyksen toimintaa noin 1000-2000 eurolla vuodessa per nuppi.

    Varsin mukavaa luettavaa näin kilpailukauden kynnyksellä. Mut ei se mitään – kohta Vesa kuitenkin ilmoittaa, että se oli vaan yksityishenkilönä kirjoitettua OD-höpinää. Eikä suinkaan sivutoimisen toiminnanjohtajan virallista kantaa.

    Onko tässä sivutoimisuudessa ja harrastuksen omaisessa johtamisessa muuten se vaara, ettei oikein tule otettua vastuutakaan paljon mistään. Sen verran usein viitataan siihen miten toimeksi annot ja ohjeistus kyllä oli kunnossa, mutta projektin vetäjät sun muut päälliköt ei pystynyt toteuttamaan. Tai ehkä kaikkein parhaana se, että jäsenistö ei ole hoitanut hommiaan!
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Joo. Tämänhän esim. Suomen Asiakastiedon maksumittari ja riskipisteet myös osoittavat.
     
  20. Mopar

    Mopar Gearhead

    Olishan tuo kiva, jos se näkys kisamaksuissakin, niin olis tavallisen matti meikäläisenkin varaa vielä ajella kilpoo.... Tai onhan se näkynytkin, aina tullu lisää, enemmän tai vähemmän :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!