Pick up projekteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. El kamina

    El kamina 3rd gear

    capri3,0S
    HIENOA!! :rotfl: ENTISÖI VIMOSEN PÄÄLLE!! TÄÄ ON HIENOA JOTTA NÄITÄKIN...ennen kuin liian...
     
  2. capri30S

    capri30S 1st gear

    Kiitos kannustuksesta!

    Hieno tuo Luisun sportside!
     
  3. estonian

    estonian 1st gear

    Tänään sain aikaseksi vihdoin irroittaa omasta fleetsidestä lavan pois, lähti helpolla pultit kun korotuksesta ei taida olla kymmentäkään vuotta. Yksin oli vain aika säätäminen alkeellisin välinein. Melko terveeltä näyttää paitsi sitten tietysti se vararengasihissisysteemipalkki. Voiko tuon paskan korvata vain järeällä I-palkilla, vai vaaditaanko tilalle tuollainen epäsymmetrinen palkki?
    Ainakin joissakin näissä kuvissa tässä triidissä on käytetty suoraa palkkia tilalla.
    Samalla poistin lahonneet peltisarjat ja y-putken ja tarkoitus olisi lyödä Hedmannilta tilatut pitkät sarjat, jotka olen hvof-pinnoituttanut ja käytetyt Marteliuksen kolmituumaset tuplaputket, ilman vaimentimia nyt aluksi ainakin.
    Helvetin vammasesti noi pakosarjojen pultit oli irrotella ainakin vanhoista sarjoista. Mikään työkalu tahtonut mahtua vääntämään.
     
  4. capri30S

    capri30S 1st gear

    Yhdestä purkupikkarista kävin eilen irroittamassa kuskinpuoleiset tankin kannakkeet, oli yllättävästi hyvässä kunnossa vaikka muu auto olikin aika raato. Huomenna vois taas kuvailla välissä, ajattelin hytistä purkaa sohvan ja lattiamaton pois.
     
  5. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tän päivän saavutuksia..
    [​IMG]
    Uudessa takalaidassa ei jostain syystä ollut merkkiä prässättynä, niin pelastin tän verran vanhaa takalaitaa
    [​IMG]
    Ja tossa yleiskuvaa lavasta. Taitaa olla helpoin irroittaa kun hioo pultinkannat yläpuolelta pois ja hommaa uudet lavan pultit?
    [​IMG]
     
  6. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Kannattaa nyt ainakin kokeilla irroitusöljyllä tai voiteluspraylla ja antaa vaikuttaa jonkun aikaa. Sit hylsyllä kokeilemaan.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Minä olen hitsannu pultinkantoihin M16-20 mutterin.
    Saa pidettyä vastaan kun kiertää auki ja sit saa kierrettyä mutteriin kiinnityslenkin et saa lavalle tavaraa liinoilla kiinni.
     
  8. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tunnin ehdin tänään ahertamaan chevyn kanssa, ja siinä tunnissa sain puolet lavan pulteista irti. Loput puolet jätin crc-kuurille. Yks lähti ilman että tarvi hitsata pikku napilla kiinni, muihin hitsasin pienen napin reunaan.
    Meinaan itsekin laittaa sellaiset rengaspultit tavaroiden kiinni sitomiseksi, mutta en viitsi tohon keskilinjalle niitä laittaa, vaan mieluummin lavan nurkkiin vesireikien paikkeille. Ajattelin laittaa ne niin, että alle lappu kiinni jossa vastamutteri hitsattuna ja sitten saa ne rengaspultit kierrettyä tarvittaessa paikoilleen, ei sitten paista niin silmäänkään jos joskus tulee museoitua.
     
  9. capri30S

    capri30S 1st gear

    Ja lava olis irti, 10 cm puupalikat on lavan ja rungon välissä, jos huomenna keksis miten ja mihin sen nostaa.. Poikkipalkit rapeat kuten arvata saattaa, mutta itse runko vaikutti aika hyvältä. Oli muuten kaikesta päätellen orkkis käyttämätön varapyörä lavan alla "hieman" ruosteisella rally-vanteella, uniroyal ja kulutuspinnassakin kaikki karvat tallella.
     
  10. huiyi

    huiyi 1st gear

    Tiedätkö mitä brändi tennismaila tennistähti on? Tiedä miksi he voittivat? Itse asiassa tämä korkealaatuinen tennismaila avainasemassa. Nyt näyttää mestari käytetty tennismaila: http://bit.ly/K3MJN8
     
  11. capri30S

    capri30S 1st gear

    tennismailoista takasin vanhoihin pikkareihin.. Tämmöstä tänään:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Ei toi lavan pohja ja auton runko kovin pahalta ainakaan kuvissa näytä. Pintaruostetta kovin?
     
