Vastaavuustodistus/vaatimustenmukaisuustodistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja c-h-e-v-y, 16.7.2011.

  1. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    Linkkejä ja vinkkejä mistä ootte tilanneet kyseisen paperin?
    Onko gmc:n kohdalla metro auto ainut vaihtoehto?
    Kyseessä 2000 mallin auto ja rahastuksen maku tulee kyseisen todistuksen hinnasta...
    Metro autossa tosin koko lappushow yhden miehen harteilla joka on lomalla 25.7 asti

    k-konttorilla todettiin tylysti ettei saksasta kannata yrittää tuv lappua koska ei tunne usa-autoja....näinköhän

    Käykö ilmapalkeet valojen korkeussäädöksi?Kellään omakohtaista kokemusta
    noista ois jopa jotain hyötyäkin toisin kuin pelkistä valojen säätimistä.
     
  2. kupeevoortti

    kupeevoortti Gearhead

    terve
    otappa yhteys tuv finland ja heka peltonen. Kyllä noihin vähä uudempiin saattaa saada tuvilta apua. Ilmainen se paperi ei oo tuvillakaa mutta eipä oo se palvelukaa niin katkeraa kuin useimmilla maahantuojilla. Ilmajousitus tasonsäätöineen vois olla ok juttu mutta olikos noihin valoasioihin tulos helpotuksia vuorenvaihtees. Ja koskikos ne kuormureita?
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ainakin tähän asti on saanut saksasta lappuja ihan hyvin.
     
  4. GMies

    GMies Gearhead

    Mistä henkilöauton vuosimallista alkaen noita todistuksia vaaditaan?
    Ja onko jotain muitakin kriteereitä USA:sta tuotuun autoon tuon todistuksen suhteen?
     
  5. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Itävallan tuv:lta saa usa autoihin todistukset, myös niihin hankalimpiin ja uusimpiin autoihin! Ite hommasin chevy expressiin tuon alla olevan kaverin kautta kun saksan tuv ja tuv finland nosti kädet pystyyn!

    Harjutie15-Services
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

  7. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

  8. tequila

    tequila Gearhead

    ite tilasin metro-autosta -94 cadillaciin , tuli nopeasti ja maksoi 200 euroa. Kehystytin sen paperin ja on melko kallis taulu autotallin seinällä :lol:
     
  9. fudge85

    fudge85 Gearhead

    On muutes -94 vuodesta hinta pompsahtanu!! :mad: Viimekesänä toin tahoen -96 virosta ja jouduin hommaamaan kyseisen lapun ni vähän alle 500 euroa maksoi tuv finlandilla!!!!!! :poff:
     
  10. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Lapun hinta on kalliimpi mitä enemmän ominaisuuksia siinä on todisteltu. ;)
     
  11. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    Tässä kun tulevaisuudessa dot:it tulee laillisiksi niin pitikö vastaavuuslapun tarvekkin kadota sen siliän tien??
    Eikö siitä lapusta katoa ainakin pätkä tekstiä kun valoista ei tarvi selityksiä.

    Nuo lakitekstit sen verran paskaa luettavaa ettei maalaisjärellä jaksa yrittää ottaa selvää ja välillä tuntuu ettei ne aukea oikeen katsurillekkaan.

    Trafin mukaan uutta lakia vois soveltaa jopa jo tän vuoden puolella,mutta viimestään 26.2-2012 sitähän ois voitu soveltaa jo ajat sitten,mutta laput lausuntokierroksella ja herroilla sattu olemaan kesälomia :lol:
    Minäki leimaan auton ku lomat loppuu,kerran vuodessa lopputuloksesta riippumatta. :rotfl:
     
  12. vma

    vma 1st gear

    Mitä tapahtuu 26.2.2012? Tuleeko jotain löysennyksiä DOT/maahantuontihyväksyntä yms asioihin?
     
  13. vma

    vma 1st gear

    Mitä tapahtuu 26.2.2012? Tuleeko jotain löysennyksiä DOT/maahantuontihyväksyntä yms asioihin?
     
  14. heka95

    heka95 1st gear

    Valoista ei ole aikaisemminkaan kirjoitettu vastaavuuksia ja Tüv Nord Finland ei todista mitään mitä ei ole oikeasti testattu..kuten jotkut muut ...
     
  15. Lassi4212

    Lassi4212 1st gear

    itse leimasin -94 explorerin eikä tarvinnut mitään todistuksia. Tullin sivulla on dokumentit joista käy ilmi ettei noin vanhaan tarvita. Oisko se ollu 1996 se raja.
     
  16. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

  17. vma

    vma 1st gear

    ^Kiitos suuresti. Mielenkiintoista tekstiä. Toivottavasti tuo tarkoittaa mitä luulen (toivon) että se tarkoittaa :D
     
  18. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jos en ole ihan päin hanuria tulkinnut, niin pohjois amerikan markkinoille valmistettu auto kelpaa niine hyvineen täällä, poislukien että takavilkut pitää olla keltaiset ja sumari takana asennettu. Noin niikuin ympäripyöreästi kerrottuna. :)
     
  19. Jimi

    Jimi Gearhead

    Toisaalta linkin sivuilla 13-17 olevan taulukon lopussa sanotaan:

    I: Ajoneuvolle, joka on valmistettu suurina sarjoina yhdysvaltalaisia, japanilaisia,
    korealaisia tai kanadalaisia markkinoita varten, osoituksena vaatimusten
    täyttymisestä yksittäishyväksynnässä ja rekisteröintikatsastuksessa hyväksytään
    valmistajan tai toimivaltaisen viranomaisen selvitys siitä, että ajoneuvo täyttää
    kyseisen maan mallivuotta koskevat vaatimukset tai tätä ilmaiseva
    hyväksymismerkintä.


    Eli jos FMVSS- tai EPA-tarra puuttuu niin sitten pitääkö hankkia taas joku todistus, nyt ehkä ihan amerikasta asti?
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Lause purettuna tarkoittaa seuraavia tahoja:
    1. Valmistaja
    2. Toimivaltainen viranomainen
    3. Ajoneuvossa oleva hyväksymismerkintä

    Eli kunhan joltain/jostain paikasta saa tuon tiedon hyväksynnästä, niin se riittää.
     

Kerro tästä muillekin!