Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    komian näkönenhän se persuksen satiinin musta duramaxi on, on ajellut kouvolassa työmaan ohi muutamia kertoja...
     
  2. hecatti

    hecatti 3rd gear

    eix se oo myynnis???

    toteuta nyt haaveesi :rotfl: :rotfl:
     
  3. persus

    persus 3rd gear



    kyllähän tuo vielä myynnissä on!oon katellukki että raikun auto taitaa olla sielä rivissä!joo tuu vaan toteuttamaan haaveesi ja osta! :lol:
     
  4. Harbo

    Harbo 1st gear

    Moro!
    Minkäkokosia renkaita näissä käytätte?
    Omassa nyt 265/75 16.set ja tuntuu ja näyttää naruilta..
    Meininki olisi ostaa noihin vanteisiin(16x6,5)enempi kumia päälle.
    Vakioalusta,mutta mahtuuhan tuossa isommat pyörimään.
    Se vaan tuli mieleen,että missä vaiheessa alkaa välitykset
    muuttumaan liikaa?
     
  5. hecatti

    hecatti 3rd gear

    tere
    mulla on 275 65 20 vanteilla ja välitys muuttuu aika paljon , ehkä vähän liikaa mun makuun. ihan linkkuun kääntäessä ottaa sisäloksuun kiinni
     
  6. Skeletor

    Skeletor 1st gear

    Mitäs kokemuksia on jengillä, nykyinen setuppi on 6" lift kit ja siinä 35/25,5 20 tuumaisena ja haluaisin siirtyä 18 tuumaiseen. 36/13,5 18" rengasta löytyisi ja 10" leveää vannetta mutta sarjan valmistaja imoittaa 35" suurimmaksi kooksi. Tilaa kuitenkin mun mielestä on vähä suurentaakin.

    Onko kellään kokemuksia??
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Tulipas sitten korjailtua mittariston, lämppärin ja radion taustavalot tuossa eilen saikkupäivää viettäessä, on se hienoa kun nappulat löytyy taas ilman mututuntumaakin
     
  8. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    nixidmax: liimailee niitten nappuloiden lähettyville sellaisia hentosia säkkäriä karvoja, niin oikeat nappulat löytyy pimeessäkin
     
  9. hecatti

    hecatti 3rd gear

    muistelen et tulee absin kans ongelmia jos koko kasvaa kovinkin isoksi
     
  10. hecatti

    hecatti 3rd gear

    kirjoitellaanpa tännekin , ettei ihan huku.
    kuten tuolla toisaalla kyselin , missä kannattas käyttää oulun alueella pyöränsuuntauksessa?

    nyt on sitte jo 10tkm pian takana tällä korjatulla motilla , jonka remppasin tossa keväällä,(kuviakin oli, katosivat johonkin).
    Sinsäsä remppa onnistui täydellisesti, ei vuotoja , kaikki nesteet pysyy omissa lokeroissaan , mutlukuunottamatta klemmareita ,jotka ei enää pidä uuden mutkan myötä, ahtopaineet nousseet aika rajusti, hyvä kaverini MaxDura meinas , jonka ex mutka on mulla paikallaan, et hukkaportti aukeaa jossain 5 bar paikkeilla, pitänee paikkaansa....

    Kiitoksia vielä kerran sinne sipoon suuntaa, oli ihan korvaamatonta apua , kuin teknisesti , kuten hukassa olleiden osien kans , joita sain lainaan ,ja yhä palauttamatta :rotfl: kiitän vielä kerran,
    tähän pitäs olla se kumarrushymiö!!

