Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Lollers, tuleva harrastaja selkeesti.

    Viime perjantaina oli virkistyspäivä duunin osastolla ja se oli tuossa Hietalahden Radissonissa ja ajelin El Caminon parkkihalliin, muutamaa kerrosta alemmaks ja sain hyvin paikan oven vierestä. Just sisälle oli menny espanjalainen perhe kahden muksun kera ja muksut kovasti selitti jotain isälle joka sit väänsi englanniksi et hieno auto ja lapset tykkäs. Mä siihen sit tokaisin et kiitos kiitos.

    Ja paria tuntia myöhemmin kun olin lähdössä pois tuolta niin kadulla oli jaapaanialainen turisti kävelemässä juuri ohi kun alkoi parkkihallin ovi nousta ja kun hän sitten huomasi ettei ihan mikään tavallinen kikotin olekkaan tulossa niin hän jäi siihen kuvailemaan kun mä puskin ylös parkkihallista ja meinasin ajaa päälle kun ei tää millään tohtinut väistyä vaan jatkoi kuvaamista.
     
  2. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Työkaverit ei oikein ymmärrä jenkkien päälle, lähinnä perus piilovittuilua tulee jatkuvasti, mutta nyt kuulin ensimmäisen positiivisen kommentin jenkkiautoista kun vanhat jyyrät alkoi muistella nuoruusvuosiaan.
    Jossain Toivakka-Lievestuore suuntimilla on aikanaan ollut ilmeisesti ripeähkö Barracuda, "myö muut kun mitattiin kuminpolttojälkiä metreissä, niin Barracuda-kaveri mittasi jälkiä kilometreissä" :rotfl:
     
  3. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Mulla on vastaava kokemus pari vuotta sitten kun toistakymmentä japanilaisturistia käsittänyt ryhmä pysähtyi suojatiellä auton eteen ja alkoi räpsiä kuvia toinen toistaan leveämmin hymyillen.
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Keljon Cittarin parkkiksella:
    Minä kurvaan Subbarin ainoaan vapaaseen ruutuun Micran ja Corsan väliin parkkiin ja yritän luikerrella oven välistä ulos, kun molemmat oli parkkeerattu ihan siihen mun ruudun reunaan. :argue:

    Surkun takana olevan rivin välistä alkaa puskea kohti "vähän" tuhdimpi vaaleaverikkö :pinup: Ja heittelee autoon kiinnostuneita katseita.
    Mä kattelen vähän :eek: ja mietin mielessäni ett mitähän nyt tulee.. :eek:
    Täti pääsee lähelle ja kysäsee "Mikä tän vuosmalli on?"
    -94..
    "Olen katellu itselleni tuon ikäsiä Hiluxeja ja muita maastureita, mutta tällähän pääsis noiden paskakotteroiden yli!?!
    Tällaisessa olis kyllä munaa ihan kympillä!"

    :eek: Joo, eiks olekin.. :rotfl:

    Poistuin tilanteesta varovasti takavasemmalle etten joudu todistusvastuuseen. :poff:
    Täti jäi pyörimään Surkun ympärille vähäks aikaa.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sukulaismieheltä "älä älä" ja "taju meinas mennä" kun Typyllä kiihdytin ja itteeni viihdytin. Vaikka eihän tuo edes _oikeasti_ nopea ole, tuntuu vaan ehkä siltä kun turbo potkii ja tuulilasista näkyy vaan puiden latvoja ja katuvaloja...

    Niin ja tytär 7 v kehuu että on se nopee, kun lähti kuulokkeetkin päästä. En ole viitsinyt oikaista että se oli kyllä jarrutuksessa :odroll:
     
  6. Naapuri

    Naapuri 1st gear

    69 Cadillaciniä kutsuttiin "Bensakrematorioksi" :D
     
  7. juha745

    juha745 Gearhead

    Kai tääkin aiheeseen just vähän osuu...

    Höpisin töissä hurjista suunnitelmistani istuttaa 50-luvun k-a Thamesin hytti jonkun hieman uudemman jenkki-lava-auton rungolle. Totesin siinä sitten, että helpoin varmaa tehä sellane kerran/pari vuodessa siirtolapuilla liikkuva laitos... Mutta sain sitten hyvän neuvon: "Niin tai jos sen museokatsastais!" :eek: :lol:
     
  8. impala67

    impala67 Double Gearhead

    taas oli yksi "hauska" puhelu, joka johtui siitä etten aja euroautoilla.

    "-eikös sulla ole niitä erikoisia autoja?"
    -noh, kai ne niinkin voi määritellä.
    "-kun yksi aamu näin että ajoit kovasti vaarallisesti risteyksessä, olisi voinut jäädä alle. oli ihan uhkaava tilanne että kyllä nyt täytyy olla tarkkana kun lapsia on jäänyt alle."
    -ai jaa, anteeksi siis enkö nähnyt Teitä...?
    "-en minä ollut vaarassa, näin vain sillalta että ajoit suojatien yli kovin lujaa kun käännyit."
    -siis hetkinen mikä silta- siis tässä työpaikan lähellä- noin sadan metrin päässä- kuka oli vaarassa?
    "-no ei siis käynyt mitenkään, mutta OLISI VOINUT JOS JOKU OLISI OLLUT SUOJATIELLÄ. olisi jäänyt alle."

    -ok, kiitos kun soitit suoraan mulle etä kirjoittanut lehteen syytöksiä liikenteen vaarantamisesta, mutta en tiennyt vaarantaneeni ketään...

