318cid ja pakokaasupäästöt.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Deegis, 15.3.2011.

  1. Deegis

    Deegis 1st gear

    Arvon moottoritekniikan tietäjät!

    Mittasin tallilla päästöjä 318 mosasta ja seuraava ongelma tuli vastaan.
    Pakoputket tulevat moottorin molemmilta puolilta omanaan.
    Kuskin puolen putken päästöt sain leimalle sopivaksi eli HC alle 1000(820ppm) ja co alle 4.5(3.2%), mutta apparinpuolen putkesta HC2500 ja CO 9% ja luonnollisesti O2 oli yli kymmenen rossaa

    Eli joku pahasti mättää apparinpuolen sylintereissä, mutta mistä lähteä vikaa etsimään? Kaasari on carter(edelbrockin kopio) imusatsi on edelbrock jossa läppien ala puolinen tila on yhteistä molemmille puolille moottoria(eli ei saa kaasarin säädöillä vaikutettua?)
    Kantaako venttiilit? onko mahdollista että apparin puolella voisi olla kahden sylinterin tulpanjohdot ristissä?(ei pitäisi olla)

    jakaja(kiinan kärjetön sarja), tulpat ja tulpanjohdot on uusia. Kaasariin laitettu korjaus sarja, sytkä perusennakko jakajanalipaineletku tukittuna on 8asteta ennakkoa.

    Mistä saisi tietää paljon venttiilinvälysten kuuluu olla ?Dodge D100 -78 jossa 318 kiinni(moottori ei ole alkuperäinen kun auto on alunperin ollu diisseli.

    Neuvoja vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan!
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Käykös se kaikilla pytyillä sillä vikapuolella??? Tarkista tulpanjohdot jos epäilys ristissä olosta... Meinaa HC ja CO koholla saattaa olla pyttyjä pois pelistä.

    Villi veikkaus: Siinä on hytraulinostajat..
     
  3. Deegis

    Deegis 1st gear

    Moottori kuulostaa tyhjäkäynnillä siltä että sieltä vikapuolelta yhdeltä sylinteriltä jaa jokatoinen kipinä saamatta. Tälle en osaa kyllä keksiä mitään syytä. ajaessa ei tätä huomaa mitenkään että auto nykis tai mitään vastaavaa.

    Täytyy illalla vaivautua tallille ja repiä tulpanjohtoja apinan raivolla.
    Jos ottais puristuspaine mittarin samalla matkaan, osaako kukaan sanoa mitä tollanen lotjake kuuluu Bar:eissa näytää? vai katonko vaan että kaikki on suurinpiirtein samoilla linjoilla siis puristuspaineet.

    Mites noi hydrauli nostajat? Onko niissä mitään säätöä?

    Autoa oon rakentanu koko talven. Sähköt uusiks,sytkä kokonaisuudessaan uusiks, perä korjattu, vaihdelaatiikko korjattu. moottorin apulaitteet korjattu. vesikierto korjattu.
    Nää moottori jutskat ampuu vaan pikkasen yli kun ei niistä niin paljoa ymmärrä. Tosin saishan neki korjattua loogisesti päättelemällä mutta kun leima puskee vastaan perjantaina, niin ei viitti nostaa mosaa pois paikaltaan :lol: No onneks on lappu siitä kuskin puolen päästöistä..
     
  4. F-body

    F-body Gearhead

    Jakajan pick-up:in välys on ainakin hyvä tarkistaa. Kiinajakajissa on ollut aika paljon häikkää. Välys muuttuu alipaine-ennakon muuttuessa ja voi aiheuttaa sytytyshäiriöitä. Jos sulla on Moparin oma jakaja niin koita toimiiko sillä paremmin.
     
  5. Deegis

    Deegis 1st gear

    Sen verran eilen selvisi, että lohkon vika puolella oli 3 sylinteriä pimeenä.. 8)
    Mutta vika löytyi tulpanjohdoista (vaikka luulin ostaneeni laatua ja maksaneeni siitä) sain ilmeisesti silkkaa shittiä.

    Piuhoista puristelin sen metallin joka tulee siihen tulpan metalliosaan ni johan rupes toimimaan.

    F-body niinkuin sanoit nyt kun se moottori toimii ok, niin huomaa että jakajalta lähtee "mopo käsistä" sytytys seilaa..
    Pyörijällä on noin 7asteen vapaa liike jos kääntää kädellä "normiasennosta" myöhäsemmälle, voisko tää tehdä ton seilaamisen? Mutta jos kääntää kädellä ennakon suuntaan niin palautuu aina samaan asentoon.

    Paras varmaan ku ekana vispaa ton x-racerin kettuun tuolta, ja kaivelee vanhan jakajan, säätää ja laittaa paikalleen..
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Näinhän sen piti olla :rotfl: jotta piuhat paskoja...

    Siis se pyörijä ei palaudu jousen voimalla perusasentoon??? Keskipakosäädin paskana. X-raceriahan on lähes kaikki haukkunu, paskaa halvalla... 8)

    Kunnosta se original jakaja ja paa paikalleen.
     
  7. slant

    slant Gearhead

    Voi olla että se jakajan akselin sovitus sitä pyörittävään öljypympun akselin päähän vaan on väljä, ei mitenkään tavatonta. Sen tiukkaa vaikka hitsaamalla pienet "nastat" paksuntamaan jakajan akselin päässä olevaa sovitetta.
    Sen jälkeen jos seilaa niin voi johtua jakoketjun kuluneisuudesta.


    Keskipakoennakon säädin toimii niinkuin pitääkin kuvaamasi perusteella.

    Älä roskiin heitä uutta jakajaa vielä, tai minä voin hakea pois jos roskiin menossa.. :)
     
  8. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Mullakin seilaa ennakko. Kävin äsken tutkimassa niin pyörijässä 10 asteen välys ja syyksi paljastui juurikin tuo jakajan akseli. Joku oli peukaloinu sitä ja oli puoli milliä ohkasempi mitä se reikä johon se menee. Kiitos slantille. 8)
     

Kerro tästä muillekin!