Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    82 voi olla letukan 305 koneen perässä th200-4r.
    Ainakin netissä olevilla sivuilla sanotaan sen tulleen just -82. esim tällä sivulla:
    http://www.drwtransmission.com/thm_200-4r.htm
    wikipedian mukaan se olisi ollut jo -81 tarjolla johonkin:
     
  2. Ok, no nytpä olen taas asteenverran viisaampi. :)
     
  3. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Muuten,täysin sivuun kaikesta pitkäkattoaiheisesta,nouseeko muilla tämä threadi etusivulla ylös kun tulee uutta viestiä? usein tulee vilkaistua vain etusivulta että onko jotain uutta ja missä ja oon ihmetellyt että onko pitkäkattokeskustelu hiljentynyt ihan kokonaan, mutta kun katoin harrasteautoiluosiota niin ensimmäisten joukossa on ja uutta tekstiä vaikka kuinka paljon...
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Eipä näytä nousevan, samaa ongelmaa on ollut ainakin Päivän autokuvan kanssa, siitä ei tule edes sähköpostia välillä. Tästä tulee sentäs ilmoitus.
     
  5. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Hyvä kuulla etten ole ainoa.Luulin jo mykistäneeni koko threadin tolla vaihteisto/tyyppivikakommentilla.
     
  6. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Hei, viisaammat neuvokaa.

    Laitoin ton capricen varaosiks, ja koska siinä on ehjä q-jet niin päätin laittaa sen pontiackkiin. Ongelma on edelleen se, että ryyppy päällä toimii nätisti, mutta tyhjäkäyntiä ei pyöri kunnolla/sammuilee. Kovasti polkaistessa pelaa nätisti. Alipaineletkut oikein(Tarrasta tarkastin vielä).
    Pitääkö noissa säätää jotain aina kun vaihtaa kaasaria, eikös noi bolt on periaatteella pitäs olla ihan täysin toimivia?
     
  7. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Vikavaloa ei vilkuttele ja kaasarin&imusarjan välinen tiiviste uusi.

    Mitä tässä nyt vois olla?
    ECU rikki? ainoastaan pelaa ok edellisellä kaasarilla tps pistoke irti.
    Sähkö q-jetin puolestapuhujat nyt näppäimistö savuamaan...
    (jos olisi rahaa ostaa edeli)... :lol:
     
  8. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Buikkiini kun lykkäsin vaihtaen q-jetin tukkeutuneen tilalle ja nollattuani ecm:n oli kanssa samanlainen ongelma alkuun.ei siis kunnon tyhjäkäyntiä ja kaasutellessa pelas kun sai kierroksia vähän nousemaan.lähin sillä sitten tankkaamaan ja rötäs vielä huoltoasemallakin mutta kotiin tultua kävi kuin unelma.seuraavana päivänä piti vielä nollata ecm vikakoodin takia ja sama rötääminen ja takkuaminen uusiksi,no aattelin et lähti eilen kun lämpis kunnolla,kokeillaan uusiksi ja taas autto kun ajoi kympin lenkin.pari kertaa on tullut nollattua ecm senkin jälkeen ja aina sama juttu.kaiketi näissäkin tarvii ecm:n oppia seokset yms kun on uusia osia tai nollattu muisti.
     
  9. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Niin ja tuo kaasari minkä laitoin,siitä sai pienentää tyhjäkäyntiä aika reilusti vaikka oli ollut vastaavan 307:n päällä ja mihinkään ei ollut kuulema koskettu muuta kuin otettu irti.Tämä siis siinä vaiheessa kun alkoi käymään kunnolla tyhjäkäntiä.
     
  10. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Omassa tilanteessa otin ton ehjän kaasarin hyväkuntoisesta 307 oldsista tohon "vähän"(kröhöm)enemmän öljyä syövään koneeseen.
    Mistä tota tyhjäkäyntiä nyt saa säätää? Ryyppy päällä pyörii hyvin tasaisesti, mutta kun polkaiset ja kierrokset laskee, rupee pyörimään huonosti kunnes lopulta sammuu.
    Kait tuo ecm sitten vittuilee. Luulis että moni ollut samassa vaiheessa. Itellä loppu nyt ymmärrys.
     
  11. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Tyhjäkäynnille on ruuvi kaasuläpän akselin lähellä,melko kivassa kolossa siinä kaasuläpän akselin etupuolella kaasuvaijerin puolella.omassa jouduin löysäämään säädön ajaksi siinä edessä olevaa alipainekelloa että sai työkalun sopimaan.tuossa kuvassa näkyy se ruuvi kiihdytyspumpun vipua käyttävän tangon ja kaasuttimen rungon välissä http://www.raceindustry.com/ART/products/14059_Circle-Track-Quadrajet.jpg ja juu.kuvan kaasutin on mekaaninen mutta säätöruuvi on samassa paikassa sähkövehkeessäkin.
     
