AC Cobra replican rakentaminen mielessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja arska82, 23.3.2011.

  1. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mites kohdellaan tämmöstä replicaa mikä on jenkeissä sarjatuotantoa nyt, mutta rekattuna mallivuosi 1965 titleen siellä? Taitaa mennä kuusvitosena kilpiin täällä, oisko toi edellä linkattu nettiauton 427 juurikin tämmönen tapaus?
    1965 AC Cobra by Backdraft
     
  2. gm dealer

    gm dealer Gearhead

  3. Fireball

    Fireball Gearhead

  4. Jasca

    Jasca 1st gear

    Ei mee. Tästä on yks ennakkotapauksi parin vuoden takaa. Lähti mun tietääkseen kilvet siit autosta.
     
  5. Jonkunverran saa tuntipalkkaa kun jaksaa kanta-auton päälle tehdä , noi backdraftit on tietysti hienolla tekniikalla ja noiden vanhojen replicoiden kanssa ei pitäis olla mitään ongelmaa?

    Isolohkoisia kanta-autoja on tietysti vielä harvemmassa kuin pikkulohkoisia mutta etuna olis ahtamisenkin mahdollisuus myöhemmin... Isolohko cobra vaikka turboilla höystettynä , nam!
     
  6. arska82

    arska82 1st gear

    Tuo cobrette kävi itteläkin mielessä, mutta jotenki on vaan "möhkön näköinen, ku on levitetty suuntaan jos toiseen?! Osaako joku kertoa minkä levyisiä erillisrunkoja Ford on valmistanut kasitekniikalle?! Ohessa linkki Malibun rungosta, jonka leveys on projektiin juuri sopiva. Jos joku osuu edes lähelle tuota, niin silloin sais hyvän vaihtoehdon kanta-autoksi?!

    http://www.maliburacing.com/frame_dimen ... c14ov.jpeg
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  8. arska82

    arska82 1st gear

    Kyllä tarkoitus olisi tosiaan tehdä itse kanta-auton päälle ihan kukkaron laihuuden takia?! :oops: Ja kaiken yritän tehdä itse rungon lyhentämistä ja maalausta lukuunottamatta?!
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kuin myös. Tässä takaspoikkaa lukuunottamatta maukkaan näköinen risteytys: vanhassa Zetassa Cobran keulaa, Ferrarin perää jne



    Ja täältä uusi aito AC. Valmistetaan nykyään Saksassa. Mottina Chevyn LS3, Coupe on aika linjakas.
     
  10. 400 cid

    400 cid Gearhead

    Hyi helvetti, mikä ristisiitos - Chevroletin konetta ja Porschen jarrua... :lol:
    Mieluummin vaikka kopiokoppa tanarin alustalle - Foortti Foorttina :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nii-hyviä jarrujahan siinä ei saa olla...
     
  12. Hezuz

    Hezuz 3rd gear

    GM G-body eli Malibut yms taitaa olla rungollisena autona kohtuullinen?? työmaa Cobra-replicaksi.
    Foordin keskikokoluokan 8-tekniikalla olevat taitaa olla itsekantavalla korilla joten sellaisen käyttö ei onnistu (Trafin ohjeistuksen mukaa itsekantavan korin vaihto verotetaan uutena vaikka prossat saattais jäädä alle 50), miten sitten full-size foord/merkkuuri?? runko taitaa olla aika leveä eli sen joutuis pilkkomaan aika rankasti ja aihioita ei juurikaan ole tyrkyllä verrattuna Geeämmään, arvelisin.
    Homma tarvii Trafin poikkesuluvan ja noita Malibun perustalle tehtyjä on useita= apua löytynee lupahakemukseen :odroll:
    Tehdasvalmisteinen replica onnistuu kilvittää kun on riittävän vanha, alle 80 helppo, siitä ettenpäin tulee vuosittain lisää vaatimuksia (turvavyöt, valoja, vilkkuja jne ja 1.7.1987 alkaen päästöt (E15/04).
    Noita uudempia esim FFR vaikka titlessä olis yearmodel 1965, ei saa käsitellä vanhana autona vaan valmistumis/käyttöönootoo ajan vaatimukset on täytyttävä.
    Työn alla on selvittelyt miten saadaan tarvittavat todistelut uudempaan replicaan, ei ole ihan "manulle illallinen" juttu :rotfl:
     
  13. 85840845

    85840845 Gearhead

    Usasta rantautui yksi pirun siisti Cobra viikko takaperin.
     
  14. arska82

    arska82 1st gear

    Tehdäänkö noille kanta-autoille jonkinnäköinen jäykkyystesti ennen rungon pilkkomista? Tuon rungon päällehän pitää tehdä kuitenkin korikehikko, joka toimii samalla ns. putkirunkona? On siis todellisuudessa jäykempi kuin orkkisrungon ja korin yhdistelmä?! Siis oikein tehtynä tietty. Näistä korikehikoista olen nähnytkin joitain kuvia, mutta lisäkuvat ja hyvät vinkit olis tietty tarpeen.
     
  15. Korin kiertymä testi tehdään ,joko itse tai katsurin valvonnassa , oma korinvaihto jäykistyi ihan jonkun verran , kanta auto kiertyi 36mm :rotfl: ja korinvaihdon jälkeen 3mm....

    Katsuri kysyi vaan että kestikö lasit ehjinä kanta autossa ,kestihän ne kun olivat ruostuneet irti korista niin pääsivät elämään :D
     
  16. Make2

    Make2 3rd gear

    Jos oli sininen ja takarengas tyhjänä niin minäkin olen kuullut siitä.
     
  17. Make2

    Make2 3rd gear

    Tuo ei taida olla ihan oikeissa mitoissa tai sitten kuva vääristää sillä näyttäisi olevan liian pitkä.
     
  18. 85840845

    85840845 Gearhead


    Juuri se, ei se takarengas ihan tyhjä ollu :D
     
  19. Make2

    Make2 3rd gear

    Oli tänään kun kävin ottamassa kylmät omistajan tallissa. Ahdas peli. :D
     
  20. arska82

    arska82 1st gear

    Onko kenen valmistama ja oliko ollu ongelmia tuonnin suhteen?!
     

Kerro tästä muillekin!