Chevy 235 ja parempi kipinä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja El C, 30.8.2011.

  1. El C

    El C 3rd gear

    Kuinkas ootte (jos ootte) toteuttaneet paremman kipinän ko. koneeseen?


    Maailmalla on muutamia tapoja tehdä tuo, itseäni eniten näyttäisi kiinnostavan Hei-jakaja. Ovat itse muutelleet uudemman kutosen jakajajasta sopivan, ei vaikuta ensinkään hankalalta toimelta.
    Valmiitakin myydään, hinnoissa aikalailla eroja.
    6v > 12V muutos on työn alla, siksi kyselen...

    Mites tuo Petronix?
    Onko kokemuksia?
     
  2. rakkari

    rakkari 3rd gear

    älä laita ainaskaan mitään hei jakajaa, ne on todella surkeita viritelmiä, kun yleensä ovat jossain kiinan ihmemaassa tehtyjä,, nimimerkillä asiaan liian paljon perehtynyt,,, :soosoo: eks siit hyvä tulis ku pistät uudet kärjet, konkan ja uuden 12vpuolan ja piuhat pistät kuntoon.. :-? tai sit vaan joku kärjetön muutossarja mikä tulee kärkien tilalle semmosen saa uspartsista en nyt muista nimeä mut jossain 60e kinttaalla sarja.. :)
     
  3. El C

    El C 3rd gear

    Mikäs noissa Hei-ssä nyt niin kamalaa on?
    Ei mulla ainakaan oo mitään pahaa sanottavaa, täysin vaivattomia ajoja tuolla -72:lla ainakin.
     
  4. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Tämän kesän ollut Pertronixin Ignitor 235:ssa eikä ole moittimista.Paremmin lähtee käyntiin kuin kärkisytkällä ja asennus oli tosi helppo,vartissa paikallaan.Jos jakaja ei ole väljä niin älä laita mitään kiinanpommia tilalle.
     
  5. El C

    El C 3rd gear

    Petronix on se toinen mahdollisuus, niinkuin tuossa alussa ilmaisinkin.
    Oon vaan siinä uskomuksessa (edelleen), että Hei-llä saa tehokkaamman kipinän. Eikä tehokas kipinä tietääkseni oo koskaan ollut paha asia.:oops:
    Muita muutoksia koneeseen tulee Fentonit imu- ja pakopuolelle, tupla kaasarit /en vielä tiedä mitkä). Kansi/venttiilit on jollakin tavalla tehty jo aiemmin... Tiedä sitten vaikuttaako ne tuohon jakajan valintaan.
     
  6. B 50

    B 50 Gearhead

    Minkälaisia vikoja näissä "kiinanpommeissa" on ollu? Hintaero Pertronix vs koko uusi hei-jakaja vaan n20$(ebay).
     
  7. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  8. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Se oli vaan oma mielipide,en laittaisi käytännössä ehjän vanhan tilalle uutta kiinalaista.
     
  9. B 50

    B 50 Gearhead

    No jos annettujen faktojen pohjalta väärä valmistusmaa on ainoa ongelma, niin enköhän mä sen vian kanssa toimeen tule. Onhan se heijari ruma, mutta jos sitä harvemmin tarvii nähdä, varsinkin talviaamuisin, niin ei se silloin niin haittaa. :wink:
     
  10. ceevu

    ceevu Gearhead

    kuten jo sanottu,kierrä ne kiina heit kaukaa! ei maksa juur mitään ja ovat hintansa arvosia.Ehkä poikkeuksia on mutta todenäkösyys että sellasen saa?Jos nyt kuitenkin hairahdut niin osta ainakin paikallisesta kaupasta että saat tarkastaa ensin miten on tehty,mutta pitäs saada rataskin pois.(tossa esimerkissä mikä mulla on hyllyssä on porattu sokan reikä niin lähelle kavennusta että ei uskalla käyttää... Anturi oli myös uskon voimalla paikoillaan.ja niin hepposen näkösillä langoilla kasassa että olis varmaan hajonnu suht nopeesti sieltäkin.Juuri ebay halpis...tarviiko joku käyttämätöntä kasin jakajaa...näyttää ihan msd:eeltä mutta mikään osa ei käy kuitenkaan joten kantta/pyörijääkään ei sit saa.)
    Alkuperästä heitä on saanu joskus ja jos sellasen löydät niin ei tavii huolehtia enää.Ainakaan niin pitkään kun laakerit kestää ja öljyt pysyy oikeella puolella. osilla on kuitenkin ikää jo aika paljon...
    Toinen vaihtoehto on sitten cranen tai pertronicsin ym modulit (oma kokemus cranesta)jotka parantaa toimintaa huomattavasti (kasissa,miksei kutosessakin)
    Kolmas sitten se että ostat hein modulin ja näperrät sille triggerin vaikka kärjistä.Mielestäni olen nähny jossain kaavion miten tehään. msd:n anturillakin sain modulin henkiin.
     
  11. B 50

    B 50 Gearhead

    Kaikista varoituksista huolimatta nyt on kiinni ebay halpis kiinanheijari. Ja yllättäen toimii hienosti. Käynti parani huomattavasti. Ja noin pintapuolisesti katsottuna entisen koneistajan silmin työnjälki ja runkovalun laatu hakkaa GM:n orgis heijarin aika puhtaasti.
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Poistitko, tai ohititko sen esivastusjohdon joka on kärkijakajallisen auton johtosarjassa? Jos se on vielä paikoillaan, niin sen poistamien parantaa kipinää vielä entisestään.

    Olen minäkin asentanut yhden kiinalaisen HEI-jakajan venemoottoriin, ei kuulemma toiminut ollenkaan kierroksilla ajettaessa ja purkivat sen pois ja laittoivat kärkijakajan takaisin. Sellaisen josta kärjet olivat hehkuneet punaisina ja sinistyneet.
    Se toimimattomuus johtui laturin vääristä kytkennöistä eikä jakajan kiinalaisuudesta (herätepiuha ja merkkivalon piuhat väärissä nastoissa) kun antoi kierroksilla niin suurta jännitettä että jakaja kuumeni meni kyykkyyn.
     
  13. El C

    El C 3rd gear

    No niin, kuittaanpa nyt aloittamani threadin.
    Ostin sitten sellaisen GM kutosen Hei jakajan ja tein siihen tarvittavat muutokset, eli siirsin kiinnityspannan paikan. Vielä ei ole konetta käynnistetty, joten en osaa sanoa paketin toimivuudesta. Aika näyttää.
     
  14. B 50

    B 50 Gearhead

    Virtalukolta uus piuha.
     

Kerro tästä muillekin!