Turussa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja 1963bonneville, 3.5.2015.

  1. 1963bonneville

    1963bonneville 1st gear

    Onko Turussa mitään cruising toimintaa nykyään?

    Täältä naapurista huutelee, mutta voisi sinne ajella jos olisi.
     
  2. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Hiljaista on nykyään. joka kesälauantai alkuillasta jokunen jenkkiharrastaja istuu auranlaakson abc:llä, ja muutama auto saattaa illalla käydä kaupungilla kääntymässä, mutta siinä se. turkucruisinkikin loppui vähin äänin..
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Auranlaaksokin taitaa hiipua?

    Aurajokirantaan porukka kaiketi koittaa taas kerääntyä, mukavamman miljöön takia ainakin.
     
  4. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Ymmärsin et autosaloonin yhteyteen oli joku cruising hankekin,mut oli sit
    harrastajien mielestä 'pikkase liian aikaista'...
    ..................................................................

    16/5/15 WP:llä Tuulissuolla kummiskin jotain häppeningiä ->
    https://www.facebook.com/wpkatsastus
    +
    Jukka Tukku Manhattanin kupeessa 23/5/15
    http://www.jukkatukku.net/jukka-tukku-o ... .2015.html

    Trunk swäppi Orikedolla 31/5/15
    http://aijaa.com/OARLEf

    Unohtamatta Trianglen Huutokauppaa 9/5/15
    http://trianglemotor.com/huutokauppa.html
     
  5. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Edelleen jaksan ihmetellä sitä asiaa, että Suomen yksi isoimpia kaupunkeja, mitä toimintaa on, no ei juuri mitään. Tuntuu että muilla paikkakunnilla on lähes jatkuvasti jotain toimintaa. Säännöllisesti cruisingeja yms.
    Liittyykö asia harrastajien vähyyteen, vai turkulaisuuteen? Veikkaan jälkimmäistä.
     
  6. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Jälkimmäistä veikkaan itsekin. (vaikken Turussa asu, lähellä kyllä). Johtuneeko siitä myös, ettei kukaan halua kantaa vetovastuuta. Eli välttyy turhilta jupinoilta. Eli onkohan paikallinen piirre, kun jotain järjestetään niin: "mulle ei ainakaan silloin sovi, miksei se voi olla silloin" , "no mä en ainakaan silloin pääse" jne.

    Olisikohan helpointa, että vapaamuotoinen tapahtuma paikassa X klo.18.00-19.00 ja siitä sitten ajelemaan reittiä Q. Sen jälkeen jaksaville kokoontuminen paikkaan Z.
    Joka kuun parittomina viikkoina, ke päivinä. (1.pariton ke ja 3.pariton ke ) Toukokuussa tuo tarkoittaa. 6. ja 20. päiviä.

    Tuo siis oma ajatus. Vielä kun löytyy ne paikat ja reitit. Tasapuolisuuden vuoksi kuun ensimmäinen voisi olla TOIS PUOLEL JOKKE ja kuun toinen TOIS PUOLELL.......

    Esim. Raision ABC:llä kokoontuminen siitä sitten ajelemaan. Reittiä voi aina vähän muokata ko. päivänä. (esim. nyt Nousiaisten kautta Lemuun, sieltä Askainen, Merimasku, Naantali. Osa saattaa jäädä Naantaliin osa jatkaa ehkä sinne sovittuun paikkaan Z.

    Vai ammutaanko tämäntyyppinen idea heti alas? (Ja itse olen kyllä aika laiska ottamaan vetovastuuta :rotfl: )
     
  7. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Jotain tuon suuntaista kaivataan juurikin. Tai EDES kerran kaks kesässä jotain cruisailua. Mutta ei edes sitäkään ole ollut :poff:
     
  8. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Jos hienosäädetään, että kerran kuukaudessa. (touko, kesä, heinä, elo) . Joka kuukauden, toisen parittoman viikon ke. Toukokuussa se olisi 20.05, kesä 17.06, heinä 15.07, elo 12.08.

    Aloitetaan vaikka Raision ABC:ltä. 20.05 Klo. 18.00-19.00 jne...?? Sinne kaikki silloin kynnelle kykenevät??

