Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Komppaan BBCeetä. Tuossa 90 luvulla ja 2000 luvun alkupuolella oli vielä lehden ulkoasu mukavan viihtyisän kotoisaa ja tuntui, jotta lukemista riitti loputtomiin. Eipä silti on se kelpolehti edelleen. Nyt en ota kantaa uuteen lehteen kun en ole vielä käsiini saanut.
     
  2. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    oliskohan nyt kuitenkin kyse nimenomaan kansiKUVISTA ja siihen teemaan sopivasta 50-60-lukuisesta hot rod-magazine stailista?

    en usko, että on pysyvä ulkoasu...
     
  3. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Just selasin saapunutta päivän postinippua ja löysin uuden moblan ja meinasin lentää persilleen.
    Kiihdytysauton kuva Mobilistin kannessa.Jo on aikoihin eletty.
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ...onhan se jo museoiässä...
     
  5. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Olihan tuo tosi nostalginen ja perusteellisesti tehty juttu,tuosta valtterista,hieno fiilis lukea lehteä ja muistella omia hämäriä(tosi hämäriä) muistikuvia kun olimme paikalla taannoin Härmälän kisoja katsomassa(-80-81?).Jostain syystä siitä sain silloin jopa muutaman pokkarikuvan otettua.
    Lehti oli toisaalta yllättävä,varsinkin kansi,positiivisesti,mutta ehkä jonkinlaista ulkoasun "vanhentamista" lehti kaipaisi,niinkuin tuolla aiemmin myös toivottiin.
    Muuten monipuolisen taattua laatua josta tykkään,35:n vuoden lehdet on hyllyssä ja homma saa mielellään jatkua 8)
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Vähän kummaa, että just' nyt on "challenger70":lle pettymys-numero 10 vuoteen, kun on tosiaan hotro-henkeen dragrace-auto todella perusteellisesti esiteltynä. Kas kun ei viime kesän saksalais-autoteemainen numero sitä ollut?
    Aavistuksen pliisuna pidin oliko-se-nyt toissanumero, jossa oli etuveto-Seville ja Sunbeam ja sekin johtui jotenkin siitä, etteivät esiteltävät autot oikein sillä kertaa kiinnostaneet. Mutta jutut oli niistäkin hyvin tehty, ei se lehden vika ollut.
    Mutta minä tykkään tästä uusimmasta! Hyvä on uusi numero, enhän sitä vielä edes ole kokonaan lukenut ja esim. "älymystö"-jutussa on kiva graafinen "look". Ei nyt ihan hitekkiä ainakaan.
    "Mobilisti-ilmiö" kävi taas muutenkin: ei nyt kellään olisi Fordin Vendomea jossain halvalla...?
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei kellään muistu mieleen?
     
  8. homer

    homer Double Gearhead

    Melkein sanoisin jotta ei ole juttua ollut.
     
  9. onre

    onre 3rd gear

    Uskaltaisin väittää että Civicciä ei kyllä ole ainakaan viimeiseen viiteen vuoteen käsitelty.
     
  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Mobilistin sisällöt kautta aikojen

    http://www.mobilisti.fi/mobilisti/mobil ... a-aikojen/




    Sama vanha Hot Rod Magazine tyyli tuli mieleen heti kun kannen näin ja epäilen myös ettei ole pysyvä "uusi lookki".
     
  11. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Klassikot-lehdessä numerossa 5/2010 on esitelty valkoinen -73 Civic.

    Juttu on nelisivuinen, tosin ekat kaksi sivua menevät aloituskuvaan ja varsinaista asiaa on vain kaksi sivua.

    Niin ja Tuulilasissa numerossa 8/1973 on Matti Järven niinikään nelisivuinen koeajo. Järvi toteaa auton hieman ristiriitaiseksi: teknisesti mielenkiintoinen, mutta niukkaan varustetasoon ja pieneen kuljetuskapasiteettiin nähden kalliiksi. Hinta 18500 markkaa, kun Toyota Carina maksoi 17750 markkaa ja 1,6-litrainen Cortina 17880 markkaa.
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ok. Kiitos tiedosta. :D
     
  13. JuKo

    JuKo 3rd gear

    Kyllä olen vanhaksi tullut. Kun Mobilisti alkoi ilmestymään, siinä tuomittiin kaikki kiihdysraggarit jotka pilkkoivat vanhat harvinaiset autot dragstereiksi ja pelättiin että Suomeenkin rantautuu sen myötä kaikkia jumalattomia tapoja Amerikasta jossa leikellään vanhat Mercuryt niin mataliksi että ikkunatkin ovat kuin postiluukkuja..No, niin vain tuli kiihdytysautoistakin mobiileja ajan myötä.
    Onhan toisaalta V8 Magazinessakin esitelty jotain kustom-mosseja ja ainakin alkuaikoina Veekasissa oltiin sitä mieltä että ryssämobiilit eivät kelpaa kuin penkantäytteeksi tai poijun ankkureiksi.
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niinpä.


    Ei minun mielestä mitään moitittavaa ollut tällä kertaa lehdessä.
     
  15. jantunen

    jantunen 1st gear

    Myös TM 10/1973:ssa oli koeajo.
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Lisätään myös se tuonne ostetaan-osastolle.. Kiitos tiedosta.
     
  17. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Siitä ei ole kovin kauaa, kun moblassa oli juttua Honda Preludesta noilta vuosilta, en muista lehteä, mutta otsikko oli "Juokse pieni japsi"
     
  18. 1320

    1320 Gearhead

    Minäkin hain uusimman Mobilistin kaupasta lähinnä tuon Wheelie-Valiantin jutun takia. Hyvä lehti, kuten Mobilisti yleensäkin, mutta en ihan vielä laita tilausta sisään.

    Irtonumeroita on siis tullut Mobilistista osteltua sillointällöin, ja lehdestä ei varsinaisesti voi valittaa, jutut on mielenkiintoisia luettavia ja kuvat on hyviä. Hauska lukea myös erilaisista Euroautoista. Mutta tilausta en ole vielä viitsinyt laittaa sisään, kun juttujen aiheet ovat joskus hieman tylsiä, tai siis, jutut jostakin Fiiateista tai Goggomobileista mikälie ei oikein jaksa kiinnostaa, vaikka ne hyvin tehtyjä oliskin.

    Pysyn siis edelleen V8 Magazinen lukijana, ehdottomasti Suomen paras lehti. Saishan siinäkin olla ehkä enemmän historiaa esiteltävistä autoista ja saisi esitellä enemmänkin autoja joilla on pitkä Suomihistoria kuten myös kilpuriesittelyjä saisi olla lisää. Mutta eipä ole koskaan tarvinnut pettyä kun V8 on postilaatikkoon kalahtanut. Amerikan Raudassa on ihan liikaa madallettuja isopyöräisiä autoja, joten sitäkin tulee luettua harvakseltaan.
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jokos pääkirjoitukseen on otettu kantaa? Vai oliko se Haja-ajatusalueella
    Se oli aika hauska, kun siinä JE kommentoi, miksi pitää modernisoida vanhaa autoa uudella tekniikalla, miksei voi pitää alkuperäisenä.
    Niin, mitäs sille päätoimittajan jeepille tapahtui... :D
     
  20. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tuli muuten justiinsa sama mieleen kun luin pj:n hajatuksia. Mutta ei siinä mitään, moiset tekniikan toteutukset on oikeinkin hienoja kun auton käyttö ominaisuudet paranee moninkertaisiksi.
     

Kerro tästä muillekin!