ACS 2016

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Marklin, 12.2.2016.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Näyttely itsessään... Odotukset ei ollut korkealla, mutta en pettynyt. Lay-out oli minun mielestä toimiva, samassa-mutta-silti-eri-hallissa loi yhteväisen tunnelman, vaikkakin ensin tuli vastaan, että "tässäks tää oli", sit huomas, että tuli kierrettyä jo monta tuntia ja näyttely menee just kiinni.

    Pin-Up tyttösiä kävi snadisti sääliks kun joutuivat poseeraamaan tyhjälle hallille.

    Ekaa kertaa perjantaina, oli yllättävän hiljaista, onko kävijämääristä ollut mitään puhetta?

    Tästä vuodesta tuli mieleen sellainen tietty "palvelutason" uudelleen määritteleminen, esimerkiksi, huomaako kukaan, ettei messulehteä tehty? Äänestys netissä omilla kuvilla, missään ei kysytty, kävitkö edes paikalla... Varmaan keräävät palautetta ja virtaviivaistavat toimintoja sellaisten osalta mitä ei koettu tarvittavaksi.

    Huutokaupassa oli minua eniten kiinnostavat autot, niidenkin tiedot oli netissä, olisin kaivannut infokylttejä, vaikkei ostohousut olleetkaan jalassa, olisi varmaan ollut ihan oleellinen tieto, mikä moottori niistä kuudesta eri vaihtoehdosta siellä El Caminon pellin alla lymysi. Kauppiaat ei häirinnyt, eli oli vissiin kohdillaan?

    Ferrarit, noh, on sellaisen näkeminen livenä nykyäänkin vielä tapaus, vaikken niistä innostunutkaan.

    Tietty, mitä rahaan tulee, niin ainahan sitä toivoisi, että tuotteen hinta menisi ennemmin sisältöön kun pakkaukseen.

    Yllä oleva on aika turhaa jargonia... nyt asiaan:

    Mikä juttu toi Cheetah oli? Jotain Corvettea? Aito vai Replica (ei vähennä auton hienoutta, vaikuttaa siihen, uskaltaako sillä ajaa), google sanoo 27 kpl tehty?

    Carina ja sen vieressä ollut Datsun Z oli hienoja, sit (tätä en uskonut ikinä sanovani) se mattamusta avolintta peltiliekeillä oli komia. '68 avo impala... oliko lava-autoja enemmän mitä, sanotaan nyt, viisi vuotta sitten? Chargeria en äkkiseltään muista nähneeni yhtään vaikka pari vuotta takaperin (Fast n Furious aika on ohi?) niitä riitti. Niijjoo, Cadillac clubin somistus daameineen oli upea. Samoin molemmat Hudsonit. Juttu rönsys taas, ihan jeppis talven tappajan tästä sai.
     
  2. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Aika lapsellista viedä ne huutokaupattavaksi jos ei meinas myydä. Ois laittanu jonkun "sakon" jos ei ois myyny kohtuu tarjouksen jälkeen.
     
  3. coolcarshq

    coolcarshq 2nd gear

    Kovat on ollut huutokauppijaiden toiveet....
     
  4. starcraft

    starcraft Gearhead

    Nyt tiedän miksi mulla ei ole omaa ferrari testarossaa. 70 k€ tarjottu eikä kauppaa tullut. En ole koskaan ferrareiden hintoja seurannut mutta ilmeisen kalliita laitteita ovat vanhanakin.

    Acs jäi väliin tänä vuonna, joten ei siitä sen enempää. Joskus kuulin hyvän viisauden, kun joku paikallinen pikkutapahtuma täältäpäin loppui. Niitä tapahtumia osaa arvostaa vasta kun niiden järjestäminen loppuu. Varmaan parempi että messukeskuksessa järjestetään kerran vuodessa autonäyttely, vaikka siellä jokainen auto tai moottoripyörä ei saakkaan haukkomaan henkeään? Joku 100 € on pikkuraha tänä päivänä upottaa kerran vuodessa autonäyttelyyn. Innokkaimpina vuosina oon käynyt 5 näyttelyssä ympäri suomen ja jos niiden kuluja olis laskenut, ois varmaan jäänyt käymättä.
     
