67 Fury VIP-Street&Race projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Henski, 20.10.2005.

  1. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Kummalle? Vipille vai Keitolle...
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eikä näköjään suotta :eek: Onnittelut täältäkin!
     
  3. jussi308

    jussi308 1st gear

    j

    Onnittelut Tavin poppoolta ja tietenkin myös koko DeeRacing-tiimiltä. Upeaa. Nähdään finaaleissa viimeistään.

    Juha
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kiitoksia. Pikkuhiljaa tarvis alkaa hilautuu kohti Tukholmaa. Eilen oli aikomus vähän ottaa valokuvia, nähtävää nimittäin olis ollut, mut mammat oli lähteny retkelle ja kamera tietty siellä. Eli kuvii ei vissiin oo ku muutama omasta vessasta ja Nysse1 otti jotain videopätkää jotka päätynee juutuupiin. Koitan huomenna sit kirjotella tarkemman matkaraportin ku on paremmin aikaa.
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Hienoa, raporttia odotellaan! Yritin etsiä kuvia/videoita mutten löytänyt kuin tämän:
    Motorfanatiker
     
  6. jukka63

    jukka63 1st gear

    On se äijä,perkele.Virossa tuli voitto,malmössä voitto,toivottavasti voittoputki jatkuu alastaron finaaleissa Rallilla :eek: :rotfl:
     
  7. heka95

    heka95 1st gear

    JYKÄ=ÄIJÄ...Wheelie Wagon Crew onnittelee!!!
     
  8. partel

    partel 1st gear

  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Hyvä Jykä, nyt on keitot ansaittu! Ei välttämättä helpoin ajettava eliminaattorissa tollanen twinturbolahna 200m radalla.
     
  10. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Ajettiinko siellä eliminaattoria lainkaan?
    Näyttäis nuo tulokset olevan lajitteluista?
    Eikös Malmöössä satanut vettä aika rajusti? Ainakin uutisten mukaan.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä ymmärsin että lajittelun perusteella mentiin kun pudotuksia ei sateen takia ois ajettu ollenkaan. Jykä varmaan tarkentaa kun pääsee näppiksen ääreen.

    Mut nopein on nopein jokatapauksessa ja ottaa ykköspytyn mukaansa!
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jaa en mä tuloksia kattonu ollenkaan, uskoin vaan sokeesti :) Noh, ykkönen on silti ykkönen.
     
  13. nysse1

    nysse1 1st gear

    Terveisiä malmösta.Joo,palkinnot jaettiin perjantain lajittelujen mukaan.Lauantaina alko rata olee suht kuiva ja sitte perinteinen rajumpi sadekuuro päälle ja järkkäreitten oikee päätös pistää pokaalit jakoon.Mulla muutama pätkä vedoista ja pistän tonne juutuupiin ku treenaan ensin ton uuden kameran kanssa. :)
     
  14. kuula

    kuula Gearhead

    On se kone :eek:
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joopa joo. Eliminaattoria tosiaan ei ajettu, ainoostaan perjantain lajittelut joiden perusteella sitte tuli sijotukset. Sääli sinänsä, lauantaiks oli tullut lisää kalustoa paikalle. Ja toi ei ollut meidän ennnätys, tolla ajolla ennätyksen 5.100/228 rikkominen oliskin ollut ihme, mut jos oltais ajettu enempi ni olis se sieltä saattanut tullakin.

    Joka tapauksessa siis lähettiin torstaina duunin jälkeen matkaan. Turkkuses oltiin hyvissä ajoin ja käytiin viel mamman kans skruudaas bensis ateriat. Sielt sitte satamaan jonottaa, ja Nysse1:kin sitte yhytettiin siellä uuden nihkeen GM:n liuhun ja seuralaisen kera. AMC- kokoontuminen oli samaan aikaan Norjassa ja sinne lähtevää populaa laivajonossa, joten odottelu meni rattosasti rupatellessa, ja tais siin mennä pari kukkookin. Laivalla sitte muutama pilsu ulkokannella ja goisii.

