Tuulilasi halki-Silti leimalle!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja virta, 29.9.2010.

  1. virta

    virta Gearhead

    Auto meni ongelmitta läpi katsastuksesta kun halkeama lasissa on alhaalla,ei näkökentässä ja särön kumpikin pää päättyy lasin alareunaan.
    Kyselin katsastusmieheltä asiasta ja jos halkeam ois alkanut pystysivuilta,lasi ois ollut vaihdettava ,johtuun jotenkin itsekantavan korin heikentymisestä tuon takia...

    Muuten ei aina tiedä voiko autoa viedä leimalle minkälaisella tuulilasilla ja meneekö silti läpi ja saa mukaansa vain korjauskehotuksen.
     
  2. voihanrontti

    voihanrontti 2nd gear

    Itsellänihän tuossa käyttiksessä lähti kiveniskusta halkeemat vipeltään noin 5 cm kuskin reunasta about juuri silmien korkeudelta. Yks sakara meni reunaan ja toinen suoraan kohti näkökenttää. Ennenkuin sain sen porattua, niin noin 15cm reunasta oli halkeeman pää.
    Eipä katastuksessa sanonu ukko mitään, vaikka tavallaan tuo on jo näkökentässäkin. Anto vissiin armoa, kun oli kuitenkin selkeesti porattu ja kaikkee.
     
  3. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Joop, ompa noita mun romuja menny leimasta läpi säröisillä laseilla. Scottari ei menny, piti lasi vaihtaa, mutta sillon oli muutenki nipo katsuri, en edes ala kertomaan kuinka turhista jutuista jäi kiinni.. tossa w123 mersussa oli kyllä railakkaasti näkökentässä pitkä halkeama, ajattelin että ei varmasti mee leimasta, kun ei siihen mitään porailuja oltu tehty, mutta läpi meni, tosin 2pvä katsastuksen jälkeen konepelti nousi vauhdissa ylös joten tuli se lasi kuitenki vaihdettua. Sanoisin että riippuu erittäin paljon asemasta ja katsastajasta.
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Täytyy myös muistaa että korjauskehotuksessa mainitut vian on korjattava mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään annettuun päivämäärään mennessä. Jälkitarkastusta ei vaan tarvitse suorittaa. 8)
     
  5. Aako

    Aako 1st gear

    Lasissa jo ikävämpi tuo kaorjauskehoitus, kuin hylky!
    Vaihappa uus lasi, niin hetihän siihen se kivi tulee ja taas on säröllä, lapussa korjauskehoitus ja aika ummessa= sakko, jos sattuu se hankalampi polliisi kohalle...
     
  6. Pecan

    Pecan Gearhead

    Ja jos lasi on vaikka butyylinauhalla kiinni, niin eipä se korin jäykkyyteen paljoa vaikuta oli lasia tai ei.
     
  7. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Mulla käyttisautossa tuli lasiin kivenisku talvella 2009. Tyhmä kun olin, niin en sitä heti paikkauttanut. Kevääseen mennessä halkeama vaakatasossa lasin päästä päähän. 2009 leimassa meni läpi, mutta katsuri kehoitti vaihtamaan lasin, ja tänävuonna tuli merkintä otteeseen.
     
  8. virta

    virta Gearhead

    Paras oli kun Hämeenportissa olin kerran kahvilla ja pihalla sellainen rupinen Nissan Bluebird -88 jossa tuulilasi aivan miljoonalla säröllä ja sen näköinen että heitetty tiiliskivi lasiin ja juuri kuskin näkökenttään.
    Pian tuli lauma romaniakkoja jotka tyytyväisenä lähtivät autolla.
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tuon takia kannattaa säilyttää kuitti siitä lasin vaihdosta... Ei se korjauskehoitus koske enää jo vaihdettua lasia, eihän se katsastusmies sitä ole vielä edes nähnyt.
     
  10. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No mutta olikohan sitä edes ikinä katsastettu? :odroll:
     
  11. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Siihen oli varmasti heitetty se tiiliskivi. Tulinen luonne, nääs..
     
  12. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    lasi säröillä

    Vanha kikka on leimalle viedessä säätää penkki mahdollisimman ylös jos lasi on halki alareunasta :D Ei niin helposti osu näkökenttään kun eipä ne sitä penkkiä säätele kun korkeintaa pituus suunnassa... Ainakin mulla toiminu vaikka jossain wessoissa ollu aika ylhäälläkin halkeema 8) Idean saa kopioida vapaasti eikä tarvi edes maksaa mitään :D
     
  13. servopiili

    servopiili 1st gear

    Re: lasi säröillä

    Konsti on koetettu ja toimivaksi havaittu. :D Ehkä se ois kelvannut ilman säätöjäkin :eek:
     
  14. servopiili

    servopiili 1st gear

    Kysyin kerran asiasta katsatuskonttorin päälliköltä. Katsottiin papereista virallinen kanta asiaan.
    Jos halkeama on näkökentässä tai se ulottuu tiiviste pinnasta toiseen, lasi on hylättävä. Eli: pilarista pilariin=hylky. Pilarista alalaitaan=hylky.
    Perusteena asialle lienee se, että nykyajan kinnereissä tuulilasi on kantava rakenne.
    Kysyttyäni kantaa Caprisen tuulilasiin, jossa halkeama on syntynyt lämpövaihteluista talvella, vastaus oli: Siinähän on jykevä runko, eikä se haittaa näkyvyyttä, olkoon.
    Tervettä järkeä käyttävät jopa asiansa osaavat katsastusmiehet :D
    Halkeama näkökentässä haittaa ainakin minua, eikä vaihtomääräys ole silloin aiheeton :eek:
     

Kerro tästä muillekin!