Led polttimot ballastilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Karpov, 11.8.2015.

  1. jus57

    jus57 Gearhead

    Re: Led polttimot ballastilla

    Ihan mielenkiinnosta,vaihdoitko johdot sinne valaisimen sisäänkin? Sielläkin näytttää olevan hiukan ohuen puoleista materiaalia...
     
  2. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Umpio toimii kunnolla vaan sillä polttimotyypillä jolle se on tarkoitettu. Hehkulanka säteilee valoa ympäriinsä, ledit vain eteenpäin. Ei toimi ledi halogeenin tilalla, ei. Uusissa paremmissa autoissa alkaa ledit tulla jo ajovaloihinkin mutta se on ihan toinen juttu.
     
  3. tabs

    tabs Gearhead

    Kui niin? Itse mennyt viimeset 6-7 vuotta h4 hi-lo setillä useissa vaneissa ja olen tyytyväinen halogeeniin verrattuna. Pientä hajavaloa toki nähtävillä, mutta kantama ja valonsävy erittäin mieluisa n.4300K. Nyt toista vuotta keulalla lisänä h1 setti, toiset alaumpioissa ja toiset rally 3000:ssa. Niiden lisänä vielä bosch 225 kuupat h3 halogeeneillä. Toki varsin laiton setti, mutta vähintäänkin riittävästi valotehoa. Ja laturikin jaksaa paljon paremmin.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oon yrittäny hi/lo alotella sekä vetomallina että heilurimallina. Värisävy äkkiä punertaa ja pari sammunut vallan. Kolme paria oon jaksanu kokeilla. Vetomallilla hajavalo aika minimissä. Joten tuotteen kestävyys lähinnä ainoa huoli oli.
     
  5. tabs

    tabs Gearhead

    Noi mitkä mulla on, ovat liukuvaa mallia. Eagle tms. merkiltään alumiinisalkussa. Edelleen samat polttimot ja ballastit. Hintaa oli sillon joku viitisenkymppiä. Noi h1:t on taasen ebay.uk kamaa, 18€ setti kotona. Ovat vaan enempi valkoset, vaikka otin samalla 4300k. Ja tietty syttymis viive on, verrattuna liuku polttimoon.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    Re: Led polttimot ballastilla

    jep,alkuperäinen vastaa hiusta eikä mitään tummahipiäisen hiusta,luminassa oli samaa vikaa siihen laitoin xenonit lyhyisiin,parempi tuli siitäkin
     
  7. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Mulla oli sämpylämallin Caprisessa Xenonit. Lähivalot oli ihan ok, niissä oli mun mielestäni hehkupolttimo. Pitkät oli selkeästi xenonit, ne oli hyvät mutta hitaasti sytty....
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Syttymisenkin takia bi-xenon jees.
     
  9. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Testailin eilen työn puolesta Startaxin uutta H4 ledisarjaa.

    Philipsin ledeillä, eli odotukset oli aika korkealla.

    Testiautona toi mun Saratoga, valoilla releet + kunnon johdot.

    Vasen Philips vision plus 60% hehkulanka, oikea led

    Suoraan paketista asennettuna tilanne oli säälittävä
    [​IMG]

    Mutta kävi ilmi, että näissä on 6 asentoinen säätö ja se tekikin varsin ison muutoksen

    [​IMG]

    En nyt kuitenkaan noita itselle asentanut kun ajattelin tuon purkin myydä pois.
     
  10. qaw

    qaw 2nd gear

    Kerrotko tarkemmin mikä led-sarja tässä on kyseessä?
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Toihan vois näyttää jo jotakin? Kovasti kiinnostaa lisää
     
  12. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Cobran sarja, startax tuotenumero 1608-8324LED. Niiden sivuilla on vielä vanhojen sarjojen kuvat...

    [​IMG]
    [​IMG]

    Sen verran täytyy antaa kritiikkiä, että tuo poltin pääsee hiukan elämään kiinnitysosan muovin sisällä ja se hiukan vaikuttaa kuvioon.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kovin xenonmainen värilämpö mutta kuvio jees. Vielä kun vertais xenonin kesken.
     
  14. makaro

    makaro 1st gear

    ei ole xenonin kilpailijaa vielä mutta ensi vuoden painosta suunnitteilla tähän cobran sarjaan jo.Tavoitteena 360 astetta valaiseva malli jolloin valokuvio syntyy helpommin ja pienemmällä wattimäärällä ja pienemmällä jäähdytyksen tarpeella
     
  15. Rytari

    Rytari Gearhead

    mikä säätö? mulla on capricessa tommoset, ei toki startaxilaiset mutta ihan täysin saman näköiset ebay hankinnat kaikinpuolin, +60% 9004 polttimoon nähden lyhyet on todella paljon paremmat, nykyautomaisen hyvät mutta pitkät sitte taas ei, niiden välillä kun ei ole juurikaan mitään eroa jostain syystä vaikka olen koittanut kääntää polttimoa umpiossa eri asentoonkin, valokuvion pituus ei kasva ollenkaan, kirkkaus hieman lisääntyy ja sivuille tulee hieman lisää leveyttä
     
  16. makaro

    makaro 1st gear

    NOIHIN cobra H4 sarjoihin on protomalli pienellä heijastimella pian.Esim.Japani mikä on tarkka vuosikatsastuksissa hyväksyy nuo Sarjat
     
  17. Khalle

    Khalle 1st gear

    http://www.valostore.fi/tuote/led_ajova ... smart_led/

    Kenelläkään kokemusta kyseisistä polttimoista?
    Tilasin nuo kokeilu mielessä pari viikkoa sitten jolloin olivat alennuksessa. En malttaisi odottaa että pääsisin kokeilemaan.. Autona on c1500 letukka Hellan 6x4 H4 umpioilla.
     
  18. makaro

    makaro 1st gear

    On.Noissa jäähdytys korvattu noilla liuskilla.Ledien teho on monen näiden valmistajan mukaan pakko ollut rajoittaa kun noi liuskat ei siirrä isoissa virroissa tarpeeksi nopeasti lämpöä.Varsinkaan silloin kun liuskat on jo valmiiksi lämpöiset.Nämä tuli noin vuosi sitten markkinoille mutta monet on siirtyny malleihin jossa on tuuletin.Kansa vaatii lisää valotehoa ja sitä kautta parempaa jäähdytystä
     
  19. makaro

    makaro 1st gear

    Mutta edelliseen vielä..näitä sarjoja on tuhottomasti erilaisia.Olen pyöritellyt valehtelematta 50eri mallia ja hinta-laatu-valoteho menee aivan käsi kädessä.Voitte kuvitella miltä näyttää sarja mikä maksaa 25taalaa...Noin viidesosa halogenista.Nyt on pöydällä paperilla versio johon suunnittelin heijastinosan jotta päästään lähemmäksi siihen 360 astetta valaisevaan...ja suunnitelmissa olisi huomenna lähettää mallipiirustus philipsin tekniikalla olevaan polttimeen juurikin ympärivalaisevana versiona..mutta aikaisintaan saadaan markkinoille vasta ensi keväänä tai kesänä
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvät on katteet saatana :lol:
     

Kerro tästä muillekin!