    Yleensä taitaa mennä kerta pari harjoitellessa. Sen jälkeen saattaa ottaa tuulta alleen....

    Laittakaa ihmeessä ajatuksia.
     
  9. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Hyvä idea yks juttu pistää mieleen...

    Itse koska olen itsekäs paskiainen niin tuli mieleen että täytyy nurista hiukka...

    Voisko se olla viikonloppuisin? Mulla tuntuu menevän nuo keskiviikot aina töissä aina se tuuri on se että olen just sillo iltavuorossa kun olis ruisingit. Mieli tekis hirveesti tulla kaikkiin tapahtumiin keskellä viikkoo mutta kun olen töissä just sillo. Mutta ei sota yhtämiestä kaipaa. :lol: Jaa niin juu kun joku ajattelee niin se Lanceri vaan ei liiku jollei käy tekemässä rahaa tilille. :lol:
     
  10. 1963bonneville

    1963bonneville 1st gear

    Katos... Salolaisen uteliaan kysely aiheutti hienon harrastelijoitten rypistyksen.. Jos näistä tulee tosi, niin on pakko raahata istumalihakset sinne hämmästelemään kylän toimintaa...
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Viikonloppuhan se paras olisi, ai mutta silloinhan on jo lauantaina väkeä Espositolla..
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ei oo oma auto viel liikenteessä niin en tiedä miten paljon rannassa tai abc porukkaa on käynyt tänä vuonna mutta aikaisemmin on kelien mukaan abc:llä ollut 5-20 autoo.
    Kerran kuussa kupittaalla harrasteautotapaaminen. Autoja 20-50kpl ja prätkiä 10-20 ja parkkipaikka tukossa. En tiedä mikä tämän tilanne on tänä kesänä.

    Itse muutin Turun seudulle Tampereelta ja en voi kyllä sanoa että Tampere olis sen vireempi jos ei tilanne sit oo muuttunut viime vuosina.
     
  13. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Toi on tietty vähän kakspiippunen juttu, viikonloppu olis kyllä parempi koska varmaan enemmän kynnelle kykeneviä ois silloin, mut toisaalta kesä on lyhyt niinkuin kaikki tietää ja saattaa osua sitten samoihin aikoihin isompien tapahtumien kanssa ja siitäkin syystä voi olla pulaa osanottajista. Mutta kannatan viikonloppua mieluummin ilman muuta.
     
  14. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Mä en yleens käy isoissa tapahtumis.. Olen yleensä ollu jos on vaan työt menny sillai et on päässy ni nois kaffe jutuis mut aina ei voi voitttaa.
     
  15. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Tuo aikataulu lienee se suurin kompastuskivi, mikä hajoitttaa porukkaa? Omalla kohdalla noin kolmena lauantaina neljästä töissä. Tietysti se muiden(kin) asioiden tärkeysjärjestys vaikuttaa.

    Kaksi asiaa esteenä/tai sitten ei. Eli ollakko töissä tai säävaraus.(vaikkei sokerista ollakkaan). Jos aika ja paikka saadaan järjesteltyä, niin mukana ollaan. (huom. nuo kaksi reunaehtoa) :D

    Pitäisikö vaikka äänestää mikä päivä ja mihin aikoihin? Nähdään edes vähän, tuleeko hommasta mitään. Eikä se sido ketään mihinkään. Homma lähtee siitä joko rullamaan tai sitten ei.

    Itse suosin viikolla ilta-aikaa. :) Moni oli jo lauantain kannalla. :cry:
     
  16. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Enää en itse Turussa asu, mutta lähistöllä kumminkin. Eli länkytystä/ajatuksia mun suppeasta maailmankatsomuksestani:

    -Kaupungilla pyöriminen autoilla "tapettiin" joskus -90 luvun puolivälin jälkeen kaupungin toimesta, kun suuri osa kaduista suljettiin illoiksi liikenteeltä + kävelykatuja ja bussikatuja ilmestyi katukuvaan. Järkeviä ajoreittejä ei juuri jäänyt.

