Amerikanrautoja talvikäytössä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Vilkuna, 26.5.2003.

  1. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Tuossa sain dieselfilterin vaihdettua Oldsiin ja sitten vain ajoon:
    on se vain uskomattoman mukava ajettava !
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    pirun lämpöne ainaki toi oma 90-farmi-capriise...vaik hyttis o kuutioit tolkuto määrä :eek: mut hauska nyljuja, ku koko kylä urallisii katui täynee :rotfl: välil tulloo oikkee paha olo ku keinumine ei lakkaa olleskaa....
     
  3. lesabre

    lesabre 1st gear

    -64 Chevy C10 -pickuppilla on paineltu keskimäärin kerran viikossa läpi talven (välillä roudattava tavaraa). Hyvin on lähtenyt ja kukkunut, vähän se vaatii itsehillintää kurveissa eritoten kun ei ole sudituksenestoja auttamassa. Yllättävän hyvin menee kyllä lumessa ja jäässäkin: Miksei olisi mennäkseen, kyllähän ihmiset autoilivat jo 60-luvulla talvisinkin :eek:
     
  4. Stone

    Stone 3rd gear

    Kehuin kanssa tossa esimiehelleni joskus omistamaani Olds Custom Cruiseria (307), että lämpimämpää talviautoa sai tosissaan hakea, kun lämppäristäkin tuli nupit kaakossa suorastaan kuumaa! :D

    ...No tietysti vasta-argumenttikin tuli heti, eli
    "mikäs ihme se nyt on, tuleehan siitäkin lämmintä kun bensaa polttaa nuotiossa litratolkulla!" :odroll:
     
  5. T5

    T5 Gearhead

    Eipä nuo oman auton alla pyörivät Firestonen M+S -renkaat pidä yhtään näillä keleillä. Renkailla kuitenkin ajettu vasta yksi kesä, joten eivät ole edes mitkään loppuun ajetutkaan.
    Rengaskaupoille MARS! :)
     
  6. ilu

    ilu 1st gear

    Ei oo oikeen kunnon liukkaita ollu vielä täälläpäin, mut mitä tossa on muutamana päivänä asvaltti ollu sellasen jääkerroksen peitossa niin en oo näillä 334€ kotiovelle tuotujen renkuloiden kanssa vielä mitään ongelmia huomannu, mut odotellaan huonompia kelejä.

    http://ssl.delti.com/tyre-pictures/Sail ... erWST1.jpg

    Ja talviautona tollanen 30 vuotta vanha farkku on ihan ehdoton, mikäs tässä on työttömänä ajellessa ja nautiskella v8 hörinöistä :D
     
  7. Antabus

    Antabus 3rd gear

    Minkäkokoiset nuo sinun iceblazer kumit on? Ja onko nastat?
     
  8. ilu

    ilu 1st gear

    235 75 15 ja ei oo nastoja.
     
  9. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    pitäsköhän pitää uutenavuotena kahen auton cruisinki tälläkin kylällä alkuillasta, sit vois lipua kuvansiin kahtoo paukkeen. saa toki muutki paikalliset osallistua ( ei kai me olla ainoita jotka ajelee jenkillä tääl talvella).
     
  10. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    eihän niillä voi ajaa talvella
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ajellaan, ajellaan tämä talvi (ainakin) Tempolla :rotfl:

    Ja on täällä muitakin ja jopa Nummelassa talvi-ruisinkia :eek: kahvin merkeissä.
     
  12. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    mutta pystyykö automaatilla ajamahan talavella?
     
  13. ilu

    ilu 1st gear

    Kyllä mun mielestä automaatilla on paljon helpompi ajaa talvella kuin manuaalilla, esim jyrkästä liukkaasta mäestä pystyy lähtemään tosi varovasti, kun manuaalilla joutus säätämään jarrun, kaasun ja kytkimen kanssa.
     
  14. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    jaa, no pitää joskus kokeella kans
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tähän jyrkkä mielipide, tomaatti on hanurista liukkailla. Mäkilähtöä voi tehdä varovasti, mutta lopulta ei ole oikeen mitään hajua missä kohtaa se pito irtosi, ja toisaalta vaikea sanoa sutiiko jo koska turbiini luistaa koko ajan kuitenkin. Vaihde päällä se myös vetää koko ajan, mikä tekee liukkaaseen alamäkeen ujuttamisesta mielenkiintoista. Se ratkeaa tosin laittamalla vapaalle. Kaikkein vaarallisinta lienee kuitenkin epätoivottu sivuluisto huonossa paikkaa kovemmassa vauhdissa mikä pitäis saada oikaistua, mitäs vihtua siinä teet kun ei ole kytkintä?
     
  16. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    auttaako jos laittaa vapaalle?
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Auttanee joo, mutta on hidas toteuttaa ja jos menee paniikissa pakille asti niin sitte ollaan jo mettähallituksen puolella automaattisesti.
     
  18. Holley

    Holley Gearhead

    No, mulla on ollut aina pitkä perävälitys talviautoissa, ei pahemmin moottorijarrutusta. Tosin sanoisin, että noin 300-heppainen El Camino huonoilla talvirenkailla on ollut auto, jossa on joskus mennyt pito, ylä- tai alamäessä. Tosiasia on silti, että tuollainen auto ilman jonkinlaista kaasunkäyttöä lähinnä puskee. Mustangissa on manuaaliaski ja onhan se hauska noin leikkikaluna, mutta sillä saa hyvin pienellä kaasunpainalluksella pidon vastaavasti terävästi irti, automaatti menee hissunkissun painelemalla hyvin pehmeästi, vähän tylsästikin siis.
     
  19. Holley

    Holley Gearhead

    niin ja Caminossa 210 hv oli silloin kun ne 100 muuta autoa ajoivat Lahdentiellä ryttyyn, tulin jonon jatkeeksi noin 15 minuutin aikaerolla kolaripaikkaan. Aika kevyellä kaasulla irtosi tiestä noin 110-120 vauhdeissa, mutta mitä sitten: vähän hölläämällä taas oikeni. Onhan jenkeissä yleensä akseliväliä sekä nopeat ohjaukset.
     
  20. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ehjät ja oikein automaattisäätönsä puoleen toimivat takajarrut on kyllä automaattivaihteisella jenkillä talvikäytössä must juttu.
    Kun takajarrut on kunnossa, niin mun mielestä ei ole mitään ongelmaa automaatilla ajettaessa.
     

Kerro tästä muillekin!