  5. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Tulipa käytyä perjantaina.

    Pettymys oli. Loistoreissu, mutta näyttelyosuus kyllä jäi todella vaisuksi.
    Tämä kommentti täysin totta:

    "Tästä vuodesta tuli mieleen sellainen tietty "palvelutason" uudelleen määritteleminen, esimerkiksi, huomaako kukaan, ettei messulehteä tehty? Äänestys netissä omilla kuvilla, missään ei kysytty, kävitkö edes paikalla.."

    Ja sit ne perinteiset marinat, kalliit oli liput ja jenkkejä ei kyl ollut paljon näytillä, missä rodit ja customit?

    Onko totta ettei km-korvauksia edes makseta näytteille-asettajille? Noo tästä ja muustakin saattaa eräs kanssaharrastaja avautua, ainakin järjestävälle taholle.

    Harrasteparkista:
    Päästiin sinne viimein keskustelun kautta, 34 v. vanhalla pirssillä. Ei kyl meinattu koska kuulemma "harrasteajoneuvoissa ei ole lavaa, teillä on". :)
    Mutta hyvin saatiin kuitenkin auto parkkiin, niitten kaupasta ostettujen Chevy ja Dodge lava-autojen viereen. Huhhuh.

    Ei varmaan tuu mentyä ensi vuonna, ainakaan näyttelyn sisälle, matkanteko parasta, valitettavasti.



    Jos Messukeskus on liian kallis paikka järjestää tapahtumia, niin katsetta muualle 09-alueelle?


     
  6. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Noista huutokaupoista sen verran että kyllä niissä oikeasti myydään. Amerikan malliin.
    Myynti tapahtuu tapauksen jälkeen, myyjä ja ostaja kasvotusten jossakin kuppilassa, etenkin jos on kovat provikat järjestäjillä :)
    Moni ei halua kaikkien tietävän (vaimon! verottajan!) kuka ostaa mitäkin...
     
    E-150 tykkää tästä.
  7. -zzz-

    -zzz- Gearhead

    Paluu perinteiseen näyttelyyn? Tuntui vähän siltä että itse asiassa American Car Shown amerikkalaisten autojen määrä oli jokseenkin sama kuin joskus aikanaan Jäähallissa.

    Pidän näyttelyistä, jossa on mielenkiintoisia näyttelyajoneuvoja, tulivatpa ajoneuvot mistä hyvänsä ja mihin näyttelykelpoiseen tyyliin rakennettuna hyvänsä. MUTTA... tämän näyttelyn ydin on ollut nimensä mukaisesti amerikkalaisissa autoissa ja niiden harrastajissa. Nämä harrastajat ovat uskollisesti palanneet paikalle, olivat lipun hinnat mitä hyvänsä. Näyttelyjärjestäjän tulisi arvostaa tällaista innostusta. Harrastajat ovat myös tuoneet autonsa paikalle, onhan auto tai moottoripyörä saanut aikanaan arvoisensa seuran ja mahdollisesti arvostetun palkinnon. Näyttelynjärjestäjän tulisi arvostaa myös tällaista innostusta, eikä "heittää hatusta" top 10-palkintoja, jotka osoittavat järjestäjiltä laiskuutta ja suoranaista välinpitämättömyyttä ajoneuvonrakentajia kohtaan.

    Koko näyttelykitinän ytimessä onkin mielestäni yleisön ja rakentajien arvostaminen. Nykytilanteessa arvostusta ei ole, vaan harrastaja on asiakas, jolle voidaan luvata mitä hyödyllisemmäksi katsotaan. Tämä arvostuksen puute näkyy niin näyttelyjärjestelyissä kuin asiakaspalvelussakin. Näyttelylehden puuttuminen oli laiskuutta ja jätti asiakkaan tyhjän päälle. Tiedon hakeminen webbisivuilta oli ennätysmäisen vaikeaa, näytteilleasettajalistan hakeminen lähes ylivoimaista.

