Auton löytämisen vaikeus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Andde, 13.3.2015.

  1. Andde

    Andde 3rd gear

    Nonsense kiteytti loistavasti, tätä ajoin takaa, kiitos :)
    Saa toki tarjota miulle lisääkin, pari hyvää mopar-ehdokkia olis.
     
  2. starcraft

    starcraft Gearhead


    Tuon hurst/oldsin nähneenä voin vihjaista että on kyllä upea laite eikä ole pelkoa että toista samanlaista lähicruisingissa on paikalla. Jos et ole vielä nähnyt autoa livenä niin veikkaisin että kunto tuskin on pettymys.
     
  3. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Kyseessä ilmeisesti tämä: http://www.nettiauto.com/oldsmobile/cutlass/7075914

    Hieno laite, mutta kiinnostavinta kuitenkin siis tämä seikka:
    Ei numbers matching, moottori vuodelta 1968 Oldsmobilen parhailla C-kansilla.
    A-bodyyn 455 tuli käsittääkseni tehtaan asentamana vuonna 1970, sitä ennen Hurst/Oldsissa, eli tekniikka olisi peräisin ehkä 88/98/Toronado ??
     
  4. MaxHeadroom

    MaxHeadroom Gearhead

    Taas kerran nous mieleen, että mites noi Oldsin 455 koneen'68 vuoden 360 gross heppaa vois kääntää ymmärrettävästi net tehoiksi.. tästähän on toki juttua pilvin pimein jos jaksaa kaiken läpi kahlata. Jossain nettijutuissa annetaan jotain varttimailiaikoja ja 0-60 aikoja just esim. '68 455 Toronadolle, mutta mitenhän toi mylly Cutlassia liikuttaa ?

    Tietysti moderni vuoden 2008 RST 6,1 hemi (425 hv net) olis parempi valinta jos nopee poistuminen mielessä.

    Mun edellinen kärry, 72 Chargeri 400 vakiokoneella ja 255 hepalla on hyvä vertailupohja, arvelen sen vastaavan suorituskyvyltään tuota Oldsia, vai ?
     
  5. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Kannattaa muistaa ehkä, kun kerran noin valtava budjetti käytettävissä, että muitakin autoja kuin Chargereita, Camaroja ja niitä ainasia E bodyja on myös olemassa :odroll:
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla hiukka erilainen propleema,helvetisti löytyis hienoja autoja mutta rahaa ostamiseen ei!!:):)
     
  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jep ja tuolla budjetilla saa monen auton liikkumaan rivakasti.
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jos olisi 30 tonnia paukauttaa harrastepeliin, niin en kysyisi keneltäkään mitään mitä pitäisi ostaa. Ainut kysymys olisi mahdolliselle myyjälle, että miksi juuri tämän ostaisin.
     
  10. Andde

    Andde 3rd gear

    Juu, miulla "hieman" rajatumpi budjetti käytössä...
     
  11. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Joo, toi yks aihetta sivuava kaveri sekoitti alkuperäisen ajatuksen tässä. Mutta kummiskin oli tymäkämpää budjettia tai ei niin edelleen olen samaa mieltä mitä aikaisemminkin kommentoin.
     
  12. MaxHeadroom

    MaxHeadroom Gearhead

    Sori että tulin sekottaan toisten topicceja :soosoo:
     
  13. Andde

    Andde 3rd gear

    Ei, kyllä tää oli ihan yleiseksi tarkoitettukin.. Ohhan miulla ostoilmo.. :)
    Jäin vain mietiskelemään, kun tuo aihion löytäminen tuntuu hankalalle, että paljonkohan näitä "hiljaisessa" myynnissä olevia autoja on..
     
  14. BuickS

    BuickS Gearhead

    Oletko jo pitkään etsinyt sopivaa autoa?
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ripeys on suhteellista, mutta tuossa ainakin olisi pääntila maksimoitu: http://www.nettiauto.com/chrysler/300/7066022 Myyjän aiempia tuotoksia nähneenä uskaltaisin väittää että on hyvin tehty (tähän yksilöön en ole tutustunut). Aika namu vaikka vähän noihin GM:iin olenkin urautunut.

    Ja jää vielä bensa-/viritysrahaa.

    Itsellä kanssa autokuume heräsi talviunilta ja päiväunien ykköskohteeksi on valikoitunut XJR Jagge. Suomen tarjontaa tsekatessa on tullut Mieleen, että ei ole porukka tainnut herätä autovero"muutokseen" (oikeastihan mitään ei muutettu, Tulli alkoi vain noudattaa olemassa olevia määräyksiä). Erot Nettiauton pyynneissä on paikoin aika huikeita verrattuna siihen mitä maksaa vastaavan saksa-auton saattaminen suomikilpiin. Sen verran huikeita ettei tee aina mieli lähteä edes renkaita potkimaan.

    Ei XJR, mutta esimerkki:
    Nettiauton "halvin" tätä korimallia 29 900 e http://www.nettiauto.com/jaguar/xj8/7085511
    Saman vuosimallin mediaanihinta mobile.de:ssä luokkaa 9 500 e, halvin 6 200 e
    Veropäätös tammikuulta 4 500 e

    Vielä vähän jäis hakupalkkaa...
     
  16. MaxHeadroom

    MaxHeadroom Gearhead

    www.mobile.de sivustolta olen kanssa etsiskellyt, mutta kyllä teutoonitkin muskelijenkkien arvon tietää...
     
  17. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Ostoilmoituksia autoista en ole nähnyt vuosiin. Ylitarjontaa on sen verran, että ostoilmoituksen teko on siinä turhaa. Toisaalta musakamppeiden puolella on tullut huomattua se, että ostoilmoituksiin ei kannata edes vastata vaikka löytyisi tasan niillä halutuilla spekseillä oleva kampe.

    Syy siihen, että ostoilmoitus on tehty tarkoittaa monesti sitä, että ollaan valmiita maksamaan 50% käyvästä hinnasta.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja monesti pitää tehdä kompromissejä. Jos ei löydy sopivaa tai budjetti ei riitä niin otetaan joku mitä voitaisiin pienellä joustolla kestää.
     
  19. Andde

    Andde 3rd gear

    On minun haku ollut pari vuotta jo käynnissä.. Aikaa etsintäänkin on..
    No jenkeistä laivaamalla pitänee minunkin toimia.. Chevellen löysin sopivasti, katsotaan pääseekö kauppoihin.
     
  20. Andde

    Andde 3rd gear

    Miten tuo ostoilmoitus ylipäätään kannattaisi muotoilla....

    Miullakin kun lista noista autoista, jolta etsin, eikä jokaisesta viitsisi tehdä ostoilmoitusta erikseen. Löysin nyt Camaronkin kohtuullisesti Chevellen läheltä, josko molemmista pääsisi kauppoihin ja laivaa sitten samalla kertaa Suomeen.
    Kuukauden päästä lähden käymään paikan päälläkin työasioissa, niin vois vilkaista sitten autotkin samalla :)
     

Kerro tästä muillekin!