Mitä hitsisauman suojaksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja pervolet, 25.3.2011.

  1. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Alkaa olla oma kesäkulkine siinä vaiheessa että pääsee kohta sipistelemään pintoja kuntoon hitsausten jäljiltä.

    Ihan ekana arvelin uusille pelleille ja hitsisaumoille vetää oikean happomaalin jota kaverini toi töistä. Mutta mitäs sen jälkeen? Tarkoituksena olis siis tehdä saumoista mahdollisimman tiiviit (mulla ainakin jää väkisinkin huokosia sinne tänne hitsatessa). Mitä tököttiä on kokeneemmat käyttäneet?

    Takakontti on käytännössä kokonaan tehty uusiksi ja etujalkotilat tulee uudet kans.

    Sen päälle tulis sitten luonnollisesti maalipinta ja pohjassa alustamassa lisäksi.

    Ja jos joku tietää aiheesta hyvän topicin niin pistäkäähän linkkiä. Tämä tumpelo ei ainakaan löytäny kunnon aihetta... :poff:
     
  2. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mää oon ainaki laittanu koritinaa.....
     
  3. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    Mitä tahansa kunnollista koriliimaa/-saumamassaa käytetään tehtailla ja maalaamoissa.
     
  4. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  5. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Mulla ollu itellä mielessä joku sikaflexin tyyppinen liimamassa. Osaako kukaan kertoa sille tuotenimikettä?

    Mitä tuossa nyt oon purkanu ja keriny tuota omaa laitosta niin kyllä ainakin letukan tehtaalla ovat kohtuu hyvää massaa laittaneet vuonna 65 niihin saumoihin kun ne ovat olleet kauttaaltaan suht hyvässä kunnossa.
     
  6. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  7. El kamina

    El kamina 3rd gear

    motive:lta löytyy varmasti kunnon tököttejä!? en minä hevillä mitä tahansa mössöä laittais enempi haittaa kun hyötyä!! Menöö kova työ hukkaan!! Niin Por15 siinä jämynpänä versiona vois olla pirun hyvä jatkettuna alumiini jauheella! ..niin ja saahan sitä jäykkänä tuubissakin! ..mutta tinaus varmasti paras!
     
  8. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Lattiaan,pohjaan ja muualle ei ulkopintoihin POR-15. Pintamaaliosien alle koritina ja tulevan pintavärin kanssa soveltuvat pohjusteet. Hitsisaumat olisi syytä saada aina jollakin tapaa suojattua molemmin puolin kosteudelta, ihan samoin kuin muutkin käsittelemättömät peltipinnat.
     
  9. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    tervaa oon käyttäny
     
  10. rokki383

    rokki383 Gearhead

    noista liimoista, sikaflex 221 tai muistaakseni 271, tää on varmistettu sika:n suomen maahantuojalta, maalauksen JÄLKEEN, itellä laitoin maali, kotelosuoja jonka antaa jähmettyä kunnolla ja sitten liima saumoihin ja uus maali tai massa tms
     
  11. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Koritina nyt lattioissa on rahan haaskaamista. Ns korikitti(sikaflexin näköistä)saa mm 3M tuotetta niin piisaa. Hyvät pohjamaalit ja sen jälkeen tiivistys kitillä. Näin ammattilaisen silmin. :wink: Jokainen tehköön miten haluaa toki. Ei se kesäautossa ole pakollista kitata jos pitää autonsa kuivana,eikä harrasta ajoa suolakylvyssä.Maalikin piisaa kun on laadukasta.Omani kun valmistuu aikanaan niin en aio sotkea mihinkään massaan,saapa ihmiset ihailla pohjaa sitten paremmin. Kotelot ainoastaan kotelosuojataan juoksevalla litkulla.Ja maalauksien jälkeen vasta.
     
  12. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Täytyypä koettaa etsiskellä vaikka tuota 3:n metrin korikittiä.

    Koritinaa en tosiaan kehtaa ruveta turaamaan paikkoihin jotka jää lattiamattojen yms.alle piiloon.

    Takakonttiin tuli sen verran monta saumaa että jos sitä ei "siloittele" millään massalla niin aika karun näköiseksi jääpi. TOSIN,en autoa näyttelyihin oo viemässäkään mutta silti...

    Takakontin sivukoteloihin ja joka paikkaan muualle, mikä jää piiloon, ajattelin ruiskutella kotelosuojaa.
     
  13. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Maalarin teipillä rajaamalla ja siistillä korikitin levittämisellä saa siistiä lopputulosta.Vaikka olisi montakin saumaa,eihän ne kovin siistejä olleet saumat aikoinaan sieltä tehtaaltakaan.
     
  14. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Joku ehdotteli tuota POR-15-tuotetta, mulla oli meininki ulkopintaan sivellä Can-Trustia. http://www.nchsuomi.fi/tuote_pmmega/CAN-TRUST.pdf

    Lienee aika sama vaikutus kummallakin aineella.

    Sen päälle sitten maalit ja alustamassat. Mutta kokeilen niihin saumoihin sitä 3M:n korikittiä,jos sitä täältä susirajalta jostain vaan löytyy.... :eek:
     
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kun sitä kittiä ei mätä senttikaupalla niin siinä pysyy maalitkin hyvin kiiinni ja lopputulos on hieno.
     

Kerro tästä muillekin!