G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    [​IMG]

    Uus limppu paikallaan, saatana ku vastusti pakoputki,
    hiestä märkänä piti taistella että sain sen irti.

    En testaillut vielä mitenkään kun kellokin alkaa olla yö eikä viittis koko kylää herättää,
    kotio kumminkin ajelin normisti ja tuntu hämmentävältä kun korva on tottunut tiettyyn saundiin tietyllä kuormituksella ja nyt se kiekuu selkeesti ylempänä, piästää jenkat parin tonnin päälle melko köykäsessäkin liikkeellelähdössä,
    maantiellä jossain satasessa alkoi tuntua suunnilleen samalta ku ennenki, kai se pikkasen korkeemmalla kiersi mut ei paljo,
    Että käyttäytyy kyllä vissiin melkolailla mudracerin antaman mielikuvan mukaisesti
    turbaanilukon kumminkin vois viritellä toimimaan tappokytkimen kera, ja mosaa tietty ylävirkeemmäks, nälkä... :lol:

    Kiitoksia oikeen kovasti
     
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ministart asennettu kaverin nosturilla tänä iltana.. aika kivuttomasti meni paikalleen. ja auto ainakin vielä starttaa ihan hyvin. alle 10 starttia tosin vasta takana. mutta hyvältä tuntui.

    saattaa siis päästä ajelemaan jo autolla jonnekkin tällä viikolla, esim lauantaina lentokentälle katsomaan wcsc kiihdytyskisoja. :)

    äänenvaimennusmatotkin on nyt pääosin asennettu paikalleen tässä starttiprobleeman kestäessä. seuraavaksi tällä viikolla ohjelmassa on ehkä stereoiden piuhojen vetoa valmiiksi jos niitä joskus tarvii.. ehkä lattiamatto paikalleen. ja/tai ainakin apukuskin penkki pitää laittaa viikonlopuksi kiinni myös. ei suuria suunnitelmia siis.. pitää lomalla olla lungistikin joskus. :)
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    200Rmulkussa on toi lukon ohjausanturi "nurinperin" . 1-2-3 vaihteilla se maadoittaa ja nelosella maadotus poistuu. 5-napasella releellä sen saa hyödynnettyä.
     
  4. G20

    G20 Gearhead

    Eilen tuli tehtyä Caminoon pientä huollon tynkää ja taakse vaihtui vakiojouset(?) Eibachien tilalle. Olisi pitäny uskoa kun heput kehuu että tulee liian matala ja vetelä jo henkilömallista, niin oli tuokin mielenkiintoinen ajella monttuihin varsinkin täydellä tankilla.

    Noista vanhoista jousista ei täyttä varmuutta mistä laitteesta ovat peräisin mutta perä nousi n. 1" vs. Eibach tuuman madaltavat ja nyt on asiallinen ajettava. 8)
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Sekinnii vielä, pitääkö emeritussähkärin perkele vielä sähkäriäkin alkaa leikkimään. :lol:

    Tossa nyt ekan kerran kotomatkalla vedin muutaman seisovan lähdön koirankusettajien "iloksi", mutta en kyllä päässy millekään kuusalle mitkä olis hyvät lähtövarvit kun noi uudet pirellit näemmä sutii aikas herkästi.

    kokeilin silleenkin et jarruu päin vajaa pari donaa ja sit ensin varttikaasulla jonneki kolmeen asti vikistämällä ja sit hidastetusti lisää runtuu niin viimestään toisioiden myötä pito irtosi sen sijaan et olis lähteny sysäämään.
     
  6. Dragoon

    Dragoon Gearhead

    Cutlass katsastettu vuosi eteenpäin.
    Vähän piti katsastusmies jumpata ne takajarrut ennen kuin rupesi pysymään rajojen sisäpuolella, tuli 26% heitto... Mitä voisi aiheuttaa nuo heitot koska molemmat jarrusylinterit ovat uudet? Rummut ja kengät vanhoja..
     
  7. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ilmaa jarruputkissa, väärin kasatut ja/tai säädetyt kengät nyt vaikka ensiksi mainittuna.
     
