Pick up projekteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. capri30S

    capri30S 1st gear

    Jeps, kyselty, ottivat numeron ja lupasivat soittaa jos löytyy, ei oo kuulunut mitään, eli ei taida löytyä.. :(
     
  2. spychobilly

    spychobilly Gearhead

  3. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Sama ongelma. Tallinoven suurennos, maalit pinnoista ja hyllyt puuttuu vielä.

    Auton osia alkaa saapua ensiviikolla. Ainiin ja laiskalta sähkäriltä on sähköt asentamatta :D
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tässä olis omaa rakentelua ihan 80-luvulta. Vähän veikeemmän värinen livenä,
    kun tossa huonossa kuvassa.
    Onkohan kukaan tavannut tuota sen koommin? Lähti vissiin Kuopion suuntaan
    silloin 80- luvun lopulla. -72 C-20 pikappi 8-pulttisilla akseleilla ja kierrejouset
    takanakin.
    ISO kuvalinkki:
    http://koti.mbnet.fi/jkirjo/nouto/image0-3.jpg
     
  5. kipikii

    kipikii 1st gear

    Muutama asia askarruttaa mieltä... avaudun niistä tänne.

    Eli hytin muutamia ruoste reikiä tikannut umpeen. Muutama löytyi myös tulipellistä josta purin kojelautaa jo pois. Eli syy lattian vesilammikoihin sateen jälkeen on selvinnyt.

    Ilmastoinnin romut olivat matkanneet konepellin alla varmaankin jo tovin ilman käyttötarkoitusta, purin niitä pois. Purin myös sisäpuolelta puhaltimen kotelon.

    Ongelma on seuraavanlainen: Tuo ilmastoinnin kennon kotelon pääty oli niin hapera, että tuli useammassa osassa pois. Sopiskohan tuohon tilalle suoraan sellainen pelkän puhaltimen matala kotelo?

    Eli onko tuo tulipellin neliön muotoinen reikä samanmoinen molemmissa ilmastoinnillisissa ja pelkällä puhaltimella varustetuissa?

    Eli tarkoitus olis jättää vain pelkkä puhallus ja lämmitys jos vaan lämmityskenno on ehjä. Eli meniskö ihan bolt on kuviolla tuo ilmastoinnin/puhaltimen kotelon vaihto. Ei kait tuo ilmastoinnin poisto vaikuta puhaltimen toimintaan mitenkään muutoin?
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    En nyt jaksanut ettiä minkä ikänen autos on, mutta ainakin ->87 Chevyissä
    ulko-, sisäkotelo ja tulipellin reikä on erilaiset ilmastoidussa.
     
  7. Luisu

    Luisu 2nd gear

    Oisko saanu viel vähän isompaa kuvaa :wc:
     
  8. capri30S

    capri30S 1st gear

    Jess!!! parempi, tai oikeastaan todella hyvä lava löytyi ja kaupat siitä sovittu. Ei se halpa ole, mutta eipä ole juuri vaihtoehtoja.. projekti on siis jopa mahdollista saada ajoon vielä tänä kesänä :D
    Tattista vaan oman kylän miehelle joka otti yhteyksiä 8)
     
  9. El kamina

    El kamina 3rd gear

    Hia-noa! keepin' rockin!! 8)
     
  10. capri30S

    capri30S 1st gear

    Kiits taas kerran kannustuksesta 8)
    Kuvia viimeaikojen kötöstyksistä:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. rade

    rade Gearhead

    Scottsdaleen hyviä osia

    Koko auto osina myynnissä, auto suurimmaksi osaksi purettu.
    Vm 87 eli viimeinen vanhakoppanen
    Moottori v6 ja laatikko th700 ajettu vain 239tkm
    Akselisto järee 8 pulttinen
    Kaikki peltiosat hyviä
    Sisusta myös erittäin hyvä, vaalean ruskea ja koelaudanpäällinen tummanruskea
    Tästä harrastajille harvinainen mahdollisuus
    Kuvia tulee myöhemmin
    Ole nopea ja soita
    050 3789213
     
  12. kipikii

    kipikii 1st gear

    Onko sulla kuvaa kojelaudan päälisestä ja ovi paffeista olis mahdollisesti kiinnostusta
     
