Astron ilmastointi päällä aina?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 22.5.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuuluuko ilmastoinnin olla päällä kokoajan auton käydessä, vaikka lämmöt päällä, ja vipu ei ole siis ilmastointi asennossa?

    Oudosti muotoiltu, mutta osaisiko joku kertoa...

    Kiitos kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ainakaan mun huussissa ei oo heat ja vent asennoissa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meillä se ilmastointikompura käy ihan jatkuvasti. Toki pitää taukoja, mutta toimii heat, vent yms. asennoissa ihan samoin kuin ilmastointi A/C asennossa?
    Missä lie sitten vika?
    Se varmaan lisää myös bensankulutusta?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    mun gmc jimmyssä toimi samoin aina,syksyllä jasateela pysyy ikkunat huurteetomina (kuivaa ilman).talveksi olen ottanut johdon irti konehuoneesta(siitä mustasta pöntöstä) ja säästäny kiisseliä
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli onko kyseessä vika vaiko asiaan kuuluva ominaisuus?

    Jos vika, niin mitäs sitten?
    Kojetaulu auki ja tutkimaan?
     
  6. M

    M Gearhead

    Eihän se ilmastointi normaalisti ole koko ajan päällä, vaikka remmi kompuraa pyörittääkin. Moni ilmastointi on särjetty sillä, et otettu remmi pois tai piuhat irti. Ja sit jälkeen päin kiroillaan, kun ilmastointi ei enää toimikaan.

    Talvisinkin sitä pitäis käyttää ainkain kerran kuukaudessa että aineet kiertää ja tiivisteet saa voitelun.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikö kellään ole siis tietoa onko tämä ihan normaalia astroissa...?
    Itseäni inhottaa lähinnä se, että tyhjäkäynti ramppaa ylös alas ilmastointi kompuran pyrähtäessä käyntiin ja pysähtyessä.
    Ja kai se tuota kiisselin kulutustakin lisää?

    Mutta mutta.
    Vika vaiko ominaisuus, edelleen kyselen?

    Järkeä irrottaa piuha talveksi vai ei?
    Vai onko vika jossain kytkimessä?
     
  8. B 50

    B 50 Gearhead

    Yksi ääni ominaisuuden puolesta.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    "Ja kai se tuota kiisselin kulutustakin lisää?"

    Astroa ei ole saanut tehtaalta dieselillä..
    Mikähän kompura se sulla siellä sitten pyörii? Harrisonko? Se että ne kierrokset pomppii johtuu siitä sun "kiiselistäsi", orgis bensa V6:sessa ECM kompensoi ilmastoinnin kännistyessä korottamalla koneen kierroksia "fast idleen", jolloin kabiinissa ei huomaa mitään..
     
  10. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Onko siinä joku automaattinen lämmönsäätö, moparin Auto Temp II:ssa on jonkinmoinen tunnistin kojetaulussa. Kun säätää tietyn lämpötilan se käyttää tarvittaessa ilmastointia jotta lämpö/viileys pysyy ohjaamossa samana.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä se on ihan se ilmastointi kompura joka siellä käypi...
    Piuhan kun irrottaa niin ei mitn ongelmia.

    Vika vaiko ominaisuus?
    Miten on muilla astron omistajilla?
    Ja onko haitta jos talveksi irrottaa piuhat? Vai pitäisikö laittaa A/C nappi ilmastointia varten? Miksi sitä nyt suotta koko talvea pyörittämään...?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuule "säästää" saa jokainen omalla tavallaan. Jos sinusta on "säästöä" estää
    kompuran pyörähtely Def asennossa kuivaamassa lämmitysilmaa, kuten homma on tehtaalla suunniteltu , niin siitä sitten vaan. Älä itke sitten keväällä, kun kompurasi/ilmastointisi ei toimi, kun voitelemattomuuttaankuivahtanuthuulitiiviste on päästänyt freonit pihalle. (freonien joukossa on voiteluainetta, joka voitelee tuon huulitiivisteen kompuran pyöriessä.)

    Ja minkä säästön saat polttoaineessa? Litran vai viisi?

    Kannattaa perehtyä tähän thrediin..

    http://www.usacarclub.net/keskustelu/vi ... 49&forum=7

    Voit ensi keväänä lisätä säästövinkkisi siihen.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eniten tässä ärsyttää se tyhjäkäynnin SELVÄ seilaaminen, ei niinkään kulutus.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kierrokset vatkaa ylös alas, ja koko auto tärisee. Ärsyttävää se vain on.

    Mielestäni kysyin asiallisesti, mutta vastaukset on aika tylyjä?

    Ja kuuluuko näin siis olla vivun kaikissa asennoissa?
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä kone siinä sun autossas on? Kirjoitit aikaisemmin jotain kiiselelistä? Jos kone on orgis 4.3 V6, niin koneen ecm kompensoi kompressorin käynnistymisen korottamalla tyhjäkäyntiä, eikä sitä ehjässä autossa edes kierroksista huomaa. Eli joko moottorin ohjauksessasi on vikaa tai sulla on siellä se nisuzuzukiizuzu voimanlähteenä :wink:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oulusta Päiviä omassa astrossa ilmastointi lähti päälle vivun ollessa tuulilasi puhalluksessa,vivustossa on levy joka ohjaa sähkö virtoja oli löysän olonen puristin kupari levyn tiukempaan ja vika hävisi
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hmm... Hmm...

    Ei näytä selviävän se, että onko vika vaiko ominaisuus.

    Eli pitääkö ilmastoinnin toimia vivun KAIKISSA asennoissa, vaiko vain A/C ja tuulilasille puhaltaessa?
    Ei muissa?

    Niin paljon on tullut eriäviä mielipiteitä, että mitäköhän tässä nyt uskoisi...?

    Ja kyseessä on siis vuosimalli -90.
     
  18. juniorijussi

    juniorijussi 1st gear

    Muistelen että joku joskus sanoi että ilmastointi ei ole päällä HTR ja VENT asennossa.Ja täytyy sanoo ,että sillain mullakin on (vm-90).

    Astron omassa ohjekirjassakaan ei puhuta muuta kuin että se ON päällä max-bilev ja norm asennoissa.
     

Kerro tästä muillekin!