    Laiva oli Tukholmassa puol seittemän aikaan ja siitä sitte heti tien päälle. Päästiin saamaan vähän etumatkaa ja GM:n liuhua karkuun. Oltiin sovittu, et jossain vaiheessa sitte mielellään aika pian tankataan ku oli vähän löpö vähissä, mut kuhan GMliuhu saavuttais Frunkmannin, ni sitte Shellille. No, ei ne sitte ihan heti saavuttanutkaan ja rupes olee nafta oikeesti aika vähissä. Samaan aikaan Gmliuhussa oli pikku ihmettelyä, et kylpä Helminen vetää railakkaasti ku ei 120:n vauhdilla saa kii millään. No, asialle löyty sitte aika luonnollinen selitys, me nimittäin oltiinkin lähetty suoraan länteen eikä etelään. :D Karttoja ei tietenkään ollu mukana, kuka ny sellasia tarvii, mistään nykytekniikna hilavitkuttimista puhumattakaan. Tunnelma autossa oli sen verran vilponen, ettei ilmastointilaitetta paljo tarvinu käytellä. No, sit tuli jossain vaiheessa risteys et Norrköping 100, mut naftaa ei olu just mitään. Päätin sit viel jatkaa suoraan ku siellä oli edes jotian lähellä, ja jo parin kilsan päässä tulikin sitte huoltis missä vedettiin tankki täyteen. 77 litraa meni isommin yrittämättä ku tankki on 80. Ja sit takaspäin ja kohti Norrköpingiä, sillä tiellä ei sitte ekaan 50 kilsaan ollutkaan huoltista, et tulihan kerranki tehtyä oikee ratkasu nestetankkauksen suhteen.

    Siitä sitte etelään päin, matka suju isommitta ongelmitta, ohitettiin Mantorppi ja sen jälkeen tulikin pari tupperwarewagonii vsataan; varmaan taas joku korvettemiitti Mantorpissa? Jossain vaiheessa tuli vettäkin ihan oikeesti, et aavistuksen jo ajosuoritteet tuntu huolestuttavilta, mut pari sataa kilsaa ennen Malmötä sit taas kirkastu. Jotain HD-touhuu oli kans ilmeisesti menossa ja osuttiin sellaselle onnettomuuspaikallekin, oli joku tuoreempi kippo lähteny hallinnasta syystä ja toisesta ja ilmeisesti jyränny ainakin yhen ellei useempia HD:tä alleen. Siin oli varmaan sata liivihemmoo pyörineen, käväs vaan mielessä, et mahtaa kotelokuski tuntee olonsa tosi turvalliseks. Sen kummempaa tietoo sitte onnettomuuden syistä ja vaurioista ei oo. Perille kuitenkin päästiin, ja Segevång hotlan kautta radalle.

    Siel olikin jo portit auki ja Kjelle Power lunastamassa lippurahoja. 200kr per lärvi, ajaminen kuuluu hintaan! Tossahan olis ideaa fyyrallekin! Vesa? Funaa ny vähän, ku jokaiselt portist tulijalta ottaiski 10 euron sijaan 570 euroo josta sitte fyyran jäsenkortilla sais puolet alennusta, ni tulothan vähintään 28 kertaistuis? Ja ku sais noin valtavat alennukset, eli jokainen FHRA:n jäsenkatsojakin säästäis 285 euroo laaki, ni sillähän säästetyllä summalla vois sitte kauden päätteeks ostaa vaikka ulkomaan matkan. Silkkaa matematiikkaa; näinkö kaikki tyytyväisiksi? :D No, siinä sitte auto alas trailerilta, kamojen purku ja alustasäädöt kohalleen ja leimaa venailee. Parin auton päästä saatiin leimaäijä haalittuakin, katteli pikkasen eri asioita kun meillä. Ajovarusteet oli kovassa syynissä mut muuten ei kokeillu jarruja, ohjausta jne jne. Sano, ettei tykkää meidän veden ylivuotosäiliöstä, et parasta olis ku vetäis pitkällä letkulla sen takakonttiin. Vieraskoreina, vaikka ton 1.5 litran jaffapullon ripustamiseen nippusiteellä oli kulunut toistakymmentä sekuntia, kehuttiin ideaa fantastiseks ja luvattiin harkita asiaa oikeenkin vakavasti. Numeroks tuli 2099 ja luokaks Heavy street, puntarille ei tarvinu mennä ja muutenkin toi touhu oli teknisten sääntöjen puolesta ei ny niin kauheen tarkkaa.