    ainoa asia mikä tässä rempassa meni pieleen oli se ettei ollu sillä hetkellä valuuttaa ostaa billettiveivejä :mad:
    vakioveiveillä nyt mennään...
    kannet laitettiin vakiopulteilla kasaan (vakioveivit)...
    ei uskoakseni tarvi vahvempia :soosoo:

    se ihmetyttää omalta osalta ja nyt ameriikan foorumeita selattua , on kansien kunto :odroll:
    mulla oli kaikki imuvenat loppu ja ohjureita myöden, myös pakopuolella ohjurit loppu...
    sain jotenki käsityksen et nää motit ois loppu ku 200K mile tulee täyteen :odroll:
    pronssista teetin ohjurit kun ei oikeen sopivalla toimitusajalla muuten löytynyt, venttiileitäkään ei sit ollu olemassa , vaikka olivat muka tulossa :wc:noh, kaikki osat löytyivät ja koneistamo teki kansien kans hyvää työtä.
    vitun pitkään tässä rempassa meni oman työn takia , reissuhommat...


    suuttimet käytettiin auki, hiottiin kuluneet "vastinlevyt" koneistettiin,kaikki suuttimet ajettiin penkissä kohdilleen

    kone valmistu joskus heinäkuun aikana ja ekat 5000 mile mentiin ihan tehdas-asetuksilla, nyt on sitte taas jotain omia säätöjä ajettu ja ajetaan edelleen, tuloksia laitan kunhan se maaginen 10L/100Km alittuu

    työvaiheita varmaankin jää mainitsematta tässä , mut kyllä se rakennettiin ihan ammattitaidolla :poff:
     
  11. sbf

    sbf Gearhead

    Pitkäakselivälinen alkaa mielellään nitkumaan isoilla pyörillä.
    Siihen auttanee jonkinmoiset traction barsit tai välitysten tihennys.
    Nitkumisella tarkoitan ilmiötä kun ajaa noin 90km/h vauhtia pintakaasulla ja runko alkaa heilumaan pituussuunnassa.Kuskinpenkillä ei meinaa pysyä ja lavan takareunan kohdalta mitattuna tollasta 50 milliä ylösalas on liike.
     
  12. jaketny

    jaketny 3rd gear

    Onko porukoilla miten LMM koneiset silveradot toiminu? Tyyppivikoja? Kulutusta suurinpiirtein? Ja pystyykö sen dpffän heittämään putkesta helevettiin, tuleeko katsastuksessa ongelmia? Ilmeisesti siitäkun ei oo kun haittaa?
     
  13. Peetrus

    Peetrus 1st gear

    -02 silverado, 3-vuotta sitten kun tämä yksilö tuli ja sama "ongelma" ollut alusta asti eli.

    Tyhjäkäynnillä kierrokset humppaa tasasesti ylös alas, juuri ja juuri huomaa kierrslukumittarista, mutta korvalla kuulee hyvin eli ei käy tasaisesti.
    Eipä tuo mihinkään vaikuta eikä haittaa minua mutta aina kun joku uusi kuulee tuon käyvän niin tulee se kysymys että miksi tuo käy noin.

    Ei voi olla jälkihehkun burstien takia koska tekee samaa oli kone kylmä tai kuuma.

    Onko tämä nyt se fuel pressure regulator vai mikäs tämmöistä aiheuttaa?
     
  14. Panze

    Panze 3rd gear

    Mulla on hyllyssä sulle uus regu jos tarviit.
     
  15. Peetrus

    Peetrus 1st gear

    Kiinnostunut olen jos joku vahvistaa että on todennäköisimmin se, kuin joku muu.

    Eikös näissä ole tuon kanssa ollut ongelmaa?
     
  16. hecatti

    hecatti 3rd gear

    tere!
    rynkyttääkö se tasaseen tahtiin ihan koko ajan kun tyhjäkäyntiä käy , vai sillon tällön?
    mitään viribokseja , softamuutoksia ??
    jos mahdollista mittaa eka linjapaineet, kuinka paljon ne pomppii.
    se reguhan ei ole itsessään kovin kaliis , mut aika vittumainen vaihtaa

    ootko kokeillu niitä löpön lisäaineita joskus auttaa joskus ei.
     
  17. Peetrus

    Peetrus 1st gear

    Yleensä aina tasasesti rynkyttää röy röy röy röy röy, rauhallisesti.
    Hyvin harvoin on tilanne ettei tuota tee, mutta jos antaa vain käydä niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa.

    Vakio softa, ei koskettu mitenkään, ainoa muutos kokoa autossa on ilman otto, eli aluimuputki ja kartiofiltteri, mutta teki tuota jo vaikka oli täysin vakio.

    Lisäaineista en ole kiinnittänyt huomiota muuhun kuin että käyntiääni pehmenee, ei ole tullut tunnusteltua että vaikuttaako tuohon käyntiin...

    Pitäis venttiilivälyksetkin säätää, senverran kovaa raplattaa.
    Melkeen samaan vaivaan sitten tuonkin vaihtaisi kun joutuu kumminkin purkamaan kaiken pois tieltä.
    Ja 188 000mile ajetut suuttimetkin varmaan olisivat pikkuhiljaa huoltoa vailla. :)
     
  18. hecatti

    hecatti 3rd gear

    joo, sillä kyselin ettei joe olis jättäny mitään lope tunea paikalleen
    http://www.youtube.com/watch?v=IZKJGpche_o

    siinähän sen regun sit samalla vaihtaa jos joutuu muuten purkaan rojua edestä.

    muista laskea nesteet eka ennenkuin alat suuttimia irrottaan ;)
     
  19. Peetrus

    Peetrus 1st gear

    Jep jep, ei ole likikään tuollainen mitä videossa, todella rauhallisesti about 2sec välein kierrokset ikäänkuin käy hieman alhaalla, juuri ja juuri näkee kiekkamittarista kun tarkkaan katsoo. :)
    Voin ottaa videota jos kännykameran mikrofoni tuon tallentaa.

    Jos harrasteauton saisi keväällä/kesällä viimein tieliikenteeseen niin voisi harkita että tuolle tekisi jotain.

    Kiitoksia vastauksista :)
     
  20. Peetrus

    Peetrus 1st gear

    Jaaha, mitähän meiltä hajosi?

    Suoralla tiellä pintakaasulla tasavauhissa nelikko päällä ajelin ja yhtäkkiä kuulu PAM ja tärähti koko auto.

    Jatkoin ajamista ja mietin että no mikä p**kele se oli....
    Hetkeen ei mitään ja ajattelin että joku jääklöntti jostain lähti ja löi vaan johonkin mennessään sopivasti mutta sitten kolahti pari kertaa vaimeasti lisää.

    Nelikko pois ja kolahtelu loppu.

    Tiensivuun ja kattelin lampulla enkä mitään ihmeellistä nähnyt siinä mitä nyt pääsi näkemään.

    Sitten liikkeelle, ei mitään, nelikko päälle, ei heti mitään mutta hetkenpäästä kolahti, otin nelikon pois ja ajelin hakemaan ruokaa.

    Lähtiessä laitoin nelikon päälle kun ei muuten olisi päässyt mihinkään niin ei ensin mitään mutta liikenneympyrään känsin sisään ja lisäsin kaasua niin sitten ilmeisesti edestä kuskinpuolelta kuului RATATATATATA ja ympyrästä poistumisen jälkeen otin nelikon pois niin ei mitään ja ajelin kotiin muutaman kilometrin ilman onkelmaa takavedolla.

    Aikasintaan sunnuntaina kerkeän tutkia, mutta jos tämä on joku tuttu homma niin saa kertoa :)

    EDIT:

    Katselin vanhoja viestejäni niin alkuvuodesta 2011 olen kysellyt täältä että mikähän edessä vasemmalla jurisee välillä niin murrosta ehdotettu.

    En edes muistanut että on ollut aikaisemminkin sielä jotain ihmeellistä...
    Eli sitä vissiin veikataan?
     

Kerro tästä muillekin!