Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. max

    max Double Gearhead

    mika.p sullahan on asiat just niinkuin pitää.Stroukkeri keulalla ja kaverina Muncie,eikä mitään invalodjua.Mikä parasta, mottia voi viritellä aivan holtittomasti eikä tartte välittää päästöistä.
    Sivulla 31 olevassa kuvassa jossa jouduin (taas) vallesmannien kehityskeskusteluun,niin tämä Camaro on itse asiassa -79 mallinen,ja se kyllä kahlitsee toimenpiteitä moottorin osalta,niinkuin Selli aiemmin mainitsi.
    Taitaa meno olla aika "urheilullista" 383/Muncie combolla?Minkälainen 383 konehuoneessa mahtaa luurata?
     
  2. mika.p

    mika.p Gearhead

    Joo toi -79 on kyllä aika kahlitseva. On aika "urheilullinen" alustaankin panostin niin sai suht jämäkäksi ja on kiva viedä mutkiin, vakio penkit on tosin aika huonot.

    Kone on sellainen "valmis" paketti lohko 010 4bolt, ruttua 9.4 ja nokka sellainen että kuulee :) kannet on procomp alu ja imarikin on joku kiinan korkea 1taso jonka päällä 750 tuplapumppu.

    Ajattelin että jos tota vielä tuosta jatkojalostaa niin laittaisin edelin airgap imarin joka hyllystä jo löytyy ja vähän erilainen nokka ja vähän sitä ja tätä :) aika kivasti toi kulkee tollakin mutta se nälkä :lol:
    Voi tosin olla että myyn koko tekniikan pois ja jonkun ls koneen sinne laitan mutta ei taida voida oikein muuta tehojen puolesta laittaa kuin ls1?
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Leimalla yleensä aina se kysymys että"Onko siellä nyt se moottori mikä pitäisi olla?".Kyllä,vastaus on aina riittänyt.
    Tiedä sitten miten katsuri suhtautuu asiaan,kun huomaa että kyseessä ei olekaan enää "museomoottori".
    Sanosin,jotta jos sun auto on moitteeton: jarrujen,valojen,ruosteettomuuden,puslien,nivelten yms. osalta,niin kukaan ei ole kiinnostunut mikä siellä nokalla jököttää.Varsinkin jos et tee numeroa tekniikan päivityksestä.
    Jos itse olisin katsastaja,niin olisin lähinnä kiinnostunut kuinka ammattitaidolla olet swapin tehnyt.En muusta.
     
  4. mika.p

    mika.p Gearhead

    Kaikki muu siinä on kunnossa, kaikki alustan osat ja runko puhallettu ja pulveri maalattu ja uretaani puslat kaikkialla.
    Veikkaan että pakko ls kone kuitenkin olisi hyvä olla otteessa kun on niin erinäköinenkin :)
    Olikos sulla millaiset jarrut?
    Mulla tehostamaton ja levyt edessä, eli vakiot :D
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Mulla on ihan vakiot -79 Berlinettan levyt edessä ja rummut takana.9" Ford perä 3.55 välityksellä ja lukolla vaihtuu alle jossain vaiheessa.Pitäis olla helpohko swappi kun mittakin on orgis ja jousenkiinnikkeetkin ova valmiina.Jos meinaat sitä LS swappia tehdä,ja toteat että Muncieta,kykää,vauhtipyörää, ja sihteeriä ei tarvita,niin täällä nousee käsi pystyyn.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Tämä menee nyt asian sivusta,niinkuin mun useimmat mun rönsyilyt mutta kun kuvakin on heittää mukaan,niin mainitaan.
    Olin ostamassa lukkoja mun SS 454 Pick-Uppiin Kouvolan suunnassa.Lukot tuli perään ostettua,mutta sit syntyi rakkaus metalliprofiiliin samassa paikassa ensisilmäyksellä.Samalla reissulla ostin tuon keltaisen moottoripukin.On verrokkina Motonetin pukin vieressä,ja pelkkä moottorin kiinnitys hämähäkki painaa enemmän kuin koko Motiksen pukki.
    Kerrankin pukki joka ei spoijaa,on siinä sitten mitä vaan kiinni.Hintakin oli sopiva 50€.

    Ford 9" tuumanen myös esillä,joka siis pätkitty ja jousille oikeat paikat valmiina.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

  8. max

    max Double Gearhead

    Hyvä hyvä,kevät varmaan tekee sit tuloaan kun isolohkot jos pärähtää tulille.Voi olla että taas muisti pettää pecu,mutta mitä toi 454 taas sisältikään?

    Oma 454 on edelleen ilman yläkertaa,tai siis löytyyhän multa ne Speedmaster alukannet,joihin sit on tämä Crower mekaaninen laahuri matsattu.Kuitenkin Suomeen on parhaillaan seilaamassa kontissa nämä Dart Iron Eaglet,ja Comp Cams 305H Magnum nokkapaketti joilla kokeilut aloittelen.

    Dartin tuotteista olen saanut sellaisen käsityksen,jotta ovat laatukampetta ja pitäis varmaan sitä tehuakin niistä irrota.Dart taitaa olla laadussa ja tuotekehittelyssä mennyt ohi World Productsin tuotteista.
     
  9. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Eipä siellä mitään älyttömän erikoista ole. Kone oli hankintahetkellä yhden pytyn venttiilit ruostunut auki asentoon ja pytty melko syvään syöpyny, joten kaikki paitsi lohko, kampura ja kiertokanget joutu uusiin. Samalla koitin katsoa uudet osat keskenään yhteensopiviksi ja mielellään pikkasen pirteämmäksi kokonaisuudeksi kuin se vakio 240hp :) Alukansien ja imusarjan tuoma painonpudotus oli oleellisempaa kuin tehonlisäys, mutta kyllähän noi paremmin hengittää kuin vakiot. Peltisarjojen aihiot löyty kaverilta hyllystä ja niistä sai muokkaamalla sopivat.
     