    Jos tämä näyttely olisi Suomen tai pohjoismaiden ainoa show, ei syytä valitukseen varmaankaan olisi. Mutta jos katsoo ympärilleen, voi havaita kuinka paljon monet muut näyttelyjärjestäjät näkevät vaivaa saadakseen autoja näyttelyihin ja näyttelyt ovat tasokkaita. Jos vaivaa ei nähdä, ei kulkuneuvojakaan tule. Samaan aikaan energiaa riittää hakea toiselta puolelta Eurooppaa autoja, tuntuu kovin epäjohdonmukaiselta. Halvemmalla olisi hienompia autoja löytynyt lahden takaakin (ei niin, etteivätko Itävallan autot hienoja olleet, vaikka tyyli keskieurooppalaisittain aavistuksen harittikin). Vaivannäkö saa myös harrastajat viitseliäämmäksi, hyvää mainetta ei osteta rahalla vaan se ansaitaan.

    Kokonaisuutena näyttelyssä oli paljon nähtävää, mutta amerikkalaisten autojen ja niiden harrastajien näyttely se ei ollut. Sellainen löytyy ensi vuonna kuitenin Jönköpingistä, vieläpä samaan aikaan. Ja se on taatusti suurempi kuin Helsingin näyttely. Onko Stadin oikealle jenkkiautonäyttelylle nyt uusi tilaus? Kuka ottaa kopin?
     
    1purehell, Remmiveto, CustomStickers ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. sbc350

    sbc350 Gearhead

  9. 1320

    1320 Gearhead

    Tuolla on vielä mun räiskimiä kuvia Perjantailta. Muutama otos muiltakin päiviltä on tulossa joskus kunhan kerkeän niitä tuonne latailemaan...
    http://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat+2016/American+Car+Show+25.-28.3.2016/Friday/

    Ja tuossa pari videonpätkää Maanantailta. Ekana käynnistyy Volvo Hemizon, ja täytyy kyllä sanoa että tuo Hemi suorilla putkilla kuullostaa aika hyvältä etenkin kun se videon lopulla saa hieman enemmän happea...


    Ja toisena vielä Erosen uusi Hemi Dart rullaa ulos hallista:


    Ja kuten jo muutama sivu sitten tuli todettua, niin näyttelyhän oli hyvä kuten aina ennenkin ja varmasti raahaudun paikalle myös ensivuonnna.
     
  10. crashbird

    crashbird 1st gear

    Aika vähän palkintoja jaettiin AMERICAN CAR shoussa AMERIKKALAISILLE autoille....:(
    Pari tuntia sai netistä etsiä tätä listaa palkituista.
     
  11. always bb

    always bb Gearhead

    [​IMG]

    tämä husson dart oli must

    [​IMG]

    Dusterin kone huone oli ihan vimosenpäälle, en omistajaa tavannut että onko MANUAALI
    vielä

    Mopoilijan kuvissa oli yks harley/honda?? risteytys ei saanut liitettyä. Katsoin sitä torstaina
    ja aivan mieletön v2 kone kardaanivedolla. Sen tekijälle iso hattu päästä. Kokomusta valkoisella tankilla single satula ymym
     
  12. Funky Man

    Funky Man 1st gear

    Joku nappaili sieltä harraste parkista lähtiessä kuvia. Ainakin meidät topattiin kuvaa varten. Kukahan oli? Näkis vaan että oltiinko me siellä. ;D
     
  13. heleha

    heleha Gearhead

  14. Elky70

    Elky70 Gearhead

  15. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ^
    Luulis löytyvän näyttelyn koko tarjonta kun tuon listan läpi käy :)
     
  16. Zege

    Zege 3rd gear

  17. ata

    ata Gearhead

  18. jknR

    jknR Gearhead

     

Kerro tästä muillekin!