Alustan osien maalaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ls1978, 19.9.2015.

  1. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Talven projektina olisi alustan osien siivousta. Ainakin tukivarret, vakaajat, iskarit ja jouset lähdössä lasikuulapuhallukseen. Kertokaapa tällaiselle tumpelolle millaisilla maaleilla noita kannattaisi kotikonstein maalata jotta pinta olisi kestävä ja jonkun näköinen vielä useampien kesien ajeluiden jälkeenkin.
     
  2. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Teknodur?
     
  3. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Epoksi pohjalle ja polyuretaani pintaan. Jos haluaa kiiltävämpää pintaa niin voi käyttää myös akryylia pintamaalina, urtsi on kestävämpää.
     
  4. Eliminator

    Eliminator 3rd gear

    hammerite smooth black, ei tarvii pohjamaaleja ja kestää.
     
  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Itse maalautin Camaron alustan osat pulverimaalaamossa., www.haapanen.fi
    Ei ollut edes kovin kallista. Osat toimitin puhallettuina, joskin kierrejouset puhdistin ja maalasin ihan perinteisin menetelmin.
     
  6. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Kierrejousetkin voi raepuhaltaa ja maalata pulverilla huoletta.
     
  7. Toope

    Toope 2nd gear

    Itte vältän alustan osissa pulverimaaleja,pitkässä juoksussa epoksi/pu-maali on ollu parempi ratkaisu korroosion osalta.Pulverimaali tahtoo piilotella allaan sinne päässyttä vettä,ja ennenpitkää kun on jo myöhäistä,se vasta irtoaa pinnasta paljastaen läpimädän raudan allaan.Siisti pintahan sillä toki saadaan.
     
  8. jusku1

    jusku1 3rd gear

    itsellä sama homma edessä, lasikuulapuhallus -> epoksi -> akryyliväri.
     
  9. 300

    300 2nd gear

    Itse aikoinaan Golffissa. teräskuula->PPG joku happopohjamaali->PPG raskaan kaluston mustamaali pintaan. Ja hyvin on kestänyt jo 7vuotta. Parista kohti mihin on isokivi osunut on mustamaali lähtenyt pois, mutta pohjamaalissa ei mitään vauriota.
     
  10. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Tuo epoksi tai happis ja niiden päälle joku pintaväri on oikeinkin hyvä tapa ja varmasti kestävä... Mutta.
    Nyt kun aineetkin hieman kehittyvät koko ajan niin meillä olisi yhtenä vaihtoehtona Direct to Metal polyuretaaniväri, kaksikomponenttisena tietty.
    Saa vetää puhallettuun tai hiottuun peltiiin, alumiiniin, galvanoidulle pinnalle jne...
    Kerralla valmista ilman erillistä pohja- tai pintamaalausta...
    Sekoitettavissa lähes täysmattana ja kiiltävimmillään 70% kiiltoasteella.
    Värisävyinä n.2000 eri väriä, mutta ehkä helpoin käyttää RAL-karttaa.
    Seossuhde 4:1:1.
    Hinta per litra n.50 + apuaineet...

    t. Ripa
    www.carpaintcenter.fi
     
  11. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Kiitos vinkeistä, hyvä keskustelu. Itse päädyin viemään isommat puhalletut osat maalaamoon, joka lupasi vetää epoksin ja raskaan kaluston mustan pinnan. Pienempiä puhallettuja suihkutellut happopohjalla ja sprayakryylillä. Ja jotain puhaltamattomia pinnataan Hammeritelläkin. On nyt ainakin parempaa kuin aloitettaessa
     
  12. 401

    401 2nd gear

    Hyvä hintasta uretaania on tuo..
     

Kerro tästä muillekin!