    Soittaja oli siis nähnyt että ajoin töihin ja käännyin liian kovaa suojatien yli, jossa ei ollut ketään. Näin.
    Kukkahattutädit valvoo, olkaa varovaisia.
     
  9. reijo

    reijo 3rd gear

    Tossa alku syksystä kun Porvoon vanhassa kaupungissa hissukseen ruisailin viisnelosella avo käkkylällä,niin yks bussikuski lähti huitoen juoksemaan perään.
    No mä siitä sit pysähdyin ja jäin odottelemaan,että mitä asiaa.
    Sano että toi Korealais ruova tuolla halus tietää,että mitäs tommonen auto Suomessa maksaa.
    Sanoin että vähintään 65k.....kuski oli ite heittänyt rouvalle arvion 20k......
    Kuski sano vielä,että tuskin se ostamassa on mut halus vaan tietää.....
     
  10. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Eilen kävin kotia tullessani tuossa lähikaupassa ja parkkeerattuani Vetelyksen, iäkkäämpi herrasmies tokaisi siinä "Anteeks, mutta saaks kysyä, mitä vuosimallia tää on?" Kun vastasin, että 91, niin siihen herra loihe lausumahan, että "Tässä on oikea klassikko". En mää siihen oikein osannut mitään muuta todeta, kuin että tää on mun käyttisruoska, vaikka onhan silläkin jo ikää melkolailla neljännesvuosisata.

    Mutta että klassikko? Ei vaan osaa ajatella siinä mielessä... Ehkä parinkymmenen vuoden päästä?
     
  11. spinout

    spinout Gearhead

    Nyt ei varsinaisesti jenkkiauto, mutta auto jenkkitekniikalla, joten menkööt. Olin tankkaamassa Jensen Interceptoria viikonloppuna ja viemässä sitä talviteloille. Viereinen tankkaajamies tuli kyselemään mi-mi-mikä auto se on. Ei ollut ikinä kuullutkaan. Kun sitten täräytin 440:n tulille ja sanoin, että tässä on Chryslerin V8, niin äijällä oli heti kommentti valmiina: "...<blaa blaa> veekasi, taitaa olla oikein talousihme!"
     
  12. venom87

    venom87 3rd gear

    Kyllähän nuo kasikoneet on oikeastikin talousihmeitä. Itsellä on japsia ja jenkkiä ollut niin ihmetellyt miten pienellä isot koneet liikkuu. Esim pickuppi 6.2 diesel ja toyotan maasturi 2.4 td meni samalla kulutuksella. Saman tehoisia molemmat, chevy 700kg painavampikin.
    Sama juttu bensakoneissa, jeepin 4.7 vei vähemmän kuin supran 2.5 twinturbo. Suprassa vähän enemmän tehoa kuin jeepissä mutta on se 600kg kevyempikin.
    Silti ihmisiä tuntuu enemmän kiinnostavan jenkkien kulutus, sai hyviä ilmeitä aikaseksi kun vaihdoin toyotan chevyn pikkariin niin kulutusta kysellessä vastasin että piti vaihtaa taloudellisempaan kun toyota vei niin helkutisti. :lol:
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Aika moni nyky auto menee testeissä yli 10l/100km. Verrokiks laittaa 350sbc ja autoks melkein minkä vaan, niin onhan se taloudellinen :D vielä jos miettii niin että laittaa sen luistavan th700r4 siihen verrokki autoon, purjekankaan eteen simuloimaan ilmanvastusta ja betoni porsaita konttiin, niin se SBC meneekin oikeasti ihan höyryillä :D
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Jep, ajeleppa jollain bemarilla volvolla mersulla tjsp kylillä, se farmari caprice vie ihan saman kaupungissa kun nekin, ja jos kunnossa on ni ei paljoo enempää matkassakaan.
     
  15. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Offtopicin puolelle lipsahtaa, mutta mitäs tuollainen, sanotaan, että semihyvä kuntoinen Interceptori maksaa nykypäivänä?
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ny ei oikeesti ollu jenkki alla mutta hyvän kommentin päästi yks pikkupoika. Oltiin UAZ:illa liikentees kun pikkujannu hihkaisi. Kato iskä toi on muovi auto :rotfl: :rotfl: Poijan isä alkoi nauraa ihan vääränä :lol: . Piti siinä opastaa nuorta herraa että kyllä nää sotakoneet on ihan pellistä tehty katto vaan on pressua. Todellinen päivän pelastus 8) .
     
  17. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Ajettiin työkaverin kanssa tänään kaupungilla firman Kia Sorennolla ja manattiin kun on niin prkleen kylmä, pakkasta joku 25 astetta.
    Siinä sitten meidän eteen tupsahti Olds Delta, josta kaveri innostui että tuo se on s**tana varmaan lämmin auto ajella voi h***etti munat varmasti kuskilla kohmeessa...

    Totesin sitten että eipä näytä Deltassa olevan lasit edes huurussa joten hyvin näyttää tarkenevan, keskustelu pakkasesta päättyi siihen :lol:
     
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Iso nuotio => Paljon lämpöä
     
  19. wilburi

    wilburi Gearhead

    Mulla eno totes fleetsidestä ,että on kukkahattu tädin tori kauppakassi ja itse hän ajelee hybridi toyotalla
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Se on vasta (alle?) puolet asiasta. Se nuotio kun on seinän takana, niin se miten lämpö saadaan seinän toiselle puolelle on aika oleellista myös. Ei ollut '63 Starfiressä mitenkään kuuma -30:ssa vaikka soppaa meni sen verran että kyllä siitä lämpöä pitäisi syntyä ihan kivasti.
     

Kerro tästä muillekin!