  13. capri30S

    capri30S 1st gear

    Runko on aika hyvä, vaikkakin kovassa pintaruosteessa. Ihan takaosaan täytyy hieman laittaa paikkaa.
    Kuvat vähän valehtelee, noita lavan palkkeja on joku jo hitsannut, ja ne on sieltä täältä napeilla kiinni, sekä toi lava on tosi pahasti kolhuilla. Nyt olis oikee hetki tarjota parempaa lavaa jos jollakulla on tarjolla :D
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Rungoissa on tehtaan jäljiltä valssihilse vielä päällä. Suojaa runkoa.

    Jos rupeat hiomaan niin se rupee sit ruostumaan / helpommin / nopeammin ja syvemmin. Jos et puhalla ja epoksimaalaa niin älä tee muuta kuin pese painepesurilla. Korkeentaan ruiskuta jotain pellava pohjaista ruosteenestoöljyä.

    Joskus '90-luvulla tein sen virheen et hioin ja sanomista tuli...
     
  15. capri30S

    capri30S 1st gear

    No, puhallus, paikkaus, puhallus ja epoksi olis suunnitelma tällä hetkellä.
     
  16. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Aijaa tämä olikin uutta mulle.
    Omassa 89 c1500 rungon peräosa myös pintaruosteessa. Patsi se rengasteline runkopalkki on osin ruostunut pois.

    Tarkotuksena oli hioa isommat ruosteet pois, mahdollisesti kokeilla viinietikka/vesi seosta ja ruiskuttaa POR-15 tai Eastwoodin ruostemaalit päälle.

    Niin tietty maalit päälle vielä.
     
  17. kipikii

    kipikii 1st gear

    Aletaan avautuminen täällä kun pihassa on 82vm steppari, ei vielä kilvissä, pientä ja näköjään vähän suurempaakin sipistelyä tiedossa..... huoh.

    Heti tulee kyssäreitä avuntarpeeseen.

    Eli tilanne seuraava, auton tullessa pihaan oli virtalukko särjetty, ja samalla rikottu rattiputkesta vilkun muovi mekanismi. No ei hätää, uudet osat tilattu ja laitettu paikalleen.

    Luulin että noita ei nyt voi väärin vaihtaa.... no tulos: vilkut ei toimi. Mekanismi toimii kuten pitää, lyö vilkun päälle ja palauttaa. mutta ei vilkuta.

    Tuo nyt se pienempi paha johon omatkin taidot varmaan riittää, mutta vinkit tervetulleita.

    Sittten varsinainen probleema, uusi virtalukko paikallaan, mutta auto ei strattaa.

    Virrat menee normaalisti päälle, syttyy seat belt valo ja brake valo. Brake valo ei sammu kun painaa jarrua, en tiedä kuuluuko edes sammua, tosin tuokaan ei joka kerta edes syty.

    Herätevirtaa ??? siis ilmeisesti menee startille kun solenoidi vetää rattaan kehälle mutta siihen tyssää. Vetää yleisesti ottaen sen tosi iloisesti kehälle ja välillä hiukan laiskemmin, eli kuuluu kunnon "tsik" kun ratas helähtää koneen kehälle.

    Auton on ainakin pitänyt olla ajossa hiljattain ameriikassa ja päälisin puolin siltä näyttää, uutta palikkaa kaasari laturi virrajaka/tulpanjohdot ym. on siellä täällä ja jarrut ei laahaa, Joten ei kai tuo moottorikaan nyt jumissa voimitenkään olla? eihän ??? :D

    Startille menevä kaapeli akulta näyttää päälisin puolin hyväkuntoiselle, eli mistä alkais metsästämään vikaa?

    Käytössä maalaisjärki ja työkaluja, sähkötietämys jokseenkin rajallinen..... :poff:

    ja ajattelin laittaa kuvatuksiakin jos jotakuta kiinnostaa :eek:
     
  18. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Juu, kuvia vaan kehiin 8) Täytyy omastakin laittaa, kunhan etenee...
     
  19. hara64

    hara64 1st gear

    kokeile pyöräyttää konetta esim. tuulettajan hihnasta tai sitten dampperin,laturin pultista. jos pyörii niin ei jumissa.

    startissa vikaa todennäköisesti solenoidin sisällä (siinä bakeliitti kannessa).
    ne kuparipultit on kupukantasia ja vastassa on iso kupari "prikka" jo aina hiukan pyörii ja kuluttaa niitä kupukantoja jolloin startti ei lähde pyörimään kun ei ole kontaktia.

    pikakorjauksena toimii kun kääntää ne kuparipultit 180 astetta pesässään.

    bakeliitti kansi on kahdella pultilla kiinni ja tietysti johdot.

    muista ottaa akulta kaapeli irti ennenkuin rupeet starttia irrottaa :wink:
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    startti auki ja samalla kun kattoo sen solenoidin ni koska ei ole tietoa miten vanha startti on kyseessä niin itse ostaisin suoraan uudet hiilet ja ne niin sanonut laakerit. tietenki voit kokeilla ensin kopauttaa starttia kylkeen ja startata ennen purkua. jos olis hiilet jumissa? tosin kannattaa se silti avata.
     

Kerro tästä muillekin!