Mistä osia Dodgeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja HannuS, 26.5.2011.

  1. HannuS

    HannuS 2nd gear

    Ostin vanhan Dodge Dakota 4 vetoisen. Rockauton hintoja olen katellut ja edullisa ovat mutta kun tavarat tulevat eri varastoista eri puolilta jenkkilää tulee rahtia ihan mielettömästi. Esim nyt on ostoskorisa osia 200€ edestä. postikuluja 300€. Ei oikein mene jakeluun. Täsät summasta Ulkomaanrahti on 160€ Jenkkien kotimaa rahti 140€

    Tietäsikö kukaan halvempaa paikkaa?

    Jos joku tilais jotain Oulun alueella niin voitais varmaan tehdä "kimppatilaustakin"

    HannuS
     
  2. Jora78

    Jora78 Gearhead

    kannattaa tehdä vaikka kaksi eri tilausta rockautosta.Itse aina kokeillut eri valmistajan osaa, että tulis samasta varastosta, jolloin toimituskulut ei pomppaa pilviin.
     
  3. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

  4. HannuS

    HannuS 2nd gear

    Joo no mulla on nuot osat vähän ympäri autoa. On jarruletkua, peiliä, alapalloniveltä, simpukka vääntövartta, lamppuja eteen ja taakse jne.
    Jarruletkussa suomen hinta 49€ vrs rockauton 5,06€
    Siellä näkyy osan kohdalla onko sitä samassa varastossa, mutta silti mulle tulee tällä hetkellä kuudesta eri paikasta.

    Noh kokeillaan kalleinta rahtivaihtoehtoa. Ja otetaan aika mitä kestää
     
  5. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Jos useammasta paikasta tulee niin se on selvä että rahtikulut kasvaa... Kannattaa tietenkin ajatella kokonaiskuluja että jos rahtikulut koko mätkystä on 60% mutta palikat tulee silti halvaksi vs. Suomen toimittajien hinnat, niin eiköhän se silloin kannata Rockista tilata. Tottakai sulla pitää huomioida alvit ja tullit myös, ja myös se että joissain tapauksissa (kuten juuri äsken sattui itselle) kamat voi vahingossa livahtaa tullin haavin läpi. Käytännössä ainakin mulle tänne eteläsuomeen halvimmallakin kuljetusvaihtoehdolla kamat on tulleet Fedexillä viikossa.

    Nuo Rockauton hinnat on kyllä sellaisia vs. US-parts tai joku South West Trade että vaikka nuo tilaisivat kamansa Rockista ja möisivät täällä eteenpäin niin kate silti kohdillaan.
     
  6. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Sama homma, viikossa kotiovelle. Itse kanssa klikkailin kumitiivisteitä ostoskoriin ja toimituskulut olin n.40$. Sitten pistin vielä kaasuiskarit ostoskoriin ja toimituskulut pomppas jonnekin 150$. Joten tilasin iskarit pelkästään toisella kerralla. Tullia ja veroa on tullut n. 100$ lähetyksiin kumpaakin noin 35 euroa.Tuolla juttua aiheesta:
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
     
  7. villek

    villek 1st gear

    Mulla on samanlainen auto ja tarttisin rattipylvään mutten yhdestäkään suomi/ruotsi purkaamosta ole löytänyt. usa:ssa ehkä olis mutta kallis tulee siitäkin.
     
  8. Simo

    Simo 1st gear

    Oletko kysynyt Dart centeristä Porista? Siellä on purettu Dakota.
     

Kerro tästä muillekin!