    -Kupittaan kokoontumisissa käy mielestäni huomattavasti enemmän autoja ku tuossa aiemmin mainittiin. Muuten hyvä tapahtuma, mutta joukossa aika paljon tavallisia autoja, kun on yleinen parkkis. Porukka myös usein lähtee jo kun tapahtuma vasta alkaa.

    -Turku Cruising oli hieno tapahtuma, todella harmillista ettei 2014 järjestetty, toivottavasti löytyy talkooporukkaa ja tapahtuma nähdään vielä.

    -AutoSaloon saa käsittääkseni jatkoa, järkevät lippuhinnat ja paljon katsottavaa. Toki myös tuuning vehkeitä, mutta ainakin itse osaan arvostaa myös uudempien autojen rakentajia.

    -Concours d'Elegance, vähän kohderyhmästä ohi, mutta ehdottomasti tsekkaamisen arvoinen tapahtuma. Harmi vaan että on aina samana viikonloppuna kuin Himos, niin jää itseltä taas(kin) väliin.

    -Turku Kustom Show, elokuuta piristävä tapahtuma.

    ABC:lla tai Forum Marinumilla ei oo tullu enää muutamaan vuoteen käytyä, en kyl varsinaisesti osaa sanoa miksei... ei vaan tuu lähdettyä.
     
  17. ViLU

    ViLU Gearhead

    Eiks tää homma lähtis siitä, et kokoonnutaan jonnekin muualle kun sinne ABC:lle. Jokiranta olis helvetisti parempi, olis muutakin kateltavaa ku ABC:n nurkat. Sit koitetaan jotain pientä lenkkii pitkin keskustaa ja vaikka ruissalo lenkki myös? Itelle kelpaa ainakin lyhemmätkin lenkit.

    Ajelen ite yleensä Littoisista Turun keskustaan ja siitä rantaa pitkin sitten Ruissaloon. Sieltä sitten takas keskustaan tai sit pyörähdys Naantalissa (Keskustan läpi ja Hollywood). Onhan näitä nättejä mestoja tässä lähelläkin.

    Olisko hullu idea tapaaminen viikolla ja sitten viikonloppuna? Jollekin sopii jompikumpi tai sitten molemmat. Vai johtuuko tämä ettei cruisailla ettei ole bensaa? Ratkaisu tähän on pienet pyrähdykset lähialueelle. :)

    Tietty voi niinkin tehdä, että jos on bensat vähissä ja selvii mestoille niin mun kyydissä pääsee ainakin kruisailee. Tutustuu samal uusiin ihmisiin.
     
  18. ViLU

    ViLU Gearhead

    Onko kaiken pakko tapahtua lauantaina? Miksei sunnuntai sovi? Mulla on aikaa kruisailla viikolla iltaisin jos ei oo muuta tekemistä, sama pätee viikonloppuun.

    Edit: Niin, viikonloppusin myös päivällä jos ei oo muuta tekemistä...
     
  19. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Autosaloonin yhteydessä kyse oli JDM-autoille tarkoitetusta cruisingista, ja järjestässä oli samaa kaveriporukkaa kuin 2014 järjestetyssä turkucruisingissa josta oli facobookissakin tapahtuma, se tosin järjestettiin muistaakseni elokuussa. ja oli heinäkuussakin jokirantamiitti missä oli euro, japsi ja jenkkiautojakin. mutta sääli sinänsä ettei enää järjestetä samanlaisia ja suuruisia kokoontumisia ja cruisinkeja kuin oli vielä 2000-luvun alkupuoliskolla, kalustoa kun täällä turun ja lähialueiden talleissa riittää....
     
  20. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Ei yhtään hullu idea tuo viikolla ja vkl. Saadaan varmaan useampi liikkeelle. Vaikkei ehkä yhtä aikaa. :D
    Pitäisikö ehdottaa ensin paikka? Jokiranta, ABC, tai vaikka Askaisten Siwan parkkipaikka... :rotfl: Vitsi, vitsi, en edes tiedä onko siellä Siwa. Jokiranta sopii mainiosti mullekin. Tuskin sieltä tila loppuu....
     

Kerro tästä muillekin!