Naiselle autotietoa!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Miss 8 7 6, 31.5.2004.

  1. Miss 8 7 6

    Miss 8 7 6 1st gear

    Onkos olemassa sivustoja mistä löytyisi ihan perustietoa jenkkiautoista, siis ihan "rautalangasta". Kotiin kyllä tulee V8 ja mies on aina valmis selittämään, mutta kun sitä tuntee itsensä välillä ihan blondiksi. Haaveena on oma harrasteauto ja että vielä osais tehdä jotain sille.
     
  2. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    Hienoa!
    ainakin mulle nämä sivut on selvittäneet paljon asioita...

    http://auto.howstuffworks.com/

    tervetuloa hyvän harrastuksen pariin.
    Ps. sulla on aika onnekas mies
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Riippuu naamarista..
     
  4. Dragon^Pr

    Dragon^Pr 1st gear

    heh,
    Täällä on näköjään muitaki jotka tuntee ittensä blondiks välillä.. Mie oon vaa hiton hyvä purkamaa sitä 8-konetta ja irrottelen sen mitä käsketää, mut aina välillä joutuu kysyy, et mikäs tääki vekotin on.. Harrasteautokin löytyy, mut tosta naamasta en niin osaa sanoa, mut jos jotain kovasti kiinnostaa ni http://irc-galleria.net/view.php?nick=Dragon^Pr <-- tuolla on jotai..
     
  5. Mr powerslide

    Mr powerslide 1st gear

    Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaau.... :-o



    (EDIT: Ei kiitos pitkiä rivejä vaikka kuinka ihastelisit)

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Webmaster 2004-06-01 15:47 ]</font>

    Edit: tsöri, otanpa MR webmasterin neuvosta vaarin. mutta va(*10000)u... on kaiketi OK

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mr powerslide 2004-06-01 18:05 ]</font>
     
  6. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    jep.

    Ja minähän tarkoitin tietysti sitä, että miehesi on onnekas kun sinä ymmärrät harrastuksen päälle. Kaikista(lue harvoista)naisista voi sanoa samaa. Valitettavasti.
     
  7. Dragon^Pr

    Dragon^Pr 1st gear

    juu, eipä nuo miun kaveritkaan oo kovin kiinnostuneita chevellen remontista kuulemaan.. :sad:
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    No ei oo kato munkaan, mut mä updeittaan niitä siitä huolimatta. "hei arvaa mitä, asensin dampperin ja vesipumpun tänään" "öö..okei, mikä vittu on vesipumppu" "lallaa!"
     
  9. Miss 8 7 6

    Miss 8 7 6 1st gear

    Kiitos kaunis kärrypoika. Sieltä löyty hienoa tietoa virittämisestäkin. :grin: Dragon^Pr sulla on hieno auto!! Olen vihreä kateudesta.. Saisinpa mäki oman projektin pian!
     
  10. Dragon^Pr

    Dragon^Pr 1st gear

    Siitä vaan hommaamaan ittelle joku vekotin, ite ostin ton viime syksynä ja oma autotietoisuus ei oo mitään kehuttavaa luokkaa (vielä) :smile:
     
  11. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Miksiköhän? :lol:
     
  12. Dragon^Pr

    Dragon^Pr 1st gear

    Tupis,
    koska ne on tyttöjä ja tytöt ei tykkää autoista?
     
  13. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Jepulis, kyllä tysselit, ainakin meillä päin, autoista tykkää, mutta niiden (autojen) laitteleminen onkin sitten jo ihan eri juttu.

    Kukaan ei ole seppä syntyessään, legendaarista.....
    Lue kirjallisuutta, kysele jne... kyllä se siitä.
    Hienoa että on naisia joita kiinnostaa myös autojen laittelu.
     
  14. a-body

    a-body 1st gear

    mun tiedonjano autonkorjaamista kohtaan saa mieheni hulluksi,vaikka olen koulutuksen saanut automekaanikoksi ei kiinnostus autoja kohtaan sillon ollut vielä niin suuri että olisin hankkinut harrasteautoa.mutta nyt sellaisen hankittuani huomaan unohtaneeni aika paljon korjaukseen liittyviä asioita kun en niitä moneen vuoteen ole tarvinut sen takia mieheni saa kärsiä eli yksikään osa ei multa jää huomaamatta tai sen toimintaperiaate kysymättä, mutta näin saa asioista selvää jos vaan on mahdollisuus joltain kysyä.suosittelen rohkeasti vaan kysymään....vaikka kyllä tässä kysellessä aika usein joku saa hermoromahduksen.
     
  15. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    ei näköjään kaverit turhaan kehunu lappeenrantaa :-o

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jusmo 2004-06-03 22:03 ]</font>
     
  16. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Niin minä vähän arvelinkin :smile:
    Ainakin itse tunnen yhden naisen sieltä lappeenrannasta, jolla itsellään on ollut jenkkejä ja nykyään heidän perheessä on 57 chevy.
     
  17. Bitch

    Bitch Gearhead

    Jos sulla on jo jonkinnäköinen harrasteauto, niin kannattaa hommata siihen shop manaul. Siitä löytyy tärkeimmät asiat, mutta kirjallisesti. Ja se hyvä puoli shop manualissa on, että oma autokin tulee tutuksi. Aina löytyy joku joka on valmis neuvomaan -viimeistään silloin kun teet itse autollesi jotain-

    Jos harrasteautoa ei ole, niin kirjastosta ainakin löytyy hyviä autotekniikkakirjoja. Tosin ne on yleensä "uudemmista", mutta kirppareilta oon tehnyt hyviä löytöjä vanhemmista mm. autotekniikankäsikirja vm. -52.
     
  18. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Joistakin vehkeistä löytyy myös hyviä räjäytyskuvia netistäkin tai jos ei nyt ihan koko autoa niin ainakin tiettyjä osa kokonaisuuksia.
    Joistakin kirjastoista löytyy aika yllättäviäkin kirjoja. Itse luin (selailin) talvella autojen verhoiluista kertovan opuksen, jossa käytiin läpi miten verhoilu kannattaa tehdä.
     
  19. blazeriina

    blazeriina 1st gear

    Hyvä tietää että on näitä muitakin hurahtaneita..nimestäkin voi päätellä mikä on harras-välillä jopa-käyttöautona..Haluaisin jonkin siipiauton
    joskus millä lipua nice and easy..
    työpaikalla jotkut kyllä katsoo ihmetellen et kyll ne siivoojat tienaa nykyään kun on varaa tommosella möröllä ja bensasyöpöllä ajaa..eivätpä vaan tiedä et jos käyttöritsat
    hajoo ni se on vaan lähettävä sillä mikä ei jätä pulaan bensan kulutuksesta viis..
    en minäkään osien nimiä tiedä mut kun on utelias luonteeltaan ja pitää korvat auki
    kun miehet keskustelee niin siinä oppii jos jotakin..talvella tarttis ruveta laittelee oikein urakalla blazeria..rupee pellit olee huonossa jamassa...ovet,takaluukku yms.

    kiitos linkkivihjeestä...
     
  20. pink lady

    pink lady 1st gear

    No mulla on jo se oma siipiauto, 15 vuotta oon harrastanu oman miehen rinnalla ja paljon oon oppinu ihan vaan pitämällä korvat auki. Viikonloppuisin piirretään paperille jousitus geometriaa ja tekniikkaan liittyviä juttuja ym. Pidä silmät ja korvat auki, ja ole aina valmis tekemään, kun tilaisuus tarjoutuu.
     

Kerro tästä muillekin!