Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. freeride

    freeride Gearhead

    mä tilasin just Akilta..
    www.akinpaja.fi
     
  2. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ja seuraavaksi koetetaan vinkuttaa pyöriä, niinkö villeri..? :lol: hohhoijaa, pysyn mehuvaihteessa sitte vaikka hautaan asti kun kerta se siinä olikin alunperin. Joko muuten voi kysellä hintoja tomaatille vai ootko myyny jo?
     
  3. villeri

    villeri 2nd gear

    mä olisin aikonaan ostanu manuaalin mutta kun ei ollu myynnissä silloin ku oli pakko saada rotke. Joten piti tehdä itte.

    Kai siitä laatikosta saa tarjouksia esittää.
     
  4. bilstein

    bilstein 1st gear

    paljon maksoi? kyselin akilta jo aikasemmin sähköpostitse niin vastasi näin

    "Jostain syystä tuota 4x4 mallin kääntövartta ei meinaa tarvikkeena löytyä,
    siinä kun ei "kuluvia" osia ole, toisinkuin 2wd mallissa jossa nivel samassa,
    onnistuu toki tilata mutta pitäisi käyttää välittäjää välissä kun suoraan
    dodgelta tilaa jenkeissä että hinta kasvais äkkiä tuonne 100-150€ väliin."
     
  5. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Aika vähäistä on tarjonta 1gen Cummins:silla täällä kotimaassa oli se sitten tomaatti tai manuaali. Täällä on käynyt vähän mielessä, että jos tämän bensakrematorion olis "vaihtanut" tuollaiseen dieseliin. Ja automaattiin. Paljonkohan tuollainen vakio 727 kestää ottaa tehoja ulos? Nuo 1 koppaiset dieselitkin ovat ilmeisesti järjestäen pakettiautoja eli ajoneuvovero menee kok.painon mukaan?
     
  6. dustez

    dustez Gearhead


    kysy Dually oy;stä http://dually.fi/
     
  7. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ei kai 727 sen vahvempi tai heikompi oo kuin uudemmatkaan laatikot, periaatteessahan nuo uudemmat on jatkokehitelmiä 727:sta. Vähemmänhän tuossa on vikamahdollisuuksia ja halvempi rempata. Mikä pakko muuten on polkea laatikot p...aksi? Mä oon tavannut kiihdytellä puolella kaasulla kuinnes kolmonen on päällä ja sitten vasta lämä lattiaan. 400 000 km on tuolla mun laatikolla ajettu ja siitä tiettävästi suurin osa Jenkkilässä 5th wheel camperia vetäen. Mitään merkkiä ei näy, mistä vois päätellä laatikon olleen joskus irti. Mulle tullessa siinä oli iso lisäjäähdytin ja mittari öljyn lämmölle.

    Kaikki Cummins-Dodget pitäis olla sen verran järeällä alustalla, että menee kuorma-autoksi.

    Niin ja suurimmassa osassa ykköskoppaisia, eli vuosimallista -91.5 alkaen laatikkona on ylivaihteellinen A518. Vanhempia on tehty melko pieniä määriä.
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    tais olla jotain tota luokkaa..emmä muista,tulee muutakin samassa läjässä mulle ja parille muulle.
     
  9. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Rockmaple, kiitoksia infosta. Kyllähän nuo laatikot varmasti rikki saa kun niitä käyttää "väärin". Mites tuon ykköskoppaisen virittämiseen käy ilmesesti samat ohjeet mitä 2gen alkupään 12v laitteisiin? Täällä on tällähetkellä kesäkäytössä/harrasteena matalahko D100 -88, joka olis tarkoitus "päivittää" vähän tuoreempaan neliveto-dieseliin. Joka tulis ympärivuotiseksi käyttöautoksi..
     
  10. villeri

    villeri 2nd gear

    erilaiset syöttöpumput joten eipä niissä käy samat ohjeet.
     
  11. Erska

    Erska Gearhead

    No mutta niihin käy vw miesten ohjeet. Bosch VE syöttöpumppuna. Ruuvista lisää voimaa ja ahtokaraa muokkaamalla.

    Mulla olis 98.5 Dodgesta jäänyt alle 100tml ajettu pitman arm. Täysin ehjä. Eikös sen freeride pitäis sopia 95:seenkin?

    00:han tais muuttua nuo systeemit. Multa sais vaan ostaa.
     
  12. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Tuota Freeride:lle tulevaa laskevaa pitman armia saa joka passaa korotuksen kanssa, mutta perus orkkis pitman armia vakio korkuiseen 4x4 malliin jota kysyit en saa 2nd genreen suoraan hommattua toistaiseksi muutakuin vm. 00-02.
     
  13. aakki

    aakki 3rd gear

    Mistähän löytäisi uudet ikkunalistat rampeen?
    Kuskin puolen lista ihan haperoks ruostunu. Revin irti maalauksen tieltä niin samalla laittais uuden tilalle.
     
  14. belair54

    belair54 Gearhead

  15. kippo86

    kippo86 1st gear

    Tullu taas tusattua...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Ja tänää myös käyty penkissä hakee lappusia...
    Takapyöräteho on 302hv, ja penkissä loppu nyyttonit kesken. Mut todistetusti yli 900Nm. :D
    Toi saa riittää tähän hätää...
     
  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tapahtuiko tämä jossain korvessa Vesivehmaan ja Kalkkisten välillä? Oon kuullut, että siellä on joku paja. Mitenkähän sinne sais yhteyden? Vois käydä oman romunkin pyöräyttämässä.
     
  17. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

  18. kippo86

    kippo86 1st gear

    En käyny sielä, se on Esatec. Numeron saa netistä.
    Mä kävin Bb-motorssilla Ahtialassa.
     
  19. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Hei! Osaisko joku vinkata että mikähän tuli dodgen laatikkoon ku pakki hävis tai luistaa vaan älyttömästi, eteenpäin toimii ihan normaalisti?
     
  20. juice

    juice 3rd gear


    :cry:
     

Kerro tästä muillekin!