  10. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Oma rakkineenikin on mennyt tässä talven aikana nippuun päin pääasiassa 'engine first' -mentaliteetilla.

    Lohko laakeroitu + mittailtu välykset
    [​IMG]
    Takomännät
    [​IMG]

    XE274H kärsä
    [​IMG]

    Nokka ajoitettu neljän asteen ennakolla
    [​IMG]

    041 kannet, 2.02/1.6, 63cc, uudet venat, yms.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Holley 3310 750cfm + LT-1 aluimari
    [​IMG]

    Alakerta valmiina
    [​IMG]

    Kone on varmaan melko pitkälle valmiina lähiaikoina
    Sen sijaan itse kotterossa vielä snadisti työsarkaa, mutta mikäs tässä valmiissa maailmassa kun ainainen hoppu on yleensä vain turhien asioiden ympärillä...

    [​IMG]
     
  11. max

    max Double Gearhead

    jakulepi,mun telkkarissa ei näy kuvia,jotka olet motista liittänyt.
     
  12. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Edit: Nyt pitäis toimia.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Loki näky ekassa linkissä,sit tuli taas jotain tauhkanaa(digijuttuja?).
     
  14. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Luovutin Googlen kans, siirsin kuvat Photobucketiin. Nyt taitaa näkyä?
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mul ainaki näkyy :)
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kisakäytössä rääkkäämisessä on aikalailla kokemusta Dartin tuotteista eikä niistä kyllä oo kuin positiisista sanottavaa, ei meillä eikä tietääkseni kellään muullakaan sillä rintamalla.
    Samoten kun sit voimansiirtopuolelta ja muista alustan osista luottamuksen arvoseks on osoittautunu Strange, se on nykyselläänkin osoittautunu niissä varmaks ja laadukkaaks valinnaks.

    Mut jännästihän monilla noilla osavalmistajilla laatu on muuttunu vuosien varrella, ainakin omakohtasesti mieleen tulee esimerkiks venajouset joissa K-Motionia käytettiin paljon ja niitä pidettiin tosi hyvinä mut sit niitä alko kulua ainakin niin meillä kuin monilla muillakin tutuilla sellasii käyttäneillä kuin leipää jolloin siirryttii kokeilemaa toisen samoista asiakakkaista kilpailevan valmistajan tuotteita eli Manleyn vastaaviin jousiin vaihto auttoi kun nehän puolestaan kesti sit taas jo kutakuinkin mitä vaan.

    Tollasii kokemuksii siis erilaisten 800 - 1000 hp bbc kombinaatioiden kanssa ns. streetti-autossa :)
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Joo,nyt näkyy kuvat.Imukanava näyttää niin siloselta,et varmaan siin on duunia tehty.
    Vähän olin juttua noista kansien hinnoista,ja niihin tehtävistä remonteista.Kuvissa näkyy Summitin valurauta kannet(SUM-152123) jotka tuli mulle maksamaan pari vuotta sitten 600€ pari hyvän kaverin konttikyydin avustuksella.
    Sen mitä ymmärrän,niin toi palotila taitaa olla ihan hyvän mallinen.Voi olla että ovat hyvinkin samassa luokassa sun 041 kansien kanssa.
    Palotila tosin 72cc

    Lykkään noi myös kuvassa näkyvän 350 alakerran päälle.Tossa pitäs nyt olla ne paljon puhutut "kventsit" järjestyksessä,kun on 0-dekissa.

    Pitäs tulla ihan makee motti kaikin puolin.Nokkaa vielä vähän arvon.

    P.S Nämä kuvat ehkä ennenkin nähty,mutta kestäkää veljet!!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Joo kanavat oli oikeastaan ainoat joihin ei ollut tarpeen koneistamossa kajota.
    Sattuivat olemaan jo ostettaessa vimpan päälle tehdyt.
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Kuinka muuten kohtaavat LT-1 imusarjan(muistaakseni vakiona pienehkö) kanava,ja noiden kansien kanavat.Näyttäis vaan kuvan perusteella,että ovat aika reilunkokoiset.
    Meinaatko matsailla,vaan jättää ihan noin?
    Artsiracing siitä just joku aika sit jutteli,että ei sais olla malliltaan "suppilo"eli matsattu vaan suulta.Voi olla et teettääpi aika paljon surraamista,jos meinaat LT-1 sarjaa jalostaa.
     
  20. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    En ole sitä viimeistä hevosvoimaa metsästämässä, joten jos kanavat ovat edes sinne päin kohdillaan, en koske imariin. Eli vasta pakottavan tarpeen vallitessa ryhdyn tuota "klassikkoaarretta" snurrailemaan.
    Kannet ovat vielä irti, joten en ole päässyt edes tutkimaan asiaa.

    Edit: Komeat kannet ja kuten taisin aiemmin sanoakkin; mikäli pussihousut eivät lepattaisi näin pahasti, en olisi koneistamoon vähiä rahojani laittanut. Vaikkakin pussihousuistani on otettu jo siivu, sillä nuo 041 kannet eivät ole suinkaan autoni #'s kannet.

    Haksahdin "pinttyneestä aatteestani" sivuraiteelle koska halusin suurella vaivalla rakentamastani autosta myös hauskan. Muutokset kuitenkin siten että ovat ilman kikkailuja MR-kelpoisia ja palautettavissa täysin alkuperäiseen asuunsa jos sellainen tarve tulee. (#'s kannet, imu- ja pakosarja, kaasari, yms. ovat hyllyssä)
     

Kerro tästä muillekin!