    Sit vaan venailee et kisa alkais. Varikkojärjestelyt oli tällä kertaa vähän toisenlaiset kun ennen, paikan varikolla sai valita vapaasti sieltä missä aukko on. Me oltiin aika kaukana kärjestä, et tartti vähän väijyy koska homma lähtee käyntiin. Viimevuotisia kärkiautoja oli useita paikalla ja uusiakin tuttavuuksia kosolti. Katse kiinnitty '71 Chevelle 4 D HT:hen, ei niinkään sinänsä hienon auton takia, vaan siks, että sillä oli ihan sama kilpailunumero kun meilläkin. No, eiku leimaäijää taas paikalle, tällä kertaa eri ukko ja auto leimattiin uudelleen. Nyt tuli numeroks 2006. Kisan piti alkaa kuudelta, mut tuolla Etelässä tuntuu olevan pikkasen tollanen "manjana" meininki, ja oiskohan jossain seiskan hujakoilla päästy ajelee. Oltiin ekalla kierroksella mukana, ehkä jonain kuudentena jonossa, etummaisessa parissa Hiltusen Pontiacci näytti aika hienoi kuvioita mut kuitenkin vältti seinän, et rata ei ehkä ollu vielä ihan top notch kuosissa. Tuolla Ruottissa on satanu, satanu, satanu ja satanu toisin kuin meillä, eikä rataa oltu ehditty preppaamaan ihan niinku olis haluttu.

    Toi ratakompleksihan on aika hauska, se on teollisuusalueella yks sivutie ja koko alue on vajaa nelkytmetrii levee. Eka sisääntuloportti, siitä alkaapitkä rivi kaksperäkkäin parkkiruutua. Alkupäässä on katsojille sen verta paikkkoja kun on, ja sitten alkaa varikko jossa unmeroidut paikat. Tiimin varikko siis on kokonaista kaks parkkiruutua peräkkäin. On ne kyllä pikkasen normaalia leveempiä ja tietty reunoilla on sitte pro tiimeillä enempi tilaa. Siitä sitte alkaa lyhyt line uppi, neljä rinnakkain ja ehkä 8 peräkkäin. Torni ja sen perään rata joka on kapee. Ehkä Alastaron yhen kaistan levynen. Vasemmalla istumakatsomo ehkä vajaa tuhannelle. Rata on todella tasanen, ihan uskomattoman silee, ja sillä ajo poikkee siten, et paluutie kun kulkee vasemmalla katsomon ja radan välistä, niin oikee kaista kääntyy sille ekana. Se johtuu alueen kapeudesta; vasemman radan on pakko koukata oikeen kautta paluutielle. Mitään nurmikaistaleita ei mahu mihkään väliin, vaan katsomon kohdalta paluutie on todella niinku kolmas kaista stripissä, liikennesuunta vaan toinen.

    No, sit meidän vuoro. Burnisalue on hyvin lähellä lähtöviivaa, joten käytännössä kaikki tekee "propönärit", toikin tilarajotusten takia. Eiku nakit viuhuu ja eteenpäin. Seis, pakki päälle ja takas, sekä siitä sitte steitsiin. Päätin kokeilla lähtee 10 psi:llä liikkeelle joten ku valot vaihtu, kaasu pohjaan ja ku ahtomittari oli kympin kohdalla ni breikki ylös. Auto lähti heinosti, mut muutama metri ja kun olis joutunut vesikelille, pito ihan täysin veke. Kaasu ylös ja uudestan alas jolloin pitoo tas löyty ja sit täysil loppuun; 6.0 ja 215.