  13. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tämmöstä tänään, taas joku n. 15 tuntinen päivä auton kanssa :eek:
    No, muutenhan se ei valmistu.
    nimimerkki radelta tuli haettua huippuhyvä lava, ja heti vaan puhallukseen:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kaks pientä reikää löytyi takavalojen takaa, mutta muuten just niin hyvä lava kuin oli kehuttu.
    [​IMG]
    altapäin ei oo valitettavasti kuvaa kun kamera unohtu kotiin puhallusreissulta, mutta ei hitsattavaa, ihan terve pohja :eek:
    Lisäks vedin runkoon maalia ja uudet tankit väriin myös, viikonloppuna taitaa olla taas se hetki kun hytti on ajokunnossa.
    [​IMG]
    Tosin huominen täytyy varmaan keskittyä perheeseen, oli akka jo hieman karheena tänään kun on koko viikko taas mennyt askarrellessa.. :D
     
  14. capri30S

    capri30S 1st gear

    Re: Scottsdaleen hyviä osia

    Kiitokset kaupoista, harmi kun meni noin hyväkuntoinen koppa lihoiks, mutta.. mun pikappi nyt hyötyi todella hyvästä lavasta..
    :D
     
  15. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Puhalsitko rungon aivan puhtaalle metallille saakka?
    Millä maalilla vedit ensimmäiseksi? Huomasin et kuvan alalaidassa pilkottaa acid 8 purkki :)
     
  16. capri30S

    capri30S 1st gear

    Joo, ihan paljaaks vedettiin, oli niin syvillä syöpymillä.
    Vedin ihan ohkasen harson muistaakseni motipin ruostesuoja pohjamaalia ettei vedä pintahileeseen ja nyt siis epoksit päälle. Toivottavasti pysyy, paras vaihtoehtohan olis ollut vetää epoksit heti puhalluksen jälkeen. tota happaria oon laittanut hitsisaumoihin.
     
  17. kipikii

    kipikii 1st gear

    Ruosteeton auto on sellainen jossa ruoste on sellaisissa paikoissa mistä sitä ei silmallä erota... :poff:

    Eli tulipellissä on rapsakkaa mitä erikoisimmissa paikoissa, esim jarrusylinterin takana suoraan rattiputken läpivienin yläpuolella on pelkkää paperia pelti, samoin aapparin puolelle puhaltimen läpiviennin ympärillä. Eli lisää purkamista ja paikkaamista tiedossa. Melkein tuntuu jo että olis päässyt helpommalla jos olis ollut pinta pelleissä. Taidot kun ei kovin kaksiset ole.

    Tiistaina saan uuden startin niin pääsee kokeilemaan joska lähti tulille.

    Muutama kyssäri, kannattaisko laittaa tuollaista korisaumakittiä muutamiin llitos ja sauma kohtiin missä sitä aluperinkin oli tiivistämään liitoksia ja siihen päälle maali?

    Toinen puoli on jo kyllästetty kotelosuojalla.

    Ja mitä kannattais laittaa runkoon ja pohjaan ruostesuojaukseksi, ruosteessa tuo runko ei juurikaan siis ole?

    Pieni väri vain pinnassa niiltä osin mistä "maali" on kulunut pois, ei syöpymiä.

    Puhallus ja maalaus ei siis ole mitenkään välttämätön, ajattelin pestä hyvin paineella ja sen paikata muutamat maalikohdat, jonka jälkeen mitä pintaan, jotain notkeaa ja hengittävää liejua kait?

    Vehkeet löytyy millä saadaan ruiskittua kunhan tietäsi mitä seosta laittaa. Niin ja tyhmä kysymys vielä loppuun lehtijouset takana, kannattaako niihinkin ruiskia suoja aineet vai vaikuttaako jotenkin ominaisuuksiin jos kyllästää nekin ruosteensuoja-aineella
     
  18. capri30S

    capri30S 1st gear

    Kannattaa laittaa saumakittiä sinne minne sitä alunperinkin on laitettu.
    Pintaruosteiseen runkoon laittasin itse varmaan jotain teräketjuöljyn ja kotelosuojan sekoitusta painepesun jälkeen.
     
  19. kipikii

    kipikii 1st gear

    Kotelosuojaa mäkin mietein toiseks komponentiks, ja jotain paksumpaa toiseks.

    Toi vois olla aika sitkoa toi teräketju öljy.
     
  20. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mä laittaisin ja olen laittanutkin teräketjuöljyt moottorisahan öljytankkiin. Autojen pohjiin olen ruiskuttanut kotelosuojaa ja seuraavana päivänä paksumpaa massaa päälle.
     

Kerro tästä muillekin!