Fury nopeusmittari soutaa/nykyttää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja camucommo, 13.6.2014.

  1. camucommo

    camucommo 3rd gear

    Elikkä Plymouth Fury -68 nopeusmittarin kanssa ongelmia...

    Mittari heittää laidasta laitaan ja tikittää kun kello jo aivan pienessä nopeudessa.

    Uusi vaijeri ei tuonut apua asiaan.

    Akkukoneella pyöritetty vaihdelaatikon päästä ja silloin mittari heijasi vain n. 15-20 mailia eikä tikittänyt.

    Vaihdelaatikon puolelta ratas vaikutti ehjältä eikä sisältäkään huonolta näyttänyt.

    Osaisko joku sanoa missä olis vika??
     
  2. esmi

    esmi Gearhead

    voitelitko vaijerin vaseliinilla?,itse ihmettelin kanssa kun uusi vaijeri ei lopettannu holtitonta mittarin pomppimista,en ollut huomannu että paketissa oli vaseliini mukana no vaijeri irti ja rasvaus! johan rupes toimimaa niin kuin pitää!.
     
  3. ChevaMan

    ChevaMan 2nd gear

    Viime syksynä mulla oli Chevyssä täysin vastaavanlainen ongelma. Vaijeri irti, vaijerin kunnon rasvaus, (laitoin vaijerin roikkumaan yöksi tallikatosta, että varmasti koko matkalta rasva levittyy) ja tämän jälkeen toimi ok. Tsekkaa, että se vaijeri menee mittarin ja laatikon päässä kunnolla sinne "pesään".
     
  4. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Mätäröörissä edellinen asentaja jättänyt vaijerista pois korikiinnikkeen tai pari, niin pääsee liikkumaan mattojen kanssa (nekin irti, ylläri). Menee liian tiukalle mutkalle, niin viisari heittelee ja tiksuttaa aika lujaa...
    Laiskana en ole kiinnittänyt liikkuvia rojuja, vaan potkin tarvittaessa vaijeria parempaan paikkaan!!
     
  5. camucommo

    camucommo 3rd gear

    Kokeiltiin voidella vielä vaijeria paremmin muttei auttanut asiaa.

    Purettiin sitten koko mittaristo ja syyksi paljastui mittarin koneisto. Se pyörivä "lirpake" jumittaa yhdessä kohtaa mekaanisesti ja tikitys tulee mittaria liikuttavan metallikiekon ylös/alas liikkeestä. Ilmeisesti matkamittarin rattaat/laakerit kuluneet.

    Näitä ei taida saada ehjättyä ilman kellosepän taitoja..
     
  6. PJP2

    PJP2 1st gear

    Lähetä mittarisi korjattavaksi tänne: Mittarikorjaamo Palanto oy (Erkki Palanto, Kytömaankatu 5, 33720 Tampere. Puh. 03 3178455. www.palanto.fi. asiakaspalvelu@palanto.fi. Kunnosti oman Furyni soutavan mittarin (useampi vuosi sitten).
     
  7. camucommo

    camucommo 3rd gear

    Enpä ole moisesta paikasta ennen kuullukkaan... Täytyypä kysellä! Kiitokset kaikille vastanneille!
     
  8. mesev8

    mesev8 3rd gear

    Palantoa suosittelen, mulla oli 66 Monacon mittari sielä remontissa ja on pelittänyt jo muutaman vuoden ongelmitta. :D
     
  9. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mulla on menny jo kahteen kertaan Impalasta se maili näyttö jumiin ja olen kyllä sen ilman kellosepän taitoja saanut korjattua. Se on ainakin mulla aiheuttanut sitä naksumista ja nopeusmittarin hakkaamista, kun ei matkamittariin tule lisää lukemia jumituksen johdosta. Ainakin tossa Impalan mittarissa oli vaan pirusti rattaita siellä sisällä, mitkä oli vaan rasvan puutteesta jumissa. Tietenkin myös kuluma aiheuttaa jumitusta, mutta mulla on auttanut ihan rasvaus.

    P.S. kannattaa ottaa lukema ylös, mulla jäi "muutama" maili pois mittarista :poff:
     

Kerro tästä muillekin!