    Ei ollu mitään tarvetta hötkyilyyn viimevuotisen perusteella, joten mentiin sitte katsomoon seurailemaan muiden ajamista. Tehokkaammilla vehekeillä tuntu olevan kovasti vaikeuksia ja oli paljon huimia suorituksia. Ja niitä tehokkaampia vehkeitä ajatettiin vaan oikeeta rataa. Rundin-parin jälkeen sitte, joskos sitä taas kävis neppaamassa. Ei ku auto käyntiin ja line uppiin, no oltiin pariton jonossa meidän ryhmässä, joten meidän edellä oleva yllättäen ajo oikeella radalla. Rnekaat savusiks ja peruutus sekä steitsaamaan. Tarkotus oli vähän treenata pudotuslähtömetodia, mut breikki ei jostain syystä kytkeytynyt. No, eiku reippaalla kaasulla jarrua vasten steitsiin, seki meni deepiks ja sit ku oikeen yritti ni auto valu yli ja ennenku asian oivals ja päästi jarrun sekä paino kaasun pohjaan, ni oliki jo kulunut aika tovi. Aika 6.6/209 ja 60 jalkaa loistava, vajaa 2.4 sekkaa!

    Siitä sitte samantien takas lineuppiin, Nysse1 käväs sanomassa, et järjestäjiltä tuli ukaasi et se pussi PITÄÄ avata. Vuoroo venatessa breikin testausta ja nyt se tuntu toimivan, joskin ehkä snadilla viiveellä? Ei sin muuta sitte ku ihan pieni renkaanlämmitys, visusti huoli, ettei auto mee eteenpäin lähtölinjan yli koska pakki on kans breikin takana, ni jos se ei olis toiminut, ei olis tarvinut peruutella. Eka pre stagessa koitos, auto pysyy paikallaan, sit stageen ja sama juttu, auto pysyy paikallaan. Kaasu pohjaan ja ku ahtomittari lähtee nousee breikki ylös. Nyt tuntu aika hyvältä,kakkonen pesään ja käsi pussin kahvalle ja pussi auki. 5.18 se tais olla ja 223 vauhtii. Pussi tais olla auki jo aika paljon ennen maalii, mikä verotti ehkä vauhtia? No, siinä oli kuitenkin se 5.1 jota lähettiin hakemaan, et eiku baariin ja keittoa. Rataalueella lähtötornin vieressä oli luonnollisesti myös anniskelualue, samoin kun hampurilaisbaari, kiinteet vessat, suihkut jne. Siinä sitte imettiin muutama pilsu ennenku lähettin hotlalle missä sitte meni turistessa hyvän tovin päälle puolen yön ennen lähtöä untenmaille.

    Seuravana aamuna sato taas huolella, aamupala huiviin ja joskus kymmenen jälkeen takas radalle. Vaativat huoltotoimenpiteet = vähän lisää ölppiä mottiin ku öljunpainevalo sytty jarrutuksessa, kuivausta ja motti lämpimäks. Keli oli selkeentynyt ja rataa laitettiin ajokuntoon kovaa vauhtia. Käytiin kattomassa vähän lajittelutuloksiakin, et vissiin oltais kärjessä kait? No, ei oltu vaan vasta kolmantena. Joku oli vetänyt 4.8 ja toinen ihan viiden pintaan, eiku numerot muistiin ja ihmettelee et mitähän vehkeitä ne oli. No, ne löytykin sitte siitä heti varikon lähdön puoleisesta päästä, pari pro stokkerii ja oli mutenkin aika huomaa kalustoo. Ihemteltiin, et onkohan noi nyt kuitenkaan ihan samaa ryhmää, mut maassa kai maan tavalla? Paljohan tollanen vanha PS-auto tarvii lisäpunttii et painaa 1600? Ei siin sitte ku jatkaa valmisteluja, eli odottelee. Intensiivisestä parin päivän ruåttinkertaamisesta huolimatta ei tosta puoltanskan kuulutuksista saanu mitään selvää läheskään aina, mut onneks siitä sitte meni Hiltusen yks mekatsu ohi ja kysy, et kuulittekste mitä äsken sanottiin? No ei kuultu, mut siis meidät oli, samoin ku Hiltunen, laitettukin väärään ryhmään eikä Heavy Streettiin! Numerot oli menny sekasasin ja heavyssa oliskin pitäny olla 1-alkunen kisanumero. No, ei ku torniin selvittelee ja homma saatiin korjattua, viikon kolmas kilpailunumero oli 1099!

