Suomen B-Body

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jymy70, 11.8.2011.

  1. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Melkoisen hienoja kutosmoppeja ja ovat sitten varmasti harvinaisia ilmestyksiä nykyaikana jolloin lähes jokainen Challengeri,Barracuda(67-) tai Chargeri ovat kokeneet "hormonihoitoa"ja moiset säilymät yli 40v valmistumisestaan ovat minimaalisten valmistusmäärien jälkeen kait niihin kananhampaisiin verrattavia säilymäihmeitä.
    Tuo 9tonnia varsinkin halpa hinta jos kuvat on kohteesta ja kohde tuon kuntoinen.
    Olisi hienoa tietää moisten tilaajien ajatusmaailma silloin joskus eli oliko kulutuskammo mutta tahtoi sulavalinjaisen B kopan,jokin erikoistarkoitus,lipsahdus rastituksessa vai tietoinen harvinaisuuden valinta konetta ja varusteita myöden vaiko dealer esittelyauto..?
    Toivottavasti säilyy ja entisöidäänkin alkuperäiskoneineen.
    Suuri pelko vaan että kutonen menee tunkiolle ja joku aluhemi tilataan avaimet käteen periaatteella...ja niitähän on joka rahajannulla+identiteetti hävinnyt ellei sitten jostain ilmaannu uusi "kadonnut" isolohko VIN sopivasti... :wink:
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Paljonko näitä sportti b-korisia lienee suomessa kuutosella? E-bodeja ainakin kaks.
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    ainakin yksi chargeri on vaasassa. nyt tosin 440:llä
     
  4. ebodycab

    ebodycab Gearhead

  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  6. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Mä en kyllä ymmärrä mikä noissa kutoskoneisissa muskelimalleissa kiinnostaa. Onhan niitä tehty vähän ja vielä vähemmän niitä on nykyään jäljellä mutta silti,eihän ne mitään harvinaisia ole rahalla vielä saa ostettua :) Ja niiden hankkiminen sijoitusmielessäkin taitaa olla vähän niin ja näin? Sama kun ostais ferrarin jollain muulla kuin V12 tai harrikan jollain muulla kuin V2 moottorilla. Mielipide vaan ei herneitä!
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    mun mielestä niissä on jotain perversin hauskaa :) voisin kuvitella omistavani semmoisen.
     
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Niinku lammas suden vaatteissa?
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    jotain semmoista , hauskempi mielestäni kuin 318 versiot eikä kulkupuolessakaan taida paljoa eroa olla.
     
  10. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    No kulkupuolesta osaa sanoa kun kait näillä kukaan enää mitään katukisoja tai muita puhelinpylväiden ympäri kietomisia harrasta,eikä ainakaan Suomessa jossa kesä on minimaalinen,ajomäärät muutama tuhat max ja kaikki niin kallista kuin mahdollista eikä nuo muskeliset B tai E kopat ihan poistohinnoissakaan maailmallakaan...
    Saahan tuon slantin tai varsinkin 318(kuten minkä tahansa SB) kulkemaan nykyaikana ihan varmasti kelvollisesti vanhaan harrasteautoon mutta pointti ei tässä tainnutkaan olla kulkupuolessa vaan harvinaisuudessa.
    318 versioita on tehty monintuhatkertaisesti enemmän kuin kutosversioita eli yleisin versio vastaan ehkä harvinaisin...
    Ne ajat jäi 80/90 taitteisiin täällä Suomessakin kun laivalasteittain tuotiin Californian herkkuja Bemarien korvikkeeksi jotka "harrastajat" solmivat pikaisesti rullalle liikenteenjakajaan ja rällättiin laulukäytössä mehut pois pihanperälle mätänemään..
    Eiväthän ne maksaneet siipijenkit tai eri merkkiset muskelikauden tekeleet aitoina(ei kv) alkuperäisinä kuin 30-40 tuhatta markkaa keskimäärin...
    Lama vei osan paaliin,parhaat onneksi Ruotsiin oikeille harrastajille ja loput sitten niitä joita yritetään ikuisuusprojekteina kunnostaa kun ei se enää niin helppoa+halpaa olekkaan..
    Tämän kehityksen kun ihan itse näki silloin ja millaista kalustoa tuhottiin niin sanattomaksi veti!
    Homma viimeisteltiin tuhoamalla armada mallistojensa uljaimpia piilofarkkuja ja sen kovempi hemmo miten nopeammin sai "Electransa"tai "Park Lanensa"romuksi. :odroll:
     
  11. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    joo, onhan näissä oma eksoottinen ja sympaattinen fiilis. Aikoinaan, kun mulla oli 440 R/T Challenger, niin ihan samat kommentit tuli kavereilta silloinkin, kuin nyt kutvosen kohdalla:

    -"mikä moottori... ihan järjetön!"
    -"paljonko kulutus... eikä!"
    -"eihän tässä ole mitään järkee, mahtava peli!"

    :wink:

    Ja näitä tuskin kukaan sijoitusmielessä hommaa... tai mene ja tiedä, mihin tällaisen hinnat kehittyy.
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

    tarkoitin että vakiona melkolailla hengettömiä kumpikin 318 ja slantti.. viritettynähän toki kaikista saa jo ihan mukavasti öökyä.
    nimenomaan sympis pirssi ja toimii ku vääräraha :)
     
  13. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

  14. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kelpais!
     
  15. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Hieno ja näyttäis olevan myös kunnossa! Laitappa Tomppa tietoja blogiin jossain vaiheessa.
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  17. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  18. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

  19. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    ...ja taatusti ostasin jos olis aikaa käydä täys prokkis läpi, mut nyt jo pitäis olla 30 tuntii päivässä et kerkeis kaiken ....
     
  20. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Sama täällä. Koska olen tullut wanhaksi, niin tein tuossa parisen viikkoa sitten julkisen lupauksen olla enää ikinä ostamatta projektiautoa. Kyllä helpotti ;)
     

Kerro tästä muillekin!