  8. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    toisen puolen kengät saanu ölppää/nestettä/eriparia/muuten vaan hekee paikkaansa. dynamometrissä kun polkee niin monesti takaset tekee just tuon että paranee kun siinä jarruttelee.
    yleensä kääntäny toisellepuolen 2 kenkää jos se on ollut mahollista niin tasottuu noi kitkaerot. voi koittaa tasoittaa itekki tuota eroa ajelemalla käsijarru lievästi päällä hetken.
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Itselläkin, kun ajankohtainen tuo käsijarrun säätö niin kaikki neuvot kiinnostaa. Tuossa em. neuvossa en äkkiä keksinyt miten tuo vaijeri säädetään. Kerrottiin kyllä jarrujen säätämisestä ja kuinka se automaatti tarkistetaan/säädetään. Vai olisko se vaan pitänyt tietää(tm)?
     
  10. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    siinä taka-akselin etupuolella se kolmion mallinen pelti jossa vaijerit "haarautuu" yhdeksi pitäis kaiketi olla toisessa vaijerissa mutteri säätö. se löysälle ja pyörittelee rummun kenkien säädöt "iholle". sit maltillisesti vaijeria kireämmälle ...
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    uuden turbiinin ensitestinkiä, jenkakello näyttää ainakin 20% liikaa, laturi siivoineen vaihtu talvella enkä nyt tiiä tarkkaa virhettä.

    sen verran liukasta vielä, että ykkönen läpi melko sukkasillaan

    https://www.youtube.com/watch?v=vGmszcv04Tc
     
  12. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

  13. maddis

    maddis Gearhead

    Onhan siinä se pelti joo. Jaa se menee noin yksinkertaisesti. Ajattelin sit taas ihan liian monimutkaisesti asiaa.

    Tänään tallilla säätelin noita takajarruja, mutta parkkijarruun en vielä koskenut.

    Tämä lienee asiaa, lukee manuaalissa, mutta mikä virka sillä brake-valolla on kojelaudassa? Näytti tulevan päälle kun laittoi virran päälle ja sammui kun kone lähti käyntiin. En nyt muista painoinko jarrua ennen sitä. Siihen jakopalikkaan, josta lähtee putki taakse, menee kyllä yksi sähköjohto josta tuo brake-valo saanee ohjauksen.

    Lisäksi huomasin, että sisävalolle tulee sähkö jatkuvasti, vaikka ovet on kiinni kumpainenkin. Liekö sitten kytkimet säädetty huonosti vai mikä lie.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Siis sisävalo tarkoitatko kattovaloa vai jalkatilan valoa? Mulla Cutlassissa ainakin toimii siten, et oven avatessa tulee valot apparin ja kuskin jalkatilaan, kytkimellä sit se kattolyhty toimii ja se palaa kyllä ovet kiinnikin jos niin katkaisijasta on laitettu. Tosin suomiautohan toi ja on siitäkin sähköjä ranetettu, et tää vastaus voi olla yhtä tyhjän kans.

    Onkohan toi Cutlassin alumiinipelti mitenkään hitsattavaa tavaraa? Ei ajankohtainen asia, mut sit kun rahkeet riittää ylimaalaukseen, niin konepellin sokat kyllä lähtee, mietin vaan että saako ne hitsaamalla umpeen vai pitääkö metsästää uutta peltiä.
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jarrujen Brake merkkivalo palaa jos toisen jarrupiirin paine häviää (jakopalikka=proportion valve ja merkkivalokytkin) tai seisontajarru on päällä.
    Se syttyy palamaan myös Bulb Test asennossa virta-avainta käännettäessä ennen starttaamista, =merkkivalojen toimintatestaus.

    Sisävaloille tulee aina +jännite, mutta ne syttyy palamaan vasta kun ovikytkin tai valokatkaisimen kytin maadoittaa valojen miinus puolen.
     
  16. maddis

    maddis Gearhead

    Missä tuo kytkin on, jolla tuota kattovaloa ohjataan? En nyt äkkiä muista moista kytkintä nähneeni. Pyöritellään sitä lähivalojen etc. kytkintä?

    Mittasin johdosta suoraan (myös miinus) joten se sai maita sinne kans. Kojelaudan alla olevat valot on pimeinä kaikki joten joko sieltä uupuu maa ja/tai sitten +12V. En tullut testanneeksi ennen kojelaudan purkua, että toimiko ne silloinkaan.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kävix lentokentäl koittamassa?
     
  18. El 60

    El 60 Gearhead

    Onko mitää 2D v8 G ruumiita myytävänä? Tekniikkaa löytyy omasta takaa..tarjoo YV:llä
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Sori, en tiiä jos sulla ei oo siinä kattovalossa. Mulla on ihan siinä kattovalon yhteydessä katkaisija.
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    Piti mut en kerriinny, döisä vastusti ja varaosapuljut ehti mennä kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!