    Just kun oli valmista ajojen alkaa, tuli uus reipas kuuro ja kaikki taas märkänä. Siit ei sitten enää kauaa mennytkään kun kuulutettiin, että palkintojen jako suoritettaan aika-ajon perusteella ja tapahtuu tornilla 15 minsan päästä. Ei ku sinne venailee ja kutsun käytyä hakee heavyn voittopokaali tornin katolta, hieno homma! Tosiin, en mä tiedä olisko se Pro Streetin kolmostila ollut jopa vielä kovempi juttu? :D Kolmossija meni viime vuoden voittajalle, Tanskalaiselle Cadillacille joka teki oman enkkansa 5.56 ja meni ekan kerran 200 rikki lopuissa. Shafiroffin iso ilokaasumosa. Kakkonen tais olla Pro Chargerilla varustettu Siisti '69 Camaro ruotsista jos oikein muistan. Hiltusen Pontiacissa oli murheita, eka lähtö meinas mennä seinään ja tokassa ei breikki toiminut, eli ei päässy peruuttaa burniksen jälkeen takas. Äijät paino hommia pitkälle yöhön ja aamullakin, mut ei sitten saaneet lisäyrityksiä. Pro Mod tekniikalla varustettu Malibu sen sijaan yritti useemmankin kerran, mut touhu oli sellasta turailua, ettei se oikeen edes huolestuttanut. Saa nähdä josko vaikka Raimo raahais Pontiacin Alastaron finaaleihin vielä? En kyllä huomannu kattoo et ajoks ne slikseillä vai katurenkailla, ja ehkä jotain muitakin sääntöeroavaisuuksia kannattaa tarkistaa, mut mun puolesta tervetuloa! Hyvä peli joka varmaan sysää kun saa kaikki kohalleen.

    Pakattua saatiin vielä suht kuivissa olosuhteissa, mut sit alko sataa sen verta et riittää, et lähettiin takas hotlalle. Ja satokin sit koko loppuillan. Hotlalla muutama virvoitusjuoma, jotka ihme kyllä ei tuntuneet aamuisen olemuksen perusteella sit kuitenkaan olleen niin järin virkistäviä. Kymmenen aikaan Tukholmaa kohti mihin päästiinkin hyvissä ajoin, laivalla safkaa ja pilsneriä, eli normisettii. Sit viel vajaa parisatkuu suoraan duuniin ja tänään illalla purkaa kalusto tallille. Oli tosi mukava retki eikä vähiten erinomaisen seuran ansiosta, mistä suur tänu asianosaisille!

    Täytyy jossain vaihees ehkä joku kuva laittaa tänne, ja jos Nysse1 sais niit videoita sinne juutuubiin ni sieltähän se oleellinen selkeis. Meinaan harvoin kuulee kehuja tosta ulkonäöstään, jostain syystä. Mut nyt tuli, ku mulla oli päällä hienot haalarit mallia jota ei enää valmisteta, ni verrattuna muiden naurettaviin tiimipaitoihin ja muihin varuteisiin näytin kuulemma "hyvin suomalaiselta". :rotfl:
     
  16. mafo

    mafo 3rd gear

    oletan että tämä on positiivinen asia :rotfl:
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Onnittelut voittajalle. Nyt varmaan hymyilyttää 8)
     
  18. tooke

    tooke Gearhead

    Onnittelut voitosta ja kiitokset taas tyhjentävästä kisaraportista!
     
  19. Javelin SST -68

    Javelin SST -68 1st gear

    Isot Onnittelut myös satamassa jonottaneelta AMC porukalta... Me päästiin jo eilen takas tourneelta! ;)

    Iiro
     
  20. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!