  12. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Joojoo, nyt tajuan.
    Pitää pikkasen nostaa tyhjäkäyntiä, senverran että ei sammu enää. hemmetisti se kyllä tulee ravistamaan. Toivottavasti tasottuu.
     
  13. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Aika pahasti toi oma buikkikin ravisti konetta kun oli tuo edellämainittu tila päällä mutta ainakin tuo on asettunut käymään joka kerran tuon jälkeen kun on ajanut kuumaksi.kerran käytin parkissa lämpimäksi nollauksen jälkeen pitäen konetta käynnissä kaasuvivusta kädellä kaasua antaen,saman tien kun termari aukes niin käynti muuttui normaaliin suuntaan ja lisäkaasun tarve loppui.jotenki tuntuu että ecm alkaa säätämään vasta kun on closed loop menny päälle ekan kerran.
     
  14. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Opetusjakso ohitse, eikä valitettavasti pahemmin auttanut.
    Nyt käy jotenkin liian rikkaalla, ainakin tuntuu pyörivän 7 pytyllä välillä.
    Tyhjäkäyntiä sentään jaksoi pyöriä jotenkin alussa.
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    oiskoha tähän topikiin sopiva kysymys? missäs se stw clubin porukka kirjottelee nykysin kun aika moni tännekin raapusteli mut ei enää?
     
  16. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Tämä päivä kateltua nyt kaasaria jne. Ei sieltä löydy mitään vikakohteita.
    Ei aina jaksais luovuttaa q-jetinpaskojen kanssa mutta pakko se on.

    Mitä tässä nyt seuraavaksi... Kenties ostettava edelbrockin kaasutin ja alipainejakaja. Kallista puuhaa. Edelitkin sähköryypyllä kustantaa jo reilut 300e ja jakaja toiset mokomat päälle.
     
  17. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Oiskohan siinä tukosta tyhjäkäyntipiirissä?ei tarvi isoa roskaa.oli tuo tukkeutunu vähän omituinen yhdistelmä rikasta ja laihaa yhtäaikasesti ja justiinsa tyhjäkäynnillä.pakokaasumittarin mukaan happi oli yli 10% ja hiilivedyt 2450ppm pahimmillaan.kävi myös vajaata toisinaan.meinas kanssa lähteä q-jetti tunkiolle tuon ongelman takia mutta nyt kun on toimiva tilalla niin en vaihtais muuhun enää...
     
  18. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    En nyt oikein usko tukoksiin, mutta ei ole poissuljettu vaihtoehto. Kaasari minkä otin toimi capricessa tosi hyvin.
    Yhteensä olen nyt kokeillu kolmea q-jettia tossa koneessa, ja yksikään ei ole toiminut. Alkuperäinen rokkasi hyvin ilman tps piuhaa, mutta kävi liian laihalla.
    En ymmärrä minkä takia tätä kaasaria ylistetään, ja ne jotka on oikein hardcore sähkö q-jet tyyppejä on ollut kyllä harvinaisen onnekkaita...
     
  19. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Jos on kolmea kokeiltu niin tulee mieleen että vois olla myös ecm jotenkin tiltissä,se kuitenkin määrää aika paljon tossa kaasarissa.mulla ois tuossa toimiva capricen ecm joutilaana jos huvittaa vielä vääntää,ei ole hinnan kiroissa.ja tuosta kaasarista,onhan se monimutkaisempi kuin moni muu, mutta toimiessaan oikein on erittäin taloudellinen moneen muuhun verrattuna tinkimättä kuitenkaan tehoissa.uskoisin sen olevan monelle se mieluinen asia tässä kaasuttimessa.
     
  20. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Otin kaasarin irti ja tutkailin lähempää. Ilmeisesti on joskus liikaa kiristetty ja ainakin kun suoruutta katso, niin oli joitain noin 0,5-1,0mm heittoja.
    Toinen juttu, joka voi pikkasen jopa vaikuttaa, oli se nippa, mihin tulee vacuum breakilta letku kaasariin kiinni, se haarautuva osa mikä tulee kiinni kaasariin(kuparia?)oli murtunut. Laitoin ehjän tilalle. Eli siellä ainakin on pientä vuotoa ollut.
    Vaihdoin toisen ecun testiksi varaosaautosta.

    Kohta tiivisteliimaa käyttäen kaasari kiinni ja testiä että onko ollut vaikutusta.
     

Kerro tästä muillekin!