GM 4.3L V6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 20.11.2012.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Käykös tohon ihan perus kakskurkkuset mitkä käy kaseihinkin vai onko tohon ihat omat kaasarinsa ja vermeet?

    Meinaa vähän booata kun antaa enemmän kun pintakaasua, ei taida soppa riittää tai jotain?
     
  2. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Se on TBI-ruisku tod. näk.
    Ja jos olet hommannut tän harmaan kiertopalkintofarmarin jossa tämä on?

    Eli elä ala kaasareita tähän väsäämään kun et sillä mittää voita. Et ainakaan bensataloudessa / käyttömukavuudessa...saatika jos meinaat ton vielä joskus myydäkin.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tota pikkupattia löytyy kyllä tehtaankin jäljiltä kaasarilla, jopa 4reikäisellä rokkiorkulla.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllä se kaasari vaan on, liekkö sit eriauto kyseessä?
    VA-288 on rekkari, ei tuo nyt hirveen kiertopalkinnolle vaikuttanut kun leimakin tuli aika heleposti.

    Pistä vaikka YV jos tiedät jotain enemmän autosta ni pysyy tämä ketju raiteilla :)
     
  5. ktech

    ktech 3rd gear

    mikähän kaasari siellä on nyt kiinni? jos on joku rochesterin tekele niin niissä on suodatin siinä kaasarin rungossa polttoaineen tuloputken juuressa.. kannattaa kattoa se enste.
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Pitääpäs purkaa ja tarkastella
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos siinä on nelikurkkuinen Quadrajetti, niin se booaus johtuu todennäköisesti front vacuum break -alipainekellosta. Se menee usein vanhemmiten ja silloin toisiokurkkujen ilmaläpät aukeaa liian herkästi ja kone saa liikaa ilmaa. Lisäksi se avaa rikastinläppää kun kone käynnistyy.

    Uusi maksaa muutaman kympin ja vaihtaminen on helppo juttu.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Noh kun jakso paneutua tuohon kaasarin sielunelämään enemmän ni olihan se vika sittenkin kiihytyspumpussa (tai siis sen säädössä)...

    Mutta sit tyhmiä kysymyksiä tästä laitoksesta:

    http://stigez.com/caprice/vipu.jpg

    Tuo kuvassa sinisellä ympyröity vivusto oli kiinni samassa vivustossa kiihdytyspumpun kanssa, mikähän se mahtaa olla?
    Se painaa jotain ns. "nappia" alas siinä aina kun kiihytyspumppu painu pohjaan, liikerata ehkä 4-5mm.

    Ja sitten punainen letku joka lähtee tuosta sinisestä seuraavanlaiseen säiliöön:

    http://stigez.com/caprice/sailio.jpg

    Mikähän tuo säiliön tarkotus mahtaa olla?
    En nähny minne tuo letku tosta säiliöltä sitten lähti, onko tuo joku bensan paluulinja tjsp?
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuo kannen lärpäke voisi olla kaasuttimen kohokammion tuuletusventtiili, jos se avaa jonkun reiän siinä. Säiliö on polttoainejärjestelmän höyryjä tiivistävä ja ne kaasuttimeen tietyissä ajo-olosuhteissa ohjaava hiilisäiliö.
     
  10. impala67

    impala67 Double Gearhead

    säiliö on ns. aktiivihiilisuodatin, älä siihen koske.
    sitä kautta kierrätetään mm. tankin bensahöyryjä. laite on melko huoltovapaa- tai en ole kenenkään kuullut vaihtaneen sinne sitä hiilipanosta...
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Mikähän tää mahtais lontooks olla? Vois tarkemmin perehtyä ihan mielenkiinnosta toimintaan.
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Charcoal canister ja fuel evaporation system vois toimia hakuina
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ja siivoo noi röhnät pois konehuoneesta, turhaan ruostuttaa paikkoja.
     

Kerro tästä muillekin!