Caminoon tankin ulkopuolinen bensapumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja maddis, 12.4.2015.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Caminoon menossa megasquirt ohjaamaan konetta ja muuten on hommat edenneet hyvin, mutta bensapumpun kanssa hieman mietityttää ja aattelin kysellä kuinka muut Caminon ruiskuttaneet on asian tehneet.

    Pumppu on jo hankittu ja nyt mietin asennuspaikkaa. Pumpun ohjeissa sanottiin, että mitä lähemmäs tankkia pumpun saa asennettua, niin sen parempi.

    Noh, eka vaihtoehto oli hitsata pumpulle teline lavan pohjaan. Tulisi lähelle tankkia. Ongelmia tässä asennuksessa on se, että pumppu tulisi tankin yläpuolelle joten käytännössä taitaisi aina sammutuksen jälkeen imuputki valua tyhjäksi. Lisäksi pakoputket kulkisi kohtalaisen liki, vaikka liekö takapää enää kovin kuuma.

    Toisena vaihtoehtona mietin hanttimiehen puolen runkopalkkia siinä kohden missä palkki avautuu C-palkiksi. Pumpun saisi varsin hyvin piiloon. Olisi myös tankkia alempana jolloin imuputki ei tyhjenisi. Ongelmana tässä tietysti on se, että etäisyyttä tankkiin on jo jonkin verran.

    Kuinka muut Caminon ruiskuttajat (ja ulkopuolista pumppua käyttäneet) on asian ratkaisseet?

    Paras(?) ratkaisuhan taitaisi olla hommata tankin sisäpuolinen pumppu, mutta se taitaisi vaatia toisen tankin tai ainakin sen anturisysteemin mihin pumppu kiinnitetään.
     
  2. Panze

    Panze 3rd gear

    Mulla on Caminossa kuskin puoleisen takarenkaan edessä pohjaan ruuvattuna pumppu.
    Jos tekisin uudestaan niin laittaisin pumpun tankkiin. Sellainen on jo valmiiksi hyllyssä odottelemassa motivaatiota.
     
  3. maddis

    maddis Gearhead

    Tietysti pumpussa oleva tankki olisi paras, mutta kaasarimallin tankki niin taitaa vaatia tankin vaihdon, että tällä hetkellä mennään tuolla pumpulla.
     
  4. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    joku aeromotiven stealth systeemin pumppu olisi kätevä idea. ainakin tuntuu että viimeisten parin vuoden sisällä on jokaisessa jenkkihottiroddicustom yms lehdessä ollut joku projekti tai tee itse artikkeliksi verhoiltu mainos tästä tankin sisälle asennettavasta pumpusta.

    http://www.hotrod.com/how-to/engine/130 ... tallation/

    itseä ainakin kiinnostaa tuo pumppu jos joskus sähköiseen pumppuun tai ruiskutekniikkaan siirryn.

    edit: olikos tää sama kuin tuossa edeltävässä mainittu? en huomannut katsoa tarkemmin.
     
  6. ogland

    ogland 3rd gear

    tankin alle sumppu josta suotimen kautta pumpulle sumppu auttaa myös ettei stumppaa kaarteessa, joutuu kyllä vähän hitsailemaan tankkia
    nyt käytössä olevan sumpun koko 25x150x150 ja hyvin on toiminut
     
  7. maddis

    maddis Gearhead

    Saman valmistajan pumppu, mutta muuta yhteistä tainnut ollakaan.

    Kyllähän tuo Aeromotiven systeemi varmasti hyvä olis, mutta pikaisesti googlaamalla näytti hintahaitari olevan reilusta $400 aina $600 joten nyt alkuun ainakin jää kyllä laittamatta.
     
  8. maddis

    maddis Gearhead

    Juu, sumpusta tiedänkin. Tuo tankin hitsaus vaan mietityttää. Tuota stumppailua voi välttää sillä, ettei aja kovin vajaalla tankilla.
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Tuohon pumppu ja suodatin nyt aluksi ainakin asettuvat. Pumppu on alapuolelta runkopalkin suojassa. Suodattimeenkaan ei tod.näk. pitäisi suoraan mitään lentää, mutta